پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۳۹۹۱۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
وزرای دفاع آمریکا و ترکیه طی یک گفت‌وگوی تلفنی بر ادامه تلاش‌های دو کشور در خصوص ایجاد یک منطقه امن با احترام به تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.
شعار سال: وزرای دفاع آمریکا و ترکیه طی یک گفت‌وگوی تلفنی بر ادامه تلاش‌های دو کشور در خصوص ایجاد یک منطقه امن با احترام به تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.

 «حلوسی آکار» وزیر دفاع ترکیه و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا طی یک تماس تلفنی در خصوص اجرای توافقات در خصوص منطقه پیشنهادی امن در شمال سوریه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

روزنامه «ینی شفق» چاپ ترکیه در این خصوص گزارش کرد، بنا به گفته بیانیه وزارت دفاع ترکیه، اسپر و آکار بر ادامه موفقیت‌آمیز تلاش‌ها برای ایجاد منطقه امن پیشنهادی در 17 اکتبر 2019،  با احترام به تمامیت ارضی سوریه تأکید کردند.

در این گفت‌وگوی تلفنی مطرح شد که آنطور که در توافق اشاره شده است، نظارت بر خروج تروریست‌های «ی پ گ/پ ک ک» از منطقه امن پیشنهادی در سوریه، جمع‌آوری مجدد سلاح‌های سنگین از دست تروریست‌ها و غیرفعال کردن سنگرهای آنها، همچنان ادامه دارد.

در بیاینه وزارت دفاع ترکیه آمده که آنکارا از واشنگتن انتظار دارد که به طور کامل به تعهداتش پایبند باشد و همچنین دو کشور بر عزم خود در مبارزه با داعش تأکید کردند.

این بیانیه در خصوص تماس تلفنی اسپر و آکار می‌افزاید که دو طرف بر حق آنکارا در دفاع از خود درصورتیکه هرگونه آزار یا خصومت به نیروهای مسلح ترکیه وارد آید، تأکید کردند.

طبق این گزارش، روز پنجشنبه هفته گذشته، ترکیه و آمریکا به توافق رسیدند تا عملیات نظامی ترکیه در شمال سوریه به طور موقت و به مدت 120 ساعت متوقف شود.

با اینحال، منابع خبری سوریه از تداوم حملات نظامیان ترکیه و تروریست های تحت حمایت این کشور به خاک سوریه خبر داده‌اند که آنطور که گزارش‌ها حاکی است، در پی حملات آنکارا به استان حسکه، هشت غیرنظامی دیگر نیز جان باختند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیه موافقت کرد به مدت 120 ساعت عملیات نظامی را متوقف کند تا به ی پ گ/ پ ک ک اجازه خروج از منطقه امن را بدهد.

ینی شفق گزارش کرد، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا همچنین توافق کردند که ترکیه 32 کیلومتر از منطقه امن در جنوب مرز ترکیه در سوریه را در اختیار داشته باشد.

ترکیه به همراه تروریست‌های موسوم به «ارتش آزاد» از هفدهم شهریور ماه عملیاتی را در شمال سوریه آغاز کرد. هدف ادعایی آنکارا، دور کردن خطر شبه‌نظامیان کُردی است که ترکیه آنان را تروریستی می‌داند. این عملیات، «چشمه صلح» نام دارد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه روز گذشته با تأکید بر اینکه از تسط دولت سوریه بر مناطقی که پیشتر تحت تصرف شبه‌نظامیان کُرد قرار داشت، ناراحت نیست، اعلام کرد که «نیروهای ترکیه‌ای از مناطقی که در شمال سوریه وارد آن شدند، خارج نخواهند شد».

از طرف دیگر، «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه هم در دیدار با فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه، تأکید کرد که همه نیروهای آمریکایی و ترکیه‌ای متجاوز و اشغالگر هستند و باید از خاک سوریه خارج شوند.

شعار سال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری خبر آنلاین،تاریخ انتشار:27مهر1398،کد خبر:1312113،www.khabaronline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
France
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۷
0
0
اینا همه اش تعارف و خبرسازی است کیه که ندونه هدف ترکیه کشورگشایی و ضربه زدن به کردهاست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین