پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۳۷۹۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳
از اواخر سال گذشته امکان گزارش فرار مالیاتی از سوی مردم در سامانه سوت‌زنی سازمان امور مالیاتی و پرداخت پاداش در این زمینه فراهم شد، اما تاکنون موردی مبنی بر پرداخت پاداش در این راستا اعلام نشده و یکی از شروط سازمان مالیاتی برای پرداخت پاداش نیز، وصول بیش از ۴۰ میلیون تومان درآمد از محل گزارش فرار مالیاتی است.
شعار سال: سازمان امور مالیاتی در اواخر سال گذشته از سامانه سوت‌زنی رونمایی و رئیس کل این سازمان نیز دستورالعمل سوت‌زنی را ابلاغ کرد.

با این اقدام، مردم از آن زمان تاکنون می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان امور مالیاتی به نشانی intamedia.ir و ورود به صفحه گزارش فرار مالیاتی، تخلف مالیاتی را ثبت کنند.

در این زمینه، اگر بر اساس اطلاعات ارسالی اشخاص ثالث، مودیان مالیاتی جدید و درآمد‌های کتمان شده مشمول مالیات شناسایی و مالیات مطالبه و وصول شود، سازمان مالیاتی می‌تواند با رعایت مقررات قانونی نسبت به پرداخت پاداش متناسب با اطلاعات کسب شده و مالیات وصولی از درآمد اختصاصی سازمان در وجه اشخاص مذکور در چارچوب دستورالعملی که به تصویب رئیس کل به سازمان می‌رسد، اقدام کند.

البته، برای دریافت پاداش در این زمینه حتماً باید اطلاعات هویتی گزارش دهنده، چون شماره تلفن همراه و مشخصات حساب بانکی در سامانه سازمان امور مالیاتی ثبت شود.

در این بین، پیگیری‌ها از سازمان امور مالیاتی حاکی از آن است که از زمان اجرای سامانه سوت‌زنی تاکنون گزارش‌های مردمی درباره فرار مالیاتی به وصول مالیات منجر نشده است و عمده گزارش‌های ارسالی نیز به استفاده نکردن اصناف به خصوص پزشکان از کارتخوان مربوط می‌شود.

همچنین، سازمان امور مالیاتی یک محدودیت در پرداخت پاداش به مردم برای گزارش فرار‌های مالیاتی اعلام کرده و آن این است که با توجه به هزینه‌های وصول مالیات، گزارش فرار مالیاتی باید به وصول مالیات موثری منجر شود و مالیات موثر مالیاتی است که وصولی آن بیش از ۴۰ میلیون تومان برای سازمان مالیاتی باشد!

بنابراین، می‌توان دلیل اینکه تاکنون پاداشی برای گزارش‌های مردمی از فرار مالیاتی پرداخت نشده را در موثر نبودن آن گزارش‌ها در وصول بیش از ۴۰ میلیون تومان درآمد برای سازمان امور مالیاتی دانست.

البته، سازمان امور مالیاتی این را ذکر کرده که از آنجا که فرآیند بررسی صحت و سقم گزارش فرار مالیاتی و منتج شدن آن به درآمد طولانی است، برای برخی از این گزارش‌ها که امید بیشتری به آن‌ها است تا به درآمد مالیاتی منجر شود، به تشخیص رئیس کل سازمان امور مالیاتی هدایایی پرداخت می‌شود.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از خبرگزاری خبرآنلاین، تاریخ انتشار:۱۵ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۶۳۸۲۱۳، www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین