پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۰۷۲
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۹
کشور فساد سیستماتیک ندارد، اما الیگارشی اقتصاد پایه و سلیقه گرایی ناشی از ضعف نظارت و عدم حضور و مشارکت مردم در ان، به تنها وجود دارد، بلکه روزانه به چشم می‌آید. کدام جریان خواهان حضور امثال تاج بر ریاست فدراسیون فوتبال کشور بود؟ آیا او فقط بر اساس یک رای گیری رئیس فدراسیون شد؟ بله درست است، گوسفند‌های گله پدر بزرگ بعضی‌ها هم قار قار می‌کنند و دو کوهان دارند؟ نقطه قوت امثال تاج بغیر از حوزه ارتباطات و لابی گری، در چیست (لطفا ما را راهنمایی و ارشاد کنید)؟ کی روش، بر اساس کدام شاخص‌ها انتخاب شد و حضور مجدد یافت؟ چه کسی باید پاسخگوی شکست تیم ملی باشد؟ نتایج بازی کره را ببینیم و کمتر خودمان را گول بزنیم و کشور را تحقیر کنیم.

شعار سال: پس از پیروزی ۲ بر یک کره جنوبی مقابل پرتغال در آخرین شب مرحله گروهی، که نماینده آسیا را به مرحله یک هشتم نهایی رساند، اشک‌های شوق زیادی جاری شد، اما واقعیت این است که کریستیانو رونالدو کاپیتان تیم اروپایی در رقم خوردن این موفقیت بزرگ برای ببر‌های تائگوک سهم زیادی داشت.

کاپیتان سون هئونگ مین یکی از آن‌هایی بود که پس از بازی در ورزشگاه اجوکیشن سیتی، اشک شوق روی گونه‌هایش جاری شد. او، اما تنها کره‌ای نبود که اشک شوق می‌ریخت. چند نفر از هم‌تیمی‌هایش و صد‌ها نفر از هموطنان او روی سکو‌ها نیز از شدت احساساتی شدن اشک می‌ریختند و با پایان دراماتیکی که برای گروه H رقم خورد هم جز این از آن‌ها انتظار نمی‌رفت. گل هوانگ هی چان با پاس استثنایی سون در وقت‌های تلف شده نیمه دوم کافی بود تا گل‌های زده کره جنوبی از اروگوئه بهتر شود و تنها به همین دلیل هم در جدول بالاتر از نماینده امریکای جنوبی قرار بگیرد و به عنوان تیم دوم پس از پرتغال به مرحله یک هشتم نهایی صعود کند.

طلسم شکست کی روش، سر‌های پائین و لب‌های آویزان شهروندان و تاج بی تاج! از نتایج تیم کره خجالت بکشید
باز شدن زودهنگام دروازه کره جنوبی توسط ریکاردو هورتا سبب شد به نظر برسد که شاگردان پائولو بنتو نیز قرار است به سرنوشت تیم‌هایی مانند قطر، ایران و عربستان دچار شوند که در مرحله گروهی از جام جهانی ۲۰۲۲ کنار رفتند. کریستیانو رونالدو، اما امید تغییر این سرنوشت را در دل کره‌ای‌ها زنده کرد وقتی که جاگیری اشتباهش هنگام دفاع روی یک ضربه کرنر کره‌ای‌ها سبب شد که توپ ارسالی پس از برخورد با کمرش جلوی پای هوانگ هی چان بیفتد و او کار را به تساوی بکشاند. در وقت‌های تلف شده هم هنرنمایی سون هئونگ مین برای رد کردن توپ از بین سه مدافع روبه‌رویش گل دوم کره‌ای‌ها را به همراه داشت. با وجود این باخت پرتغال باز هم به عنوان صدرنشین به مرحله بعدی صعود کرد و به این ترتیب از رویارویی با برزیل در مرحله یک هشتم نهایی نجات یافت. با این حال نگرانی‌ها درباره عملکرد پرتغال برای مراحل بعدی پابرجا ماند بخصوص که کریستیانو رونالدو شبی مأیوس کننده را سپری کرد.

قدم‌های آهسته رونالدو به سمت خط طولی برای ترک میدان و دادن جای خود به بازیکن تعویضی تیمش، همه چیز را درباره او می‌گفت. رونالدو خوشحال نبود و این هم تعجب نداشت. با توجه به اینکه او قبلاً در مورد مصدومیتش شک داشت، دیدن اینکه برنده ۵ توپ طلا در ترکیب اصلی قرار گرفت غافلگیر کننده بود و شاید او آرزو می‌کرد که این کار را نمی‌کرد. جمعه شب برای رونالدو یک شب غم‌انگیز بود؛ در آن نقش کلیدی که در گل تساوی کره ایفا کرد. برخلاف رونالدو، دیگر ستاره لیگ برتر سون هئونگ مین بهترین بازیکن میدان بود. به وضوح مشخص بود که او سراپا انگیزه است که تمام این کار‌ها را خودش انجام دهد تا کشورش را به یک‌شانزدهم نهایی برساند، اما بعد از چند ثانیه مانده به پایان، بالاخره همه چیز برای ستاره تاتنهام رو‌به‌راه شد. سون با برداشتن توپ از جناح راست حمله‌ای را ترتیب داد. او سه مدافع حریف را به سمت خود کشید و منتظر فرا رسیدن لحظه طلایی ماند تا توپ را از میان پا‌های دیوگو دالو عبور و آن را در مسیر هی چان قرار دهد. با این کار او نقش خود را در یکی از بزرگترین پیروزی‌های تاریخ فوتبال کره جنوبی ایفا کرد.

طلسم شکست کی روش، سر‌های پائین و لب‌های آویزان شهروندان و تاج بی تاج! از نتایج تیم کره خجالت بکشید
اکنون در حالیکه ژاپن، کره جنوبی و استرالیا به جمع شانزده تیم برتر جام جهانی راه یافته‌اند بیشتر باید به صحبت‌های مهدی تاج توجه کرد؛ جایی که او با اشاره به درخواست برای بازگشت کارلوس کی‌روش مدعی شده بود به دنبال جلوگیری از آبروریزی در جام جهانی و مقابل رقبای ایران است، اما در پایان آنچه نصیب وی و سرمربی همیشه ناکامش در تورنمنت‌ها شد شکست شش گله برابر انگلیس و باخت حیثیتی برابر آمریکا بود!

در همین رابطه رحمان رضایی بازیکن تیم ملی با انتشار یک استوری در اینستاگرام می نویسد که :

طلسم شکست کی روش، سر‌های پائین و لب‌های آویزان شهروندان و تاج بی تاج! از نتایج تیم کره خجالت بکشید

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار:۱۳ آذر ۱۴۰۱، کدخبر: ۱۳۰۵۱۲۹، www.ilna.ir./ سایر منابع .

اخبار مرتبط
برچسب ها: پیروزی ۲ بر یک کره جنوبی مقابل پرتغال ، کاپیتان سون هئونگ مین ، گل هوانگ هی چان به پرتغال ، پیروزی کره جنوبی مقابل پرتغال ، بازی کریستیانو رونالدو مقابل کره جنوبی ، نقش کریستیانو رونالدو در پیروزی کره جنوبی ، حذف ایران از جام جهانی قطر ، حذف ایران از جام جهانی2022 ، حذف تیم ملی فوتبال ایران از رقابت های جام جهانی قطر ، راه یافتن کره جنوبی به جمع شانزده تیم برتر جام جهانی ، شانزده تیم برتر جام جهانی قطر کدامند؟ ، شکست شش گله برابر انگلیس ، شکست شش گله فوتبال ایران برابر انگلیس ، باخت حیثیتی فوتبال ایران برابر آمریکا ، علت آوردن کی روش به تیم ملی فوتبال چه بود؟ ، توجیه تاج برای آوردن کی روش به تیم ملی فوتبال ، آبروریزی کی روش در جام جهانی قطر ، علت بازگرداندن کارلوس کی روش به تیم ملی ، فاجعه ای بنام کی روش ، مستعمره فوتبالی ، دلال موزامبیکی ، پنجمین شکست کی روش در جام جهانی ، چه کسی کی روش را آورد ، بازخواست از مهدی تاج برای کی روش ، بازخواست از مهدی تاج برای جام جهانی ، حامیان پشت پرده مهدی تاج ، الیگارشی در فوتبال ، سکوت معنادار وزارت ورزش ، سکوت معنادار سازمان بازرسی کل کشور ، انتقاد رحمان رضائیان از کی روش ، انتقاد رحمان رضایی از کیروش ، انتقاد رحمان رضایی از کی روش ، کیروش یا کی روش
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین