پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۴۲۷۶
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۴۰
جلال مقامی هنرمند، دوبلور و‌ مجری پیشکسوت امروز پنجشنبه پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ به دلیل کهولت سن درگذشت. محسن سوهانی مدیر رادیو نمایش این خبر را تایید کرده است. وی در سال‌های اخیر دوره‌هایی از بیماری را پشت سر گذاشته بود.

شعار سال: جلال مقامی هنرمند پیشکسوت پس از گذراندن یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.

 محسن سوهانی مدیرکل هنر‌های نمایشی رادیو و رادیو نمایش گفت: استاد جلال مقامی هنرمند پیشکسوت عرصه دوبله و اجرا درگذشت.

صدای خاطره انگیز استاد جلال مقامی خاموش شد
سوهانی گفت: این پیشکسوت عرصه‌ی گویندگی و دوبله ساعتی پیش به علت مشکلات زمینه‌ای و کهولت سن درگذشت.

جلال مقامی مدیریت دوبله آثاری مانند «معصوم» (۱۳۷۷) و «تعقیب سایه‌ها» (۱۳۶۹)، را برعهده داشته‌است. وی همچنین سرپرستی گویندگان آثاری نظیر «لانه‌ی عقاب‌ها» (۱۳۷۸)، «خلبان» (۱۳۷۶)، «مرد نامرئی» (۱۳۷۴)، «سفر بخیر» (۱۳۷۳)، «هبوط» (۱۳۷۲)، «بدوک» (۱۳۷۰)، «آهوی وحشی» (۱۳۶۹)، «باد سرخ» (۱۳۶۷)، «شب حادثه» (۱۳۶۷)، «تشکیلات» (۱۳۶۵)، «گمشده (۱۳۶۴) و «قصه خیابان دراز» (۱۳۵۷)، را در کارنامه دارد.
 
جلال مقامی را عموم مخاطبان به واسطه برنامه دیدنی‌ها به خاطر می‌آورند. با صدایی گرم که خاطرات بسیاری را برای ایرانی‌ها رقم زده است.
 
صدای خاطره انگیز استاد جلال مقامی خاموش شد
 
جلال مقامی در دوم مرداد ۱۳۲۰ در تهران و در در خانواده‌ای اصالتاً اهل کاشان متولد شد. فعالیت هنری را از سنین نوجوانی با بازی در تئاتر شروع کرد و سپس به تشویق حیدر صارمی از سال ۱۳۳۷ وارد عرصهٔ دوبلاژ شد. وی از سال ۱۳۴۴ در فیلم‌های سینمایی به ایفای نقش پرداخت و مدیریت دوبلاژ را از سال ۱۳۴۵ آغاز کرد.

در سینمای جهان بازیگران مشهوری چون رابرت ردفورد، رابین ویلیامز و عمر شریف با صدای جلال مقامی به خاطر آورده می شوند. او همسر زنده یاد رفعت هاشمپور دیگر دوبلور بزرگ تاریخ کشورمان بود.

ببینید: اجرای خاطره‌انگیز مرحوم جلال مقامی در برنامه «دیدنی‌ها» +ویدیو

بخش‌هایی از اجرای مرحوم جلال مقامی در برنامه دیدنی‌ها که یکی از برنامه‌های پر مخاطب دهه شصت سیما بود.
به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ استاد جلال مقامی که در عرصه اجرای تلویزیونی در دهه شصت با اجرای برنامه دیدنی‌ها به شهرت رسید، امروز و پس از گذراندن یک دوره بیماری دار فانی را وداع گفت.
 
بخش‌هایی از اجرای این هنرمند پیشکسوت را تماشا کنید:
تعداد بازدید : 4
 
تعداد بازدید : 4
 
لازم به ذکر است : مراسم تشییع جلال مقامی هنوز قطعی نشده است و اخبار آن متعاقبا اطلا‌ع‌رسانی خواهد شد.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال نیز به نوبه خود درگذشت این استاد ارزشمند دوبله با آن صدای دلنشین و خاطره انگیز بخصوص برای نسل دهه پنجاه و شصت را به جامعه هنری و ملت ایران تسلیت عرض می نماید. صدایش ماندگار و روحش شاد.
 
پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین