پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۲۸۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ - ۰۰:۳۸
برخی منابع از انتصاب علی لاریجانی نماینده سابق قم و رئیس سابق مجلس شورای اسلامی به ریاست هیئت عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه خبر دادند. خبری که خیلی زود تکذیب شد و علل ایجاد این شائبه هم تشریح گردید. لازم به توضیح است که رییس قبلی این هیات ، مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی بود.

شعار سال : برخلاف اخبار منتشر شده در برخی سایت‌های خبری مبنی بر انتصاب علی لاریجانی به عنوان رئیس هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه، این خبر بشکل غیر مستقیم توسط دفتر وی تکذیب شده و آن را شیطنت رسانه‌ای نامیدند.

پیگیری سمت های علی لاریجانی نشان می دهد که پس از اتمام دوره ریاست او در مجلس شورای اسلامی، رهبر معظم انقلاب طی حکمی در تاریخ ۸ خرداد ۱۳۹۹ نامبرده را به عنوان مشاور رهبری و عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام منصوب کردند؛ بر همین مبنا دفتری نیز در یکی از طبقات ساختمانی که بر سر در آن تابلو «هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه» نصب شده، در اختیار وی نهاده شد و احتمالاً یکی از ریشه‌های انتشار خبر نادرست انتصاب نامبرده به ریاست این دفتر، نیز همین حضور هر از گاه لاریجانی در این ساختمان بوده است.

پیش تر علی لاریجانی به واسطه مسئولیتی که در ارتباط با پیگیری سند راهبردی ایران و چین از طرف دولت روحانی داشت، معمولاً در یکی از ساختمان‌های وزارت امورخارجه در نیاوران حضور می‌یافت، اما بعد از واگذاری این سمت، بیش از پیش به دفتر خود مستقر در یکی از طبقات ساختمان هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه مراجعت و در این دفتر، جلسات خود را برگزار می‌کند.

جلسات هیات عالی حل اختلاف قوا بعد از سال ۹۷ و پس از درگذشت آیت الله شاهرودی (رئیس فقید این هیات) به طور منظم برگزار می‌شود و قائم به شخص و رئیس نیست. لازم به توضیح است که این هیئت نخستین بار با حکم رهبر انقلاب در مردادماه سال ۱۳۹۰ با هدف حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه در اجرای بند ۷ اصل ۱۱۰ قانون اساسی تشکیل شده و آیت‌الله هاشمی شاهرودی در آن مقطع به عنوان رییس آن منصوب گردیده بود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۳:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۰
0
0
در کشور ما هر روز یک ساختار پارکینگی درست می کنند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین