پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۳۸۱۹۹۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
یکی از نکات بسیار عجیب‌وغریب در بانک سرمایه، افزایش ۲ برابری بدهی غیرجاری ۶۷ ابربدهکار به بانک سرمایه است. اطلاعات صورت مالی بانک نشان می‌دهد تا قبل از ورود عبدالناصر همتی به بانک مرکزی و قبل از بدست گرفتن مدیریت بانک سرمایه از سوی بانک مرکزی، بدهی غیرجاری ۶۷ ابربدهکار این بانک حدود ۱۱ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان بوده که با رشد ۱/۹ برابری به ۲۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ رسیده است.
شعار سال: از سال ۱۳۹۷ مدیریت سه بانک بسیار ناتراز و مشکل‌دار کشور به بانک مرکزی سپرده شده و این نهاد حتی اعضای هیات‌مدیره و مدیرعامل را برای این بانک‌ها تعیین کرد. یکی از این بانک‌های ناتراز و مشکل‌دار، بانک سرمایه بود.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تا نیمه اول سال ۱۴۰۰ مانده مطالبات غیرجاری این بانک به معادل ۹۰ درصد کل تسهیلات اعطایی بانک رسیده است. ۲۷ هزار و ۷۲۳ میلیارد تومان مانده بدهی اضافه برداشت از بانک مرکزی، کفایت سرمایه منفی ۴۰۳ درصدی (به جای مثبت ۸ درصد) و افزایش زیان انباشته به ۹۳ برابر سرمایه اولیه بانک، از دیگر ابعاد فاجعه مدیریتی در بانک سرمایه بوده است.

یکی از نکات بسیار عجیب‌وغریب در این بانک، افزایش ۲ برابری بدهی غیرجاری ۶۷ ابربدهکار به بانک سرمایه است. اطلاعات صورت مالی بانک نشان می‌دهد تا قبل از ورود عبدالناصر همتی به بانک مرکزی و قبل از بدست گرفتن مدیریت بانک سرمایه از سوی بانک مرکزی، بدهی غیرجاری ۶۷ ابربدهکار این بانک حدود ۱۱ هزار و ۸۵۷ میلیارد تومان بوده که با رشد ۱/۹ برابری به ۲۲ هزار و ۲۸۱ میلیارد تومان در نیمه اول سال ۱۴۰۰ رسیده است.

اینکه چرا حتی یک ریال از بدهی این ابربدهکاران تسویه نشده و حتی بدهی آنان ۲ برابر شده موضوعی است که عبدالناصر همتی باید پاسخگوی آن باشد.
 
چرا حتی یک ریال از بدهی ابربدهکاران بانک سرمایه تسویه نشده و حتی بدهی آنان ۲ برابر شده است؟

همچنین در دوره عبدالناصر همتی؛ بدهی غیرجاری برخی از ابربدهکاران همچون جهانبانی حدود ۳/۳ برابر، حسین هدایتی ۱۷/۶ برابر، ریخته‌گران ۲ برابر، سامان مدلل ۱/۴ برابر، شاملویی ۱/۶ برابر، اقدامیان ۱/۵ و بدهی غیرجاری گروه صرافان ۱/۴ برابر شده است.

موضوع بانک سرمایه زمانی جالب‌توجه می‌شود که عبدالناصر همتی به‌جای پاسخگویی در خصوص فاجعه مدیریتی در این بانک، تاکنون حتی یک کلمه هم از این فاجعه سخنی به میان نیاورده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری دانشجو، تاریخ انتشار:۱۲ مرداد ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۰۲۵۰۵۳، snn.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۱:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۵/۱۵
0
0
همتی حتما باید پاسخ بده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین