پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۳۰
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۵
عباس بهادری خواننده نسل اول موسیقی پاپ که آثار ارزشمندی در کارنامه هنری اش به چشم می‌خورد و با قطعه «گل می‌روید باغ» شناخته شد از حال و احوال این روز هایش با یک رسانه گفت که در ذیل از نظر می‌گذرانید.
شعار سال: عباس بهادری از خوانندگان نسل اول موسیقی پاپ است که با ترانه «گل می‌روید به باغ» شناخته شد و از جمله آثاری که توسط عباس بهادری اجرا شده است می‌توان به «گل می‌روید به باغ»، «بزم گل»، «دست همت»، «کار»، «آوای شادی»، «گل گفتن و گل شنیدن ما»، «بوستان میهن»، «زندگی زیباست»، «صدای پای گل»، «بستان و ورزش»، «جلوه گل»، «محبت»، «یگانه‌ها»، «ستم سوزان»، «آیینهٔ صبح»، «رود صدا»، «مادر»، «یه چهار دیواری با تو»، «دریا»، «عطر دیدار»، «دلخوشی»، «فانوس»، «گل راز»، «آیینه افلاک»، «صبح صادق»، «درد آشنا»، «قاصد بهار»، «طراوت بهمن»، «آرزوی پیروزی»، «بلاغت سبز»، «بهار من»، «سرزمین آبی عشق»، «مثنوی عاشقان»، «نیستان» اشاره کرد.

عباس بهادری در گفتگو با خبرنگار یک رسانه در خصوص اینکه آیا این روز‌ها مشغول فعالیت است یا اینکه از دنیای موسیقی جدا شده است یا خیر گفت: در پاسخ به این سوال باید بگویم که به طور قطعی از دنیای موسیقی و خوانندگی جدا نشده ام، اما فعالیت خاصی هم در این عرصه ندارم. چراکه شرایط موسیقی حاکم در جامعه به هیچ عنوان خوشایند حال و روز ما نیست درواقع ترانه‌هایی که این روز‌ها از طرق مختلف به پخش می‌رسد با حال و هوای ما زیاد هماهنگی ندارد و ما نیز در پی شنود آثاری هستیم که بتواند انواع حس‌های درست و زیبا را به ما انتقال دهد، از تنظیمات خوبی برخوردار باشد و به وسیله ساز‌های زنده ساخته و اجرا شود، ولی به نظر من در چند سال اخیر اکثر آثار شبیه به هم شده و خواننده‌ها نیز مشابه هم می‌خوانند که این مسئله برای ما مقداری کسل کننده شده است.

بهادری در پاسخ به این سوال که وضعیت موسیقی امروز با زمان فعالیت او چقدر متفاوت است اظهار کرد: وضعیت موسیقی زمان گذشته با زمان الان بسیار فرق می‌کرد درواقع در گذشته آثار از حس و حال خوبی برخوردار بودند و تنظیمات، ترانه‌ها و شعر‌ها بسیار بهتر از حال حاضر بود چراکه سرشار از محتوا و امید بودند، اما متاسفانه امروزه این نوع مسائل در آثار موسیقیایی بسیار کمرنگ شدند و ساختار آهنگ سازی برای جوانان با شرایط زمان ما بسیار فرق کرده است و اکنون جوانان از روی آثار یکدیگر مشابه هم کپی برداری می‌کنند که باید فکری به حال این اوضاع شود.

خواننده «گل می‌روید به باغ» در پاسخ به این سوال که اگر در زمان فعالیت او فضای مجازی مانند امروز بود آیا این امکان وجود داشت که آثارش بهتر دیده شود خاطرنشان کرد: بله، صد درصد این اتفاق می‌افتاد. اگر فضای مجازی در زمان ما مانند امروز در دسترس بود ما قطعا آثارمان را بهتر ارائه می‌دادیم و بسیار بهتر از امروز نیز فعالیت می‌کردیم درواقع در دوران اوج فعالیت من فضا بسته بود و آن طور که باید اجازه نداشتیم که فعالیت‌های این چنینی انجام دهیم درواقع در آن دوره باید به طور زنده و بدون توپوق در استودیو شروع به خواندن می‌کردیم، ولی درحال حاضر جامعه و علم دچار تغییرات زیادی شده است به طوری که سیستم‌های الکترونیک و دستگاه‌های ملودایو روی کار آماده است و خواننده بسیار راحت‌تر از قبل فعالیت می‌کند.

بهادری در این خصوص که چرا در زمان فعالیت هنری به برگزاری کنسرت فکر نکرده است خاطرنشان کرد: شرایط برگزاری کنسرت باز هم مشابه شبکه‌های اجتماعی است که در آن زمان فعال نبود درواقع اگر کسی قصد داشت تا کنسرت برگزار کند باید از طریق کتابفروشی‌ها و رسانه‌های عمومی اطلاع رسانی می‌کرد و هماهنگی آن هم بسیار سخت بود و علاوه بر آن نیز مجوز هم به سختی به خواننده تعلق می‌گرفت و مانند امروز تبلیغاتی هم وجود نداشت. باید گفت امروزه فضای مجازی به خوانندگان کمک زیادی کرده است و با تبلیغ در این فضا مردم فوری اقدام به خرید بلیط می‌کنند.

عباس بهادری خواننده «یگانه‌ها» در پاسخ به این سوال که آیا قصد بازگشت جدی به دنیای موسیقی را دارد یا خیر؟ تصریح کرد: بله قصد این را دارم به این خاطر که با روی کار آمدن آقای علیرضا قزوه که عهده دار مدیریت دفتر شعر و موسیقی و سرود صداوسیما شده است دعوتی از هنرمندان، خوانندگان و آهنگسازان پیشکسوت به عمل آمده است و قصد دارند تا از آن‌ها در عرصه موسیقی استفاده کنند تا بلکه روند موسیقی تغییر چشمگیری کند و من نیز یکی از افرادی هستم که در جمع آنان حضور دارم و امید است تا بتوانم گوشه چشمی از هنر خود را مجددا به این عرصه نشان دهم.

بهادری در این خصوص که چه سفارشی برای علاقمندان موسیقی دارد گفت: علاقه داشتن و استعداد داشتن دو مقوله جدا از هم هستند چراکه انسان باید اول از همه زمینه آن را داشته باشد و بتواند آن را رشد و پرورش دهد تا بعدا آن استعداد را در جامعه به کار بگیرد و برای مردم از طریق هنرش خدمتگزاری کند، ولی اگر آن استعداد در وجودش نباشد به طور قطع وقت تلف کردن است و با هزینه‌های بالایی که کرده است به آن چیزی که در نظر دارد نمی‌رسد به نظر من در هنر، انسان باید شیره اولیه آن را داشته باشد و آن را پرورش بدهد تا بعدا از آن استفاده کند.

خواننده «آوای شادی» در خصوص اینکه با توجه به تعطیلی مشاغل و کسب و کار‌ها در طی دو سال کرونایی و وجود تورم آیا زندگی او از لحاظ اقتصادی تنها از راه موسیقی تامین و مدیریت می‌شود یا خیر اظهار کرد: زندگی من از طریق حقوقی که از طرف سازمان صدا و سیما می‌گیرم می‌گذرد چرا که خداوند بنده اش را بی نان و آب نمی‌گذارد و باید بگویم که راضی هستم به رضای خدا و امیدوارم که سال جدید برای همه مردم سال خوب و پر برکتی باشد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۳۰۷۴۷۰، www.borna.news
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین