پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۰۵۳۸
تعداد نظرات: ۶ نظر
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱
آن طور که شایسته است، به نظر می‌آید که مدیران فوتبالی تحت رصد نهاد‌های نظارتی نیستند و پس از پایان دوران مدیریت خود، حتی اگر اثبات شود که پول بیت المال را به درستی و بر اساس منافع باشگاه مصرف نکرده اند بازهم هیچکس نیست که از آن‌ها حساب بکشد و مدیران را وادار کند تا پاسخگوی عملکرد خود باشند.

شعار سال: سوءمدیریت بی تردید یکی از بزرگترین و اساسی ترین مشکلات موجود در فوتبال ایران است. به هر سو که نگاه کنیم، ردپای این مسئله به خوبی مشهود است. هیچ تفاوتی هم در این میان، بین باشگاه های کوچک و بزرگ و حتی در عرصه ملی وجود ندارد بلکه هرکدام به سهم خود، اسیر بی کفایتی در مدیریت هستند و این است حال و روز فوتبال ایران!

نکته تعجب برانگیز اما حاشیه امنی است که این مدیران دارند. یعنی آن طور که شایسته است، به نظر می آید که این افراد تحت رصد نهادهای نظارتی نیستند و پس از پایان دوران مدیریت خود، حتی اگر اثبات شود که پول بیت المال را به درستی و بر اساس منافع باشگاه مصرف نکرده اند بازهم هیچکس نیست که از آن ها حساب بکشد و مدیران را وادار کند تا پاسخگوی عملکرد خود باشند.چند تا مدیر عامل حداقل در پرسپولیس و استقلال سراغ دارید که پس از رفتن‌شان کوهی از بدهی بر جا نگذاشته باشند؟بدون شک هیچ!

از سرخابی ها تا فدراسیون فوتبال؛ مشترک مورد نظر در دسترس نیست!

پرونده مارک ویلموتس شاید بزرگترین و فاجعه بارترین عملکردی بود که یک تیم مدیریتی در فوتبال ایران می توانست از خود بر جای بگذارد. فدراسیون فوتبال ایران تحت اداره افرادی چون مهدی تاج، محمدرضا ساکت و... باعث به بار آمدن خسارتی چند میلیون یورویی به فوتبال ایران شد اما حالا با گذشت چند ماه از آن ماجرا و سرد شدن تب آن در جامعه و رسانه ها، گویی آب از آب تکان نخورده و نه تنها هیچ خبری از پیگیری های پرسروصدای روزهای نخست نیست، بلکه در حال حاضر تاج،ساکت،شکوری و ... در تیم های سپاهان و پرسپولیس به پست و مقام های جدید رسیده اند و مهدی تاج هم گویی بدون اینکه لزومی به پاسخگویی ببیند به کسب و کار خود مشغول است!

در استقلال و پرسپولیس هم اوضاع چندان متفاوت نیست. هر دو باشگاه طی سالیان اخیر حضور چندین و چند مدیرعامل مختلف را تجربه کرده اند. مدیرانی که نحوه انتخاب شدنشان برای چنین سمت مهمی به هیچ عنوان شفاف نیست و عده ای بر این باورند که صرفا نزدیکی و وفاداری و رفاقت این افراد به شخص وزیر ورزش از اصلی ترین عوامل برگزیده شدن برای چنین پستی است. با این حال آن ها هم پس پایان ماموریت شان و در حالی که با علامت سوال های زیادی در خصوص عملکردشان مواجهند، نه توضیح شفافی به مدیران بالادستی خود می دهند و نه این مدیران پاسخی به رسانه ها که واسطه بین مردم و مدیران هستند می دهند.

یقینا تا زمانی که چنین حاشیه امنی برای این مدیران وجود داشته باشد، آن ها نه خود را ملزم به اصلاح روش های خود می بینند و نه تلاشی در جهت بهبود وضع فوتبال ایران انجام خواهند داد چون اساسا در جایی که شفافیت و پاسخگویی وجود نداشته باشد، مدیران می آیند،می روند و هرگز هیچ توضیحی هم برای کارهای انجام شده،پول های خرج شده و بدهی های انباشته نخواهند داشت!

 

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرآنلاین، تاریخ انتشار: 18 آبان ۱۳۹۹، کد خبر:-، khabaronline.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
اصلا ویژگی مسولین ایرانی اینه که هرکاری میخوان انجام بدن ولی جوابگو کسی نباشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
از این دست مدیران ما تو رزومه مدیران ایرانی کم نداریم الا ماشالله زیاد هم هستن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
برای چی باد این همه ضربه یک نفر به یک ارگان بزنه بعد به راحتی هم کاری باهاش نداشته باشن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۹
0
0
این مساله تو ورزش کمترین نمود خودش رو داره مطمئن باشید در سطح های بالا هم همین اتفاق ها رخ میده
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۱
0
0
به دولت و مجلس که امیدی نیست. قوه قضائیه هنوز خیلی کار داره تا این سالهای بی تفاوتیش رو جبران کنه
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۸/۲۵
0
0
اي كاش به قول دوستمون كه در زمينه ورزشي اين موضوعات مطرح بود الان ميان جهاد كشالورزي رو با خاك يكسان ميكنن كسي هم هيچ كاري نميكنه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین