پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۸۰۸۴
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۰
ناتانیل شر، کارشناس بنیاد کارنگی در یادداشتی بیان داشته که آمریکا برای جلوگیری از تکرار تجربه اوکراین برای تایوان، ضمن افزایش بازدارندگی تایوان باید با پکن نیز تعامل کند.
شعار سال: به نظر او همان‌گونه که تجهیز اوکراین به تسلیحات غربی مانع حمله روسیه نشد، نباید به کارآیی تجهیزات غربی برای بازدارندگی تایوان نیز مطمئن بود. علاوه بر اینکه آمریکا نیز ظرفیت محدودی برای ارسال تسلیحات به تایوان دارد.

واقعیت این است که چین بسیار به تایوان نزدیک است و با وجود تسلیحات موشکی قوی و هم‌چنین اراده سیاسی محکم، بعید است آمریکا بتواند در یک نبرد نظامی از تایوان دفاع کند؛ بنابراین لازم است:

آمریکا به جای تجهیز تایوان که بیشتر موجب تحریک چین می‌شود، به تقویت ژاپن، کره جنوبی، استرالیا و فیلیپین بپردازد. این امر پکن را هشیار می‌سازد که در صورت وقوع درگیری با آمریکا، وارد یک نبرد گسترده با دیگر متحدانش در منطقه نیز خواهد شد.

سطح هماهنگی و اجماع آمریکا با اروپا در دفاع از تایوان افزایش یابد. به نحوی که چین بداند که در صورت درگیری نظامی با تایوان تحت تحریم‌های همه‌جانبه و یکپارچه‌ای قرار خواهد گرفت.

سرانجام ایالات متحده باید به چین اطمینان دهد که به دنبال درگیری نظامی نیست. استراتژی کلان آمریکا درباره چین باید پاسخگویی پکن در عرصه بین‌المللی و رفتار آن در چارچوب نظم بین‌المللی مد نظر آمریکا باشد. در این صورت است که می‌توان نسبت به عدم وقوع درگیری نظامی در تایوان تا حدی اطمینان یافت.

نویسنده معتقد است که هزینه‌های نبرد اوکراین برای سیاست خارجی آمریکا و متحدان اروپایی واشنگتن چنان بالا بوده که باید از آن پرهیز می‌شد. در حالی که به نظر می‌رسد کاخ سفید نسبت به وقوع درگیری و ایجاد بهانه‌ای برای تضعیف روسیه بی‌میل نبوده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری دنیای تحلیل، تاریخ انتشار:۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۱۷۹۰، www.donyayetahlil.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین