پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۴۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع اعلام کرد «حاکان فیدان»، رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه و «علی مملوک»، همتای سوری وی اخیرا طی چند هفته گذشته در دمشق دیداری با یکدیگر داشتند. به نقل از رووداو، این نشست حکایت از تلاش‌های روسیه برای ترغیب دمشق و آنکارا برای بهبود روابطشان دارد.

شعار سال: خبرگزاری رویترز به نقل از چهار منبع اعلام کرد «حاکان فیدان»، رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه و «علی مملوک»، همتای سوری وی اخیرا طی چند هفته گذشته در دمشق دیداری با یکدیگر داشتند.

 به نقل از رووداو، این نشست حکایت از تلاش‌های روسیه برای ترغیب دمشق و آنکارا برای بهبود روابط شان دارد.

طبق گفته یک مسئول برجسته ترکیه‌ای و یک منبع امنیتی این کشور، فیدان که یکی از نزدیک‌ترین چهره‌ها به «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه به شمار می‌رود، در دیدار با مملوک به ارزیابی این مساله پرداختند که چگونه وزیران خارجه دو کشور دیداری با یکدیگر داشته باشند.

این مسئول ترکیه‌ای گفت: روسیه میخواهد که سوریه وترکیه مشکلات خود را پشت سر بگذارند و به توافق‌های معینی دست یابند که به نفع همگان باشد.

این مسئول تصریح کرد که یکی از چالش‌های بزرگ، تمایل ترکیه برای مشارکت دادن گروه‌های مخالف سوری در هرگونه مذاکرات با دمشق است.

این مسئول امنیتی ترکیه‌ای خاطرنشان کرد: روسیه به صورت تدریجی برخی از تجهیزات نظامی خود را از سوریه خارج کرد تا تمرکز خود را بر اوکراین معطوف کند و روسیه از ترکیه خواست تا روابط خود را با نظام سوریه عادی سازی کند تا در حل و فصل سیاسی مساله سوریه تسریع داده شود.

منبع همپیمان با دمشق تصریح کرد که روسیه، سوریه را ترغیب کرد تا وارد مذاکراتی شود. مسکو در تلاش است تا موضع خود و موضع دولت سوریه را در صورتی که مجبور به بازاستقرار نیرو‌ها در اوکراین شود، مشخص کند، چرا که روسیه خسارت‌های شدیدی را طی هفته گذشته متحمل شد.

این منبع عنوان داشت، نشست‌های اخیر از جمله سفر فیدان به دمشق دو روز در اواخر اوت به طول انجامید و هدف از آن مقدمه چینی برای جلسات در سطحی بالاتر بود.

در همین حال، یک منبع منطقه‌ای هم پیمان با دمشق و یک منبع دیگر عالی رتبه حامی نظام سوریه در خاورمیانه عنوان داشتند که تماس‌های ترکیه و سوریه پیشرفت‌های بسیاری را حاصل کرده، اما آن‌ها جزئیات بیشتری بیان نکردند.

یک منبع منطقه‌ای دیگر نیز که نخواست نامش فاش شود، گفت روابط ترکیه و سوریه در حال بهتر شدن است و به سمت مرحله ایجاد فضای مناسب برای تفاهم پیش می‌رود.

 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری شفقنا، تاریخ انتشار:۲۵ شهریور ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۴۶۶۸۴، fa.shafaqna.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۷:۲۳ - ۱۴۰۱/۰۶/۲۸
0
0
اصلا این طور نیست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین