پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۰۹۳۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۷
به گفته سخنگوی فدراسیون فوتبال، امروز ابقا یا جدایی اسکوچیچ در هیئت رئیسه بررسی می‌شود.
شعار سال: در شرایطی که در فاصله چند ماهه تا شروع جام جهانی قطر، تیم ملی به وفاق و همدلی نیاز دارد، عده‌ای می‌خواهند نقش دوستی خاله خرسه را برای تیم ملی ایفا کنند، آنهم با این بهانه که تیم ملی نیاز به سرمربی قویتر و اسم و رسم دارتری دارد. البته رد پای دلالان در این ماجرا روشن و واضح بوده و عده‌ای می‌خواهند از این خوان برای خود نمدی درست کنند.

بی شک در شرایط حاضر کنار گذاشتن دراگان اسکوچیچ، اقدامی کاملا اشتباه به حساب آمده و با ایجاد نفاق و دو دستگی در تیم ملی، اجازه نخواهد داد تیم در شرایط طبیعی برای حضور در جام جهانی آماده شود.
 
موضوعی که البته خیلی زود آتش اختلاف و دودستگی را در بین بازیکنان تیم شعله ور کرد تا عده‌ای به رهبری سردارآزمون وحمایت علیرضا بیرانوند، حسین کنعانی زادگان وشجاع خلیل زاده پرچم حمایت از اسکوچیچ را برافراشته وخواستار این شوند که تغییرات کادر فنی به پایان جام جهانی موکول شود و عده‌ای نیز با لیدری احسان حاج صفی وحمایت علیرضا جهانبخش و مهدی طارمی خواستار این شوند که اسکوچیچ جای خود را در تیم ملی به مربی شناخته شده تری بدهد. می‌گویند برای اینکه به تیم‌های انگلیس و امریکا سنگین نبازیم باید مربی اسم و رسم دارتری جایگزین اسکوچیچ شود، دوستانی که در این ماجرا کاسه داغ‌تر از آش شده اند پاک یادشان رفته که تیم ملی در چه شرایطی امضای خود را پای صعود به جام جهانی گذاشت. شاید مربیان مطرح جهان نیز در شرایطی که تیم ملی با یک مساوی از صعود به مرحله نهایی انتخابی جام جهانی نیز باز می‌ماند، جرات نمی‌کردند هدایت تیم ملی را عهده دار شوند، اما اسکوچیچ بی ادعا پذیرفت که این ریسک بزرگ را به جان بخرد. تیم ملی با این مربی کم ادعا نتایج درخشانی گرفت تا مسئولان فدراسیون نیز که تیغ حذف از انتخابی جام جهانی را بالا سر خود می‌دیدند، از ناامیدی به امید برسند. اما حالا همه آن روز‌های سخت به فراموشی سپرده شده تا آقایان روی نام کی روشی مانور کنند که نگاهی از بالا به پایین دارد و طی سه، چهار سال اخیر نیز روی موفقیت را به خود ندیده است. اینکه با چه رویکردی می‌خواهند از نو پای کی روش پر مدعا و غیر قابل پیش بینی در رفتار را به ایران باز کنند بر ما معلوم نیست، اما حتم داریم عده‌ای که می‌خواهند از این بستر صاحب پولی هنگفت شوند، حسابی زیرگوش مسئولان امر نجوا کرده اند تا آنان را نیز با نظر خود همنوا کنند. جالب آنکه دراگان اسکوچیچ که زمزمه‌ها در زمینه احتمال برکناری خود را شنیده، سفت و سخت تاکید کرده که جای خود را در تیم ملی به مربی دیگری نخواهد داد.

عزیزی: تغییر اسکوچیچ اوج نامردی است.
اما در شرایطی که واکنش‌ها به این خبر موافقان و مخالفان خاص خود را دارد، خداداد عزیزی در واکنش به این مساله گفت: ظاهرا دوست داریم یک نفر به ما زور بگوید. اگر کسی در مورد حق و حقوق حرف نزند دور برمی‌داریم و هر روز برایش جانشین انتخاب می‌کنیم. آیا دوست دارید باز کی‌روش بیاید و قرارداد ترکمانچای ببندد و مدام همه را مسخره کند؟ دوست دارید دوباره مستعمره کی‌روش شوید.

خداداد افزود:کی‌روش تیم ملی را ۱۰ روز به اردوی روسیه برد و هزینه‌اش شد ۳ میلیون دلار. اگر بازیکنان و کادر فنی ما در آن اردو موقع صبحانه، ناهار و شام ۱۰ اسکناس ۱۰۰ دلاری می‌خوردند هزینه ما کمتر از این می‌شد. با این همه چپاول چگونه دوباره حرف از کی‌روش می‌زنند؟

روز تصمیم گیری درباره اسکوچیچ
بطور طبیعی ادامه وضعیت فعلی به زیان تیم ملی است و هر چه زودتر باید قضیه ابقا یا جدایی اسکوچیچ روشن شود تا تیم ملی فوتبال بیش از این دچار ضرر و زیان نشود. موضوعی که میرشاد ماجدی در مقام سرپرست فدراسیون تاکید دارد که اجازه دخالت به کسی خارج از مجموعه فدراسیون را در این زمینه نخواهد داد. او در عین حال از بازیکنان تیم ملی خواسته در موضوعی که به آنان ربطی ندارد دخالت نکنند. این در حالی است که سخنگوی فدراسیون گفته امروز (دوشنبه) بررسی نهایی در باره وضعیت نیمکت تیم ملی انجام خواهدشد.
 
تعداد بازدید : 7
 
صحبت‌های تند خداد عزیزی در مورد شایعه بازگشت کارلوس کی‌روش به تیم ملی

خداداد عزیزی: خاک بر سر فوتبال ما که دو بازیکن به نهاد ریاست جمهوری می‌روند تا سرمربی تیم ملی را عوض کنند! خبر موثق دارم که وزیر ورزش با کی‌روش مذاکره کرده است!

اینبار او تخم دو زرده می‌کند؟
چرا دوست دارید خار و ذلیل باشیم؟
 
وقتی تیشه به ریشه تیم ملی فوتبال می‌زنند! منافع چه کسانی در میان است؟
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری پیشخوان، تاریخ انتشار:۲۰ تیر ۱۴۰۱، کد خبر: ۲۷۱۹۳۳، www.pishkhan.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین