پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۸۱۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۴
فرمانده نیروی دریایی ارتش خبر از برنامه ریزی برای ایجاد بنادر راهبردی با هدف محرومیت زدایی از سواحل کشور به دستور مقام معظم رهبری می دهد و بیان می دارد که در این راستا، تمرکز ما روی جاسک است. اینکه کشور باید به بحث احادث بنادر راهبردی با دو رویکرد تجاری و نظامی وارد بشود که یک اصل مسلم است. اینکه نیروی دریایی وارد ساخت نبادر تجاری و غیر نظامی و توسعه مناطق ساحلی شود، جای سوال دارد. این تجربه در ایران نه تنها موفق نبوده، بلکه عواقب و عوارض هم داشته است. به هر صورت به منظور درک بهتر مقاصد این خبر، لایه شکافی متن روایت شده و بررسی و تعمق و صحت سنجی بیشتر روی آن ضرورت دارد.

شعار سال : دریادار شهرام ایرانی در مراسم گرامیداشت روز جهانی دریانوردی اظهار کرد، بخش امنیت دریا به عهده نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران سپرده شده که امروز به طور همزمان پنج ناوگروه رزمی در عمق دریا در حال انجام ماموریت هستند. اولین مأموریت این ناوگروه ها تامین امنیت کشتیرانی است که سه ناوگروه تماماً ایرانی در حال انجام مأموریت در این خصوص هستند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: ایجاد بنادر راهبردی در دستور کار قرار گرفت

به منظور افزایش همگرایی ها ، تقویت توان مبتنی بر تبادل تجارب، برگزاری رزمایش مرکب در دستور کار است، که با مشارکت کشور‌های پاکستان و عمان مرکز امنیت دریایی راه اندازی می‌شود و این مرکز با تمام مراکز دریایی دنیا ارتباط برقرار خواهد کرد. فرمانده نیروی دریایی ارتش با تاکید بر اینکه تمرکز این مرکز اقیانوس هند است، اضافه کرد: رهبر معظم انقلاب توجه ویژه‌ای به دریا دارند و باید وزن دریایی کشور در همه حوزه‌ها افزایش یابد. این در حالی است که آنگونه که باید به دریا تکیه شود، نشده و در این راستا، جلسات متعددی با نمایندگان مجلس داشته ایم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش: ایجاد بنادر راهبردی در دستور کار قرار گرفت

وی با بیان اینکه جاسک در فقر کامل دریایی قرار دارد، گفت: ایجاد بنادر راهبردی در سواحل برای محرومیت زدایی مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است که ما باید روی جاسک تمرکز کنیم. وی با تاکید بر اینکه باید سواحل را از محرومیت خارج کنیم، اظهار کرد: با توجه به موقعیت ایران، فرصت‌های طلایی در اختیار کشورمان قرار داده که باید از آن‌ها حداکثر استفاده را ببریم. امروز دریا می‌تواند گره گشای اقتصاد ایران باشد.

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال با اندکی اضافات و تلخیص،برگرفته از تسنیم. منتشره به تاریخ یازدهم مهر 1401. کد خبر: 2783246 . https://www.tasnimnews.com.

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین