پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۰
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با بیان اینکه مشکلات ثبت جهانی بازار تاریخی اراک برطرف می‌شود گفت: بافت‌های تاریخی ظرفیتی عظیم برای توسعه گردشگری به شمار می‌روند و باید از این ظرفیت به درستی استفاده شود.

شعارسال : سیدمحمد حسینی عصر روز چهارشنبه در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به اهمیت و احیاء بافت‌های تاریخی و گردشگری استان اظهار داشت:بایستی از امکانات موجود در بافت‌های تاریخی استان به منظور ایجاد زیرساخت‌های گردشگری استفاده شود تا با توسعه صنعت توریسم، بافت تاریخی نیز احیا و زندگی در آن جریان یابد.

وی افزود: بی توجهی به برخی از آثار سبب شده شاهد از بین رفتن آثاری باشیم که هویت فرهنگی و ملی ما هستند و اگر نسبت به احیاء و صیانت از آنها اقدام نکنیم آسیب می‌بینیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی با اشاره به احیاء بازار تاریخی اراگ گفت: طرح احیاء بافت تاریخی بازار اراک سه سال گذشته در کارگروه گردشگری به تصویب رسد و وظیفه تمامی دستگاه‌ها تعیین شد اما اجرای این طرح زمانی عملیاتی می‌شود که تمامی ارگان‌های مربوطه مشارکت داشته باشند.

حسینی تصریح کرد: در این طرح تنها میراث فرهنگی به تعهدات خود عمل کرده و به جز تعدادی از دستگاه‌ها، دیگر ارگان‌ها همکاری لازم را نداشته‌اند.

وی ادامه داد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اراک نیز در این راست حمایت‌هایی انجام داده‌اند که کافی نیست و می‌طلبد دایره حمایت مسئولان استانی در این زمینه گسترش یابد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی خاطرنشان کرد: به منظور ارسال مستندات بازار اراک به یونسکو باید اقدامات مرمتی در این مجموعه انجام شود اما متاسفانه عدم همکاری دستگاه‌ها سبب کند شدن روند کار شده است.

حسینی بیان داشت: برطرف کردن عناصر زاید از دیوارهای بازار، جمع آوری تابلو، سیم و کابل‌های انتقال برق، درهای برقی تعبیه شده و استفاده از مصالح ناهماهنگ و دخالت غیرکارشناسانه در مرمت بازار از جمله عواملی است که مانع ثبت جهانی بازار اراک شده است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از وب سایت خبرگزاری تسنیم ، تاریخ انتشار چهارشنبه 27 آبان 1394 ، کد مطلب : 920681 : www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین