پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۳۷۵۸۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۹
علی مروی در یادداشتی نوشت: وقت مردم و فرصت اصلاحات واقعی در نظام مالیاتی را صرف اقدامات کلیشه‌ای و نمایشی نکنید!
شعار سال: اخیرا رییس سازمان مالیاتی توییتی با این متن زده است: «زمینه گزارشگری فرار مالیاتی و فساد در محیطی کاملا امن برای مردم در سامانه "سوت زنی" فراهم شده است. لازم نیست فرد گزارش دهنده خودش را معرفی کند. جز افراد معتمد بنده کسی به اطلاعات ثبت شده دسترسی ندارد. به گزارش دهندگان، پاداشی متناسب با میزان فرار مالیاتی کشف شده پرداخت می‌شود.».

اما مادامی که امضای طلایی و رشوه در مالیات‌ستانی (به دلیل غلبه ممیزمحوری و مالیات علی‌الراس) ریشه‌کن نشود و امکان استفاده از حساب‌های اجاره‌ای و فعالیت در بخش غیررسمی (به دلیل معماری غلط نظام مالیاتی) وجود داشته باشد، ایده‌هایی مثل این عمدتا به درد اقناع ذهنی مقامات می‌خورد و صرفا وقت مردم و کشور را به جای اصلاحات دارای اولویت نظام مالیاتی تلف خواهد کرد.

متاسفانه، نظام مالیاتی کشور صرفا بنگاه‌های بخش رسمی را تحت فشار قرار داده و عملا بخش غیررسمی، قاچاق و سفته بازی را به حال خودش رها کرده است. غلبه ممیزمحوری به نحوه مالیات ستانی و عدم سیستمی کردن این فرایند‌ها منجر به تشدید این مشکل شده است. نتیجه هم این بوده که کارآفرینان کشورمان یا از ایران رفته‌اند و یا اینکه مجبور به فعالیت در بخش غیررسمی شده‌اند. پدیده‌ای که یقینا از آن دانش‌بنیانی تولید حاصل نخواهد شد و آسیب شدیدی هم به اشتغال‌زایی خواهد زد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصاد آنلاین، تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۲۳۳۹۸، www.eghtesadonline.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین