پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۸۷۱۳۲
تاریخ انتشار : ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۷
زیان انباشته بانک‌ها که به بیماری مزمن این سیستم تبدیل شده از ابتدای سالجاری نه تنها کاهش نیافته بلکه بیش از ۱۴ درصد نیز به آن افزوده شده تا نتوان پایانی برای نابسامانی‌های اقتصادی کشور متصور شد. بر اساس آخرین صورت مالی‌های منتشر شده بانک‌های کشور در کدال که اکثر آن‌ها مربوط به پایان آذر ماه امسال است، ۱۳ بانک کشور زیان انباشته را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.طی ۹ماهه نخست امسال قریب به ۴۷ هزار میلیارد تومان به زیان انباشته بانک‌های ایران افزوده شد. ۱۳بانک خصوصی و دولتی بیش از ۳۶۶هزار میلیارد تومان زیان انباشته را به ثبت رسانده‌اند که حدود ۴ برابر اسکناس در دست مردم است

شعار سال: طی ۹ماهه نخست امسال قریب به ۴۷ هزار میلیارد تومان به زیان انباشته بانک‌های ایران افزوده شد.

زیان انباشته بانک‌ها که به بیماری مزمن این سیستم تبدیل شده از ابتدای سالجاری نه تنها کاهش نیافته بلکه بیش از ۱۴ درصد نیز به آن افزوده شده تا نتوان پایانی برای نابسامانی‌های اقتصادی کشور متصور شد.

بر اساس آخرین صورت مالی‌های منتشر شده بانک‌های کشور در کدال که اکثر آن‌ها مربوط به پایان آذر ماه امسال است، ۱۳ بانک کشور زیان انباشته را در کارنامه خود به ثبت رسانده‌اند.

از مجموع ۲۹ بانک فعال در بازار پول کشور، ۱۳ بانک خصوصی و دولتی بیش از ۳۶۶ هزار میلیارد تومان زیان انباشته را به ثبت رسانده‌اند که حدود ۴برابر اسکناس در دست مردم است.

بیشترین زیان انباشته مربوط به بانک آینده بوده که مقدار آن در پایان آذر ماه امسال به بیش از ۱۰۰ همت رسیده است.

بانک ملی و بانک سرمایه در رتبه‌های بعدی قرار دارند که زیان انباشته آن‌ها در پایان آذر ماه امسال هر کدام به ترتیب به ۷۶ و ۴۶ همت رسیده است.

در این میان کمترین میزان نیز به بانک توسعه تعاون اختصاص دارد؛ زیان انباشته این بانک در پایان آذر ماه امسال به بیش از ۱.۲ همت رسیده است.

بانک پارسیان در صدر رشد زیان انباشته

میزان زیان انباشته بانک آینده طی ۹ ماهه ابتدایی سال جاری بیش از ۱۶ درصد افزایش یافته است.

نکته قابل توجه این است بیشترین افزایش زیان انباشته طی ۹ماهه نخست امسال با رشد ۱۴۷ درصدی مربوط به بانک پارسیان بوده است.

در مقابل هم در بین این ۲۹ بانک، بیشترین سود انباشته مربوط به بانک‌های ملت و پاسارگاد است که هرکدام به ترتیب سود انباشته ۳۶۸ و ۲۱۵ همت را در پایان آذر ماه امسال به ثبت رسانده‌اند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۲۳ اسفند ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۵۱۴۵۴، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین