پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۲۵۴
تاریخ انتشار : ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
دومین پرتاب ماهواره بر ذوالجناح به منظور دستیابی به اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده، انجام شد. طبق گفته ی مهندس حسینی سخنگوی وزارت دفاع، این ماهواره برِ سه مرحله‌ای از نظر ویژگی‌های فنی، قابل رقابت با ماهواره بر‌های روز دنیا است که دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است.
شعار سال: وزارت دفاع اعلام کرده است که دومین پرتاب ماهواره‌بر «ذوالجناح» به منظور رسیدن به «اهداف تحقیقاتی از پیش تعیین شده»، روز یکشنبه ۵ تیرماه اتفاق افتاده است.

ماهواره‌بر ذوالجناح، ماهواره‌بر ایرانی ساخت وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح است که در تاریخ ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ از آن رونمایی شده بود.
 
مهندس حسینی سخنگوی وزارت دفاع درباره این خبر افزود: این ماهواره برِ سه مرحله‌ای از نظر ویژگی‌های فنی، قابل رقابت با ماهواره بر‌های روز دنیا است که دارای دو مرحله پیشرانش جامد و یک مرحله با پیشرانش مایع است.
 
وی با بیان اینکه پرتاب ماهواره بر ذوالجناح با هدف زیرمداری انجام گرفته است تصریح کرد: به حول قوه الهی مرحله سوم توسعه‌ی این ماهواره برِ ترکیبی با بهره گیری از اطلاعات حاصل از این پرتاب آغاز گردیده است.
تعداد بازدید : 9

گفتنی است ماهواره بر ذوالجناح در بهمن ماه سال ۹۹برای نخستین بار با هدف دستیابی به فن آوری قدرتمند‌ترین موتور سوخت جامد در کشور مورد تست و ارزیابی قرار گرفت.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۵ تیر ۱۴۰۱، کدخبر:۸۴۸۰۲۶۳۳، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین