پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۴
ارگان مطبوعاتی نزدیک به سپاه با انتشار مطلبی در صفحه ورزشی خود از مهدی تاج به شدت انتقاد کرد. فریدون حسن در روزنامه جوان نوشت: باید محاکمه می‌شد، آن هـم بـابـت خسارت چندصد میلیاردی به بیت‌المال؛ هر جای دیگر دنیا بود این اتفاق می‌افتاد، اما اینجا در ایران و در فوتبالش نه. مهدی تاج می‌گوید: «پرونده ویلموتس در جیب من است.» طبیعی است بیاید و اینگونه بگوید، وقتی می‌بیند هیچ برخوردی در کار نیست. وقتی می‌داند که هر کاری بکند کسی پیدا نمی‌شود پاسخ بخواهد و اصلاً مجبور نیست بابت تمام اهمال‌ها و کم‌کاری‌هایش مثل مدیران قبلی جواب پس بدهد. خیلی راحت همه را به سخره می‌گیرد و در پاسخ به اینکه پرونده ویلموتس کجاست، می‌گوید: «در جیب من.» راستی این همه اعتماد به نفس را از کجا می‌آورد!

شعار سال: فریدون حسن در روزنامه جوان نوشت: باید محاکمه می‌شد، آن هـم بـابـت خسارت چندصد میلیاردی به بیت‌المال؛ هر جای دیگر دنیا بود این اتفاق می‌افتاد، اما اینجا در ایران و در فوتبالش نه. مهدی تاج می‌گوید: «پرونده ویلموتس در جیب من است.» طبیعی است بیاید و اینگونه بگوید، وقتی می‌بیند هیچ برخوردی در کار نیست. وقتی می‌داند که هر کاری بکند کسی پیدا نمی‌شود پاسخ بخواهد و اصلاً مجبور نیست بابت تمام اهمال‌ها و کم‌کاری‌هایش مثل مدیران قبلی جواب پس بدهد. خیلی راحت همه را به سخره می‌گیرد و در پاسخ به اینکه پرونده ویلموتس کجاست، می‌گوید: «در جیب من.» راستی این همه اعتماد به نفس را از کجا می‌آورد!

رئیس فدراسیون فوتبال در یک گفت‌وگوی تلویزیونی مثل همیشه چنان از وضعیت بدهی‌های فوتبال، انتخاب سرمربی و مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها آسمان و ریسمان به‌هم بافت که هر کس با فوتبال ایران آشنایی نداشته باشد، بعد از شنیدن حرف‌های تاج تصور می‌کند که فوتبال ایران گام در راه قهرمانی جهان برداشته است. اما نه، فوتبال ایران با وجود مدیرانی، چون تاج و بازیکنانی که امروز چیزی جز میلیاردی گرفتن بلد نیستند رو به ویرانی است. مهدی تاج از همه چیز گفت، خوب هم گفت، حتی با افتخار از بزرگ‌ترین افتضاح تاریخ مدیریتش هم تعریف کرد، از «ویلموتس گیت».

خوشبختی با پول مردم

خوب به یاد داریم چهره درهم و عرق‌ریزان او را وقتی که برای پاسخگویی بابت پرونده ویلموتس گیت راهی مجلس شده بود. کار بیخ پیدا کرده بود اینقدر که خطر پرداخت پول از جیب را احساس می‌کرد، اما همه چیز فقط در حد حرف بود، حتی ادعا‌های نمایندگان مجلس هم توخالی از آب درآمد تا حالا تاج بیاید و بگوید: «پرونده ویلموتس ۴میلیون دلار جریمه بود؛ ۶ میلیون دلار همراه با جرائم و ۵ درصدی که در رأی آمده بود با احتساب این مبالغ پرونده ویلموتس حدود ۶ میلیون دلار می‌شد. اگر رأی به ضررمان می‌شد باید ۶/۹ میلیون دلار پرداخت می‌کردیم. خوشبختانه با اعتراض فدراسیون و پیگیری‌های انجام شده و وکلایی که در مجموعه قبلی کمک کردند و همچنین وکلای نهاد ریاست جمهور رأی شکسته شد و اکنون ۵/۳ میلیون دلار باید پرداخت کنیم.»

تاج چنان با خوشحالی از حل این پرونده حرف می‌زند که هر کس نداند تصور می‌کند چیزی هم از ویلموتس گرفته‌ایم. البته او باید هم اینگونه بگوید به هر حال پول از جیب مردم رفته و او نیز به صندلی مدیریتی‌اش برگشته، از این بهتر چه می‌خواهد!

سند به نام کی‌روش

تاج بازی با اسامی را خیلی خوب بلد است، اینقدر که در مقابلت می‌نشیند و می‌دانی که با ذهنت بازی می‌کند، اما چنان اسم‌ها را پشت هم ریف و چنان میخکوبت می‌کند که راضی می‌شوی و تصور می‌کنی همان جوابی را داده که می‌خواستی، اما نه، او جوابی را داده که خودش می‌خواسته!

تاج در پاسخ به سؤالی مربوط به آینده نیمکت تیم ملی به تمام اسامی مطرح شده واکنش مثبت نشان داد، حتی علی دایی! او می‌گوید: «کی‌روش جزو گزینه‌های نیمکت تیم ملی است؛ تیم ملی برای مهدی تاج نیست، بلکه برای ایران و برای کشور است. من اشتباهاتی داشته‌ام و باز هم اشتباه خواهم کرد.»

چنین پاسخی یعنی اینکه شما بنویسید؛ نکونام، قلعه‌نویی، مجیدی، دایی و حتی بنویسید برانکو، اما در نهایت باید بخوانید «کی‌روش».

حرفه‌ای شدیم!

کنفدراسیون فوتبال آسیا تیم‌های باشگاهی ایران را به دلیل عدم رعایت مقررات حرفه‌ای و نداشتن فاکتور‌های لازم حرفه‌ای بودن از جمله بدهی‌های کلان و سند‌سازی‌های مکرر از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا حذف کرد و حتی فعالیت کمیته صدور مجوز حرفه‌ای فوتبال ایران را هم به حالت تعلیق درآورد. حالا، اما تاج از رفع این مشکلات حرف می‌زند. مشکلاتی که نمی‌دانیم چگونه حل شده، آن‌هم وقتی که همه می‌دانند تمام سند‌سازی‌ها در زمان ریاست قبلی او بر فدراسیون فوتبال صورت گرفته است. تاج می‌گوید: «کنفدراسیون فوتبال آسیا طی نامه‌ای اعلام کرد، کمیته صدور مجوز حرفه‌ای ما را از تعلیق درآورده است و به این ترتیب شرایط برای حضور دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا فراهم شد. البته بحث مجوز حرفه‌ای تقریباً به فدراسیون فوتبال ارتباطی ندارد، بلکه کمیته‌های بدوی و استیناف باید آن را پیگیری کنند، ولی این خوب نیست که کمیته صدور مجوز حرفه‌ای افغانستان، تاجیکستان و پاکستان فعال باشند، اما باشگاه‌های ما به عنوان تیم اول آسیا تعلیق باشند یا فدراسیون تعلیق باشد.»

این همه سفسطه و مغلطه در نوع خود بی‌نظیر است. باید از تاج پرسید کدام یک از مشکلات پرسپولیس و استقلال برطرف شده که اینگونه ادعای حرفه‌ای بودن آن‌ها و حل مشکلاتشان را داری؟ استقلال همین الان بابت پرونده استراماچونی در خطر کسر امتیاز و تعلیق قرار دارد و پرسپولیس هم دست‌کمی از آن ندارد، آن وقت تاج از حل مشکل حرف می‌زند یا اینکه می‌گوید «تیم اول آسیا»! از کدام تیم حرف می‌زنی جناب تاج؟ رنکینگ را بی‌خیال؛ تیم اول آسیا ژاپن است و بعد هم کره، تازه اگر استرالیا و عربستان را در نظر نگیریم در خوشبینانه‌ترین حالت الان سوم آسیا هستیم. ضمن اینکه افغانستان، تاجیکستان و پاکستان سعی نمی‌کنند با سند‌سازی و پول بیت‌المال به فوتبالشان رنگ حرفه‌ای بزنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیدبان ایران، تاریخ انتشار:۳۰ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۴۵۸۶۵، www.didbaniran.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین