پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۹۲۶۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از توجه ویژه به حوزه غذا در دوره جدید خبر داد و گفت: در دوره‌های قبلی تمرکز روی حوزه غذا نبود؛۶ سال پیش پروژه بزرگی را انجام دادیم و آزمایشگاهی را برای تشخیص بیش از ۴٠٠ سم جدید راه اندازی کردیم.
شعار سال: دکتر سورنا ستاری در مراسم آیین رونمایی از فاز دوم و افتتاح فاز سوم برنامه جامع سلامت و اصالت مواد غذایی، رونمایی از دارونامه‌های رسمی ایران و فراورده‌های سنتی و یک داروی دانش‌بنیان اظهار کرد: حوزه غذای حلال بازار بزرگی برای تولید محصولات شرکت‌های داخل دارد.

وی افزود: دلیلی ندارد غذای دام ما ذرات کنجاله باشد وقتی این حجم تنوع گیاهی در کشور داریم. زیست دریا در ایران بسیار مغفول مانده است و بسیار در این حوزه ضعیف هستیم و می‌توانیم از ظرفیت بخش خصوصی در زیست دریا استفاده کنیم.

معاون رییس جمهور با بیان اینکه در حوزه دارو‌های گیاهی چندین سال است که فعالیت می‌کنیم، گفت: سطح کشت گیاهان دارویی چندین برابر شده، اما هنوز برای توسعه جای کار بسیاری دارد و روی بحث بذر و اهلی سازی گیاهان باید کار شود.

وی با ابراز خرسندی از تدوین اولین دارونامه گیاهان دارویی، عنوان کرد: این حوزه یکی از چالش‌هایی بود که در سال‌های قبل با وزارت بهداشت چالش داشتیم و خوشبختانه امروز این دارونامه تدوین و در دسترس است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری سازمان غذا و دارو، تاریخ انتشار:۹ خرداد ۱۴۰۱، کد خبر: ۱۹۴۱۷، www.ifdana.fda.gov.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
United States of America
۰۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۱۶
0
0
انشالا از این بازار های بزرگ به خوبی استفاده بشه و حمایت هم در کنارش باشه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین