پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۵۰۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۷
رئیس سابق کمیته داوران فدراسیون فوتبال در رابطه با پرونده باشگاه مس رفسنجان بازداشت شد.در این رابطه شنبه هفته جاری ۵ متهم پرونده به دادگاه احضار شده و توضیحات خود را ارائه کرده‌اند. برخی از مطلعین با کنار نهادن تعارفات می پرسند که شاه ماهی را کی صید می کنند؟ فردی که بخشی از تحلیل گران، فساد فوتبال کشور را بشکل مستقیم و غیرمستقیم با او در ارتباط می بینند. افکار عمومی می پرسند که آیا نهادهای امنیتی و قضایی کشور، قدرت و تمایل به صید شاه ماهی را دارند یا خیر؟ آیا صحبت از فسادهای رخ داده بدلیل حضور شاه ماهی نوعی تخلیل و توهم است یا واقعیت دارد؟

شعارسال: پس از بررسی پرونده مربوط به پرداخت رشوه از سوی باشگاه مس رفسنجان به برخی مدیران فوتبال، حالا خبر رسیده یکی از متهمان پرونده بازداشت شده است.

خداداد افشاریان بازداشت شد و ۵ متهم دیگر به دادگاه احضار شدند + خودمان را گول نزنیم، شاه ماهی کی صید می شود؟

در این رابطه شنبه هفته جاری ۵ متهم پرونده به دادگاه احضار شده و توضیحات خود را ارائه کرده‌اند. یک مقام آگاه با تایید این خبر اعلام کرد خداداد افشاریان در رابطه با این پرونده روانه زندان شده است. تحقیقات جدی در مورد دو متهم دیگر این پرونده یعنی سهیل مهدی رئیس پیشین کمیته مسابقات سازمان لیگ و فریبرز محمودزاده مسئول وقت لیگ دسته اول همچنان ادامه دارد. برای دیگر متهم این پرونده که فردی رسانه‌ای است نیز قرار بازداشت صادر شد اما وی با قرار وثیقه میلیاردی آزاد شده است.

بازشدن پای سه باشگاه به پرونده فساد فوتبال و داستانی فراتر از سال۱۴۰۰!
بر اساس آخرین اتفاقات رخ داده در پرونده فساد در فوتبال، بعد از مس رفسنجان، رسیدگی به تخلفات سه باشگاه صنعتی لیگ برتری در دستور کار قرار دارد.
ماجرای پرونده فساد در فوتبال با توجه به اتفاقات رخ داده در باشگاه مس رفسنجان در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ با شکایت شرکت ملی صنایع مس آغاز شد، اما پیشرفت تحقیقات موجب ورود سه باشگاه صنعتی دیگر به پرونده شده و بر همین اساس انتظار می‌رود به زودی ابعاد تازه‌ای از این پرونده روشن شود.
بر این اساس، بررسی موضوع فساد در فوتبال دیگر محدود به شهر رفسنجان و استان کرمان و محدوده سال ۱۴۰۰ نخواهد بود و عوامل متخلف در برخی دیگر از استان‌های کشور در سال‌های بعد نیز وارد روند تحقیقات خواهند شد.
انتظار می‌رود با جدیت قوه قضاییه و نهاد‌های مربوطه ادامه روند بررسی موضوع، موجب دعوت از برخی عوامل مرتبط با تخلفات سال‌های اخیر و محرومیت طولانی مدت متخلفان به ویژه مسئولان وقت سه باشگاه صنعتی شود.

شاه ماهی، شکارت می‌کنیم:
آنچه که بعنوان فساد در فوتبال کشور مورد بحث و بررسی است، صرفا مربوط به چند سال اخیر نبوده و متاسفانه فسادی ادواری می‌باشد. اما نکته در اینجاست که در دوره دو مدیر ماهر در پاسکاری، بنا بدلایلی چند شاهد تشدید فساد‌ها بوده ایم. شاه ماهی ما مسلما معرف نهاد‌های امنیتی کشور هم هست. اما برایمان جای سوال دارد که نهاد‌های محترم امنیتی و قوه محترم قضائیه چرا برای شکار شاه ماهی، آستین همت بالا نمی‌زنند. آیا شکار شاه ماهی، نمی‌تواند درس عبرتی برای خیلی از مفسدین فعال در حوزه فوتبال کشور و گرایش این ورزش به سمت فوتبال پاک باشد؟ آیا نهاد‌های امنیتی و قضایی کشور صلاح نمی‌بینند که یک شخم مدیریتی با رویکرد حسابرسی مالی در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس (در زمانی که ذیل دولت بودند) هم ، زده شود؟

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبرورزشی، تاریخ انتشار: 16خرداد1403، کدخبر: 461769، www.khabarvarzeshi.com / سایر منابع .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۰:۰۸ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۷
0
0
این اخبار مرتبط 8 ساله شما رو سازمان بازرسی باید بخونه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۹
0
0
محمود زاده هم بازداشت شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین