پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹
یک کارشنارش ارشد عمران و شهرسازی در کرمانشاه گفت: باید سرعت‌گیرها این بار همسو با استانداردهای روز دنیا تعبیه گردند.
شعارسال: این روزها یکی از دغدغه های اصلی رانندگان در سطح خیابانهای کلانشهر کرمانشاه وجود سرعت گیرها و سرعت کاه ها میباشد که این امر به دلیل رعایت نشدن بسیاری از استانداردهای هزینه های مالی و حتی جانی زیادی برای رانندگان و حتی عابرین پیاده به وجود آورده است.

براساس یک مورد آمارگیری که در سطح کشور در سالهای گذشته انجام گرفت، کرمانشاه در داشتن سرعت گیر در خیابانهای داخل شهر رتبه نخست را از آن خود کرده بود.

محمدعلی مهری، کارشناس ارشد عمران و شهرسازی با بیان اینکه یکی از عوامل بازدارنده و کاهش سرعت در ورودی و سطح شهر که توسط مدیریت شهری اعمال می گردد، سرعت گیرها و سرعت کاهها هستند به خبرنگار ایلنا در کرمانشاه گفت: این عوامل بازدارنده اگر بر اساس نظر کارشناسانه و برابر استانداردها رعایت گردند کاملا مفید هستند.

وی افزود: متاسفانه در شهرهای ما این اصول رعایت نمی گردد.پارامترهایی چون عرض، ارتفاع، ماده ساختاری و از همه مهمتر شناسایی محلهای تعبیه شده مواردی است که بدان توجه نمی گردد. بعنوان مثال در جاهایی مانند بیمارستانها که محل تردد آمبولانس و اورژانس است نصب و تعبیه سرعت گیر و سرعت کاه ممنوع است ولی در مسیر بیمارستان امام رضا(ع) و امام علی(ع) و آیت الله طالقانی تعداد کثیری سرعت کاه با فاصله کم و نزدیک قرار گرفته است.

این تحلیلگر مسائل شهری بیان داشت: برابر استاندارد حداکثر ارتفاع سرعت کاهها بین 7 تا 10سانتی متر است، در حالیکه در کرمانشاه برخی از این سرعت کاهها از سی سانتی متر یعنی سه برابر استاندارد هم فراتر رفته است که این قضیه علاوه بر اثرات روانی بر رانندگان، خسارت وسایل نقلیه خطری جدی نیز برای راکبین موتورسیکلت و دوچرخه هم محسوب می گردد.

وی بیان داشت: این عوامل باعث شده که در برخی از خیابانها خصوصا برای رانندگان محلی و آشنا با محیط تغییر مسیر ایجاد گردد.

مهری نمونه موردی آن در بلوار پرستار به علت وجود دو سرعت کاه بلند در فاصله نزدیک از خیابان اصلی و تغییر مسیر به ورودی دانشگاه رازی اشاره کرد.

عضو انجمن شهرسازان ایران از دیگر کاستی های همراه با سرعت گیرها در کرمانشاه، نبود و یا کمبود علائم هشدار دهنده در فواصل نزدیک این موانع را نام برد. علائم هشدار دهنده به عنوان مکمل سرعت کاهها تاثیرات بسزایی در کنترل سرعت و حتی تصادف در اثر برخورد وسیله نقلیه پشتی خصوصا برای راننده های غریبه می باشد که مثال چند سال پیش آن، توقف یک اتومبیل بر روی سرعت گیر ورودی کرمانشاه و برخورد یک کامیون تریلی پشت سر آنها واز بین رفتن تمام سرنشینان اتومبیل بود.( ساخت تا جمع آوری این سرعت گیر چند روزی بیشترنبود و بهای آن از بین رفتن یک خانواده بود)،در واقع این سرعت گیر نه تنها امنیتی حادث نکرد بلکه خطری جدی محسوب گردید.

مهری در ادامه افزود: ذکر این موارد صرفا به معنای غیر مفید بودن سرعت کاهها و سرعت گیرها نمی باشد و در ورودی شهر و مسیرهای پر تردد و مدرسه ها و محله های مسکونی، امنیت نسبی برای کودکان و سالخوردگان فراهم می کند.

این کارشناس مسائل شهری در ادامه ضمن تحسین برشمردن اقدام شهرداری در جمع آوری سرعت کاهها، افزود: چند روزی است که در کرمانشاه توسط شهرداری این سرعت گیرها جمع آوری شده اند. امید است این بار شهرداری با نظر متخصصان موضوعی و کارشناسان در ساخت و تعبیه سرعت گیرها دقت بیشتری بعمل آورد و حتی الامکان ساخت موانع را با استانداردهای تعریف شده همسو نماید و به جای مصالحی چون آسفالت و پلاستیکهای سفت و شکننده از مواد لاستیکی نرم و فشرده وسیالات دیگر حتی سرعت گیرهای هیدرولیکی استفاده نماید تا علاوه بر کاهش تصادفات و خسارات خودروها شاهد دیگر اثرات مثبت و سازنده این مانع ترافیکی باشیم .

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری کار ایران، تاریخ انتشار: شنبه 16 مرداد 1395، کدخبر: 397811، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
واقعا باید چالش مقابله با سرعت گیرهای نادرست در کشور ایجاد شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین