پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۳۹۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
یکی از حوزه‌هایی که جمهوری اسلامی ایران بشدت و به کرات در آن آسیب دیده و ضربه خورده است، ادعا‌های نادرست مطرح شده توسط برخی از مدیران و کارشناسان و غلو در بیانات است. مثلا مدعی ساخت فلان دستگاه‌ها هستند و بعد اکتشاف به عمل می‌آید که مونتاژ کاری کرده اند. مدعی بومی سازی فلان فناوری در ایران هستند و بعد اکتشاف بعمل می‌آید که پوسته سازی کرده اند و غیره. ضربات این گروه بیتشر از کاسبان تحریم نباشد، کمتر از آن‌ها نیست. وقتی ساخت یک هواپیما سه بخش بدنه، اویونیک و موتور دارد و کشور در شرایط حاضر، فقط توان ساخت بدنه را دارد، چرا قول ساخت هواپیمای مسافربری (احتمالا ۷۲ نفره یا بالای ۱۰۰ نفر مسافر) را برای سه سال آینده می‌دهیم؟ روابط با اوکراین هم که در پرده ابهام وجود دارد و بحث گرفتن لایسنس هم تقریبا منتفی است. از دستگاه‌های امنیتی، شورای عالی امنیت ملی و دستگاه‌های نظارتی و قضایی درخواست می‌کنیم، با قید فوریت ادعا‌های افرادی که می‌گویند کشور تا سه سال آینده توان ساخت هواپیما دارد را بررسی نموده و در صورت عدم صحت، انان را به اتهام نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی و همچنین ضربه به امنیت ملی، تحت پیگیرد قرار دهد. آقایان مدعی تولید هواپیما، حقوق نمی‌دهیم که از شما شعار بشنویم، سه سال دیگر اگر نتوانستید به وعده تان عمل کنید، بشکل مستقیم برعلیه شما اعلام جرم می‌کنیم؛ لذا شعار و وعده را کنار گذاشته و با تمام توان برای کشور خدمت کنید.

شعار سال: رییس سازمان هواپیمایی با اعلام نیاز کشور به ۵۵۰ فروند هواپیما، گفت: یکی از مسیر‌های توسعه ناوگان، ساخت داخلی است که پیش‌بینی می‌کنیم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای ساخت داخل وارد چرخه پروازی شود.

 «محمد محمدی بخش» رییس سازمان هواپیمایی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت طراحی و تولید هواپیما‌های ۷۲ و ۱۵۰ نفره مسافری، هواپیما‌های ۱۲ و ۱۷ نفره ایرتاکسی اظهار داشت: دولت سیزدهم در تولید هواپیما سه وزارتخانه راه و شهرسازی، صنعت و معدن و وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح را به صورت کنسرسیومی سه‌جانبه مامور کرده است تا طراحی، تولید و ساخت هواپیمای ایرانی انجام شود.

کسانی که قول ساخت هواپیمای داخلی تا سه سال آینده را می‌دهند را تحت تعقیب قضایی قرار دهید
وی افزود: در این میان تامین منابع مالی و استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان بر عهده وزارت صمت و تولید بر عهده وزارت دفاع است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: ما به کارکرد هواپیما‌های کوچک و ایرتاکسی در اقتصاد هوانوردی به عنوان یک هدف زودبازده توجه می‌کنیم. در حوزه ایرتاکسی نیز راه برون‌رفت از مشکلات را گسترش هوانوردی منطقه‌ای می‌دانیم که در آینده نزدیک موضوع نهایی می‌شود.

وی بیان کرد: در تولید هواپیما‌های بومی که اولویت دولت است مواردی در دستور کار قرار داده‌ایم. مهم‌ترین موضوع این است که سرریز دانش کارخانه هواپیماسازی به بقیه بخش‌ها محقق شود.

کسانی که قول ساخت هواپیمای داخلی تا سه سال آینده را می‌دهند را تحت تعقیب قضایی قرار دهید
محمدی بخش گفت: ۵۵۰ فروند هواپیما نیاز داریم که باید از طریق برنامه ساخت داخل، واردات هواپیمای نو و خرید هواپیمایی کارکرده اقدام خواهیم کرد.

وی با تاکید بر فشار تحریم و عدم امکان خرید قطعات نو گفت: امروز عمده نقص و کمبود ما در صنعت در حوزه تامین هواپیماست. در این راستا این کنسرسیوم سه جانبه بین سه وزارتخانه تشکیل شد و پیش‌بینی می‌کنم تا ۳۶ ماه آینده اولین هواپیمای مسافری ایرانی وارد ناوگان هوایی مسافر شود.

کسانی که قول ساخت هواپیمای داخلی تا سه سال آینده را می‌دهند را تحت تعقیب قضایی قرار دهید
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار:۱۸ مهر ۱۴۰۱، کدخبر: ۸۴۹۰۸۵۱۰، www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۲۱ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
1
1
کاملا درست گفتید خیلی ها دارن با بازی دادن افکار عمومی در اینجا نون می خورن
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین