پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۱۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۰
معاون توسعه سرمایه گذاری سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) گفت: با مصوبه شورای عالی اقتصاد، 2 هزار دستگاه واگن مترو برای 9 کلانشهر با 55 درصد داخلی سازی تولید می شود.

شعار سال: فرداد دلیری در ارتباط با سرمایه گذاری برای تامین واگن های مورد نیاز، اظهار کرد: میزان سرمایه گذاری برای تامین این واگن ها در مرحله نخست دو میلیارد یورو برآورد شده است که این میزان سرمایه گذاری با استفاد از فایناس شرکت های خارجی و صندوق توسعه ملی تامین خواهد شد.

معاون توسعه سرمایه گذاری ایدرو اظهار کرد: ایدور از طرف وزارت کشور مدیریت تامین این تعداد واگن مورد نیاز 9 کلانشهر را برعهده دارد تا با برگزاری مناقصه مراحل انجام آن در داخل آغاز شود.

دلیری با بیان اینکه دولت با تامین این ناوگان درصدد است با انتقال دانش فنی و تکنولوژی روز جهان ایمنی و رفاه را برای مردم فراهم کند، گفت: بخش خصوصی با انجام سرمایه گذاری و مشارکت با شرکت های معتبر جهان می تواند با تولید قطعات مورد نیاز در زنجیره تولید این دو هزار واگن مترو فعال شود.

این مقام مسوول یادآورشد: تاکنون واگن های مورد نیاز مترو شهرها در داخل مونتاژ می شد و دولت درصدد است با انتقال تکنولوژی و دانش فنی با 55 درصد ساخت داخل، این واگن ها در کشور تولید شود.

دلیری با اشاره به سابقه شرکت ها آلمانی در صنعت حمل و نقل ریلی جهان گفت: شرکت های آلمانی در صنعت ریلی جهان پیشرو هستند، لذا شرکت توف سود آلمان به دنبال ارایه آخرین دستاوردهای جهان در این بخش است تا صنعتگران ایرانی با آن آشنا شوند.

وی با بیان این که ظرفیت تولید واگن در داخل کشور اظهارداشت: هم اکنون پنج و یا 6 واگن ساز در داخل می توانند این واگن ها را تولید کنند و این مجموعه ها هم اکنون با 20 و یا 25 درصد ظرفیت کار می کنند.

دلیری افزود: شرکت های واگن ساز داخلی صاحب تکنولوژی طراحی و تولید واگن مترو نیستند و پیش از این قطعات از خارج از کشور به خصوص چین وارد می شد و در کارخانجات واگن سازی مونتاژ می شد، یعنی بدنه در ایران تولید و قطعات از خارج وارد شده است.

وی در خصوص قرارداد ایدور با وزارت کشور گفت: در این قرارداد ما از جانب وزارت کشور مراحل مختلف تامین این واگن های را مدیریت خواهیم کرد.

بیش از 100 نفر از متخصصین و مهندسان صنعت حمل ونقل ریلی و مترو در کارگاه آموزشی صنعت ریلی شرکت توف سود آلمان که روز سوم آذرماه توسط سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران برگزارشده بود حضور داشتند و متخصصان آلمانی به سوالات آنها پاسخ دادند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري میزان، تاریخ انتشار: 4 آذر 1395، کد مطلب: 248123:www. mizanonline.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۸:۲۰ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
0
0
پرونده واگن های وارداتی از روسیه به کجا ختم شد. باج رو دادیم یا جریان دیگیری در کاره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین