پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۳۴۸
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۴
در این سه سال چیزی که مشخص شده و همه می‌دانند این است که تا زمانی که علی فروغی مدیرشبکه سوم سیماست، فردوسی پور به شبکه سه و حتی عرصه گزارش باز نمی‌گردد. در کنار همه این موارد، بار‌ها و بار‌ها افراد مختلف و حتی برخی نمایندگان فعلی و سابق مجلس صحبت‌هایی مطرح کردند که هواداران عادل فردوسی‌پور را امیدوار کرد که او را دوباره در شبکه سه و حداقل به عنوان گزارشگر ببینند، اما این اتفاق هم هنوز نیفتاده است.
شعار سال: از روزی که برنامه نود با دستور مدیر فعلی شبکه سه تعطیل شد (روز‌های پایانی سال ۱۳۹۷)، هواداران برنامه نود و عادل فردوسی‌پور جدا از تعطیلی برنامه محبوبشان، از شنیدن گزارش‌های عادل فردوسی پور محروم شدند. سه سال و یک ماه است که فردوسی پور در هیچ برنامه زنده تلویزیونی شرکت نکرده و به جز فینال بین پرسپولیس – اولسان هیوندای که برای صفحه فارسی‌ای اف سی در اینستاگرام گزارش کرد، هیچ گزارشی از او دیده نشد.

عادل از تلویزیون نرفته است

البته برخی از بازگشت او به تلویزیون حرف می‌زنند، اما این نکته هم قابل توجه است که او از تلویزیون نرفته و همچنان هم کارمند رسمی سازمان صدا وسیماست و هم اینکه برنامه فوتبال ۱۲۰ را هم دارد و طبق شنیده‌ها رقم خوبی هم برای روی آنتن بردن هر برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش از سازمان می‌گیرد. در هر حال طی این سال‌ها بار‌ها و بار‌ها و در مقاطع مختلف خبر‌ها و شایعات و صحبت‌هایی از بازگشت فردوسی‌پور به شبکه سه سیما شده، اما به دلایلی که همه می‌دانند، این اتفاق تا امروز عملی نشده و تنها فعالیت رسانه‌ای او، مربوط به برنامه فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش سیماست. البته صدای فردوسی‌پور روی گل‌هایی که برنامه فوتبال برتر از دیدار‌های سال‌های گذشته پخش می‌کند، حذف نمی‌شود، اما این اتفاق روی گل‌هایی که مزدک میرزایی گزارش کرده، می‌افتد و صدای میرزایی حذف می‌شود.

در این سه سال چیزی که مشخص شده و همه می‌دانند این است که تا زمانی که علی فروغی مدیرشبکه سوم سیماست، فردوسی پور به شبکه سه و حتی عرصه گزارش باز نمی‌گردد. در کنار همه این موارد، بار‌ها و بار‌ها افراد مختلف و حتی برخی نمایندگان فعلی و سابق مجلس صحبت‌هایی مطرح کردند که هواداران عادل فردوسی‌پور را امیدوار کرد که او را دوباره در شبکه سه و حداقل به عنوان گزارشگر ببینند، اما این اتفاق هم هنوز نیفتاده است. ماجرا به مصاحبه محمدمهدی فروردین رئیس فراکسیون ورزش برمی‌گردد که فروردین در آن گفته بود رئیس جمهور و رئیس سازمان صدا و سیما هیچ مشکلی برای بازگشت عادل به شبکه سه ندارند و حتی شخص رئیس جمهور هم از این قضیه استقبال کرده و یک اختلاف نظر مدیریتی وجود دارد که آن هم حل خواهد شد! اما اختلاف مدیریتی هنوز حل نشده است.

از آن مصاحبه حدود دو هفته گذشته و تنها خبر جدید درباره عادل به دو شرط او برای بازگشت به شبکه سه برمی‌گشت که بر اساس آن او خواهان پخش مجدد برنامه نود و همچنین تعطیلی برنامه فوتبال برتر شده بود که البته این خبر توسط صفحه اینستاگرامی نزدیک به عادل فردوسی‌پور تکذیب شد. در شرایطی که طرفداران عادل فردوسی‌پور امیدوارند او حداقل به عنوان گزارشگر، دوباره کارش در شبکه سه را شروع کند، هیچ خبر جدیدی در این زمینه منتشر نشده و تنها گفته می‌شود که عادل قصد دارد کارش را در یک سایت شروع کند. حالا باید دید در هفته‌ها و ماه‌های آینده چه اتفاق جدیدی در این زمینه رخ خواهد داد، اما چیزی که مشخص است این است که تا علی فروغی هست، عادل فردوسی پور را در شبکه سه نخواهید دید.

جام جهانی بدون عادل در تلویزیون

با توجه به اعلام رسمی شبکه سه برای رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و اعزام محمدرضا احمدی به دوحه و مجری‌گری محمدحسین میثاقی در تهران و همچنین سپرده شدن تهیه کنندگی برنامه به حسین ذکایی، تهیه کننده برنامه گزارش ورزشی شبکه سه وهمچنین ادامه کار فوتبال برتر با مهدی هاشمی به عنوان تهیه کننده و مجری گری احمدی و میثاقی در برنامه‌های پخش زنده و تحلیلی، به نظر نمی‌رسد حداقل در سال ۱۴۰۱ که سال جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است، شاهد حضور دوباره عادل فردوسی پور در شبکه سه باشیم. مشکلات فروغی و عادل فردوسی‌پور لاینحل به نظر می‌رسد و هر چند طاقت عادل فردوسی‌پور برای گزارش کردن طاق شده، اما فردوسی‌پور ترجیح می‌دهد طبق خلق و خوی کرمانی و رفسنجانی‌اش صبر کند تا اتفاق‌های مدیریتی بیفتد و تغییراتی در شبکه سه پیش بیاید. جام جهانی قطر، تلویزیون بدون عادل فردوسی‌پور خواهد بود. اینکه نکته هم قابل توجه است که برخی معتقدند در فضای کنونی فوتبال ایران، شاید اگر عادل فردوسی‌پور هم بازگردد، نشود برنامه‌هایی به کیفیت همان برنامه‌های نود دهه نود ساخت. دلایلش هم مفصل است و در این مجال نمی‌گنجد. اتفاق‌های زیادی از سال ۹۶ به بعد در فوتبال ایران در عرصه‌های مدیریتی و رسانه‌ای و فدراسیونی و داخل باشگاه‌ها افتاد که همه این‌ها دست به دست هم داد که چالش‌ها زیاد شود و در نهایت دو قطبی‌های استقلال – پرسپولیس، کی روش – برانکو و همچنین عملکرد مدیران وقت فوتبال در باشگاه‌ها و فدراسیون و قدرت گرفتن فضای مجازی باعث شد تا معادلات عوض شود. شاید خود عادل فردوسی پور هم فکر نمی‌کرد برنامه نود، یک روز تعطیل شود. اما این اتفاق افتاد. چیزی که می‌شود در پایان این گزارش درباره وضعیت عادل فردوسی‌پور و شبکه سه نوشت این است که "در همچنان روی همان پاشنه می‌چرخد! "


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیده بان ایران، تاریخ انتشار:۶ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:۱۳۰۹۹۷، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین