پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۶۱۳
تاریخ انتشار : ۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
سارا بعد از علیرضا فیروزجا که این روز‌ها به فرانسه مهاجرت کرده و برای آن کشور اروپایی مسابقه می‌دهد، دومین استعداد برتر شطرنج ایران است که کشور را ترک می‌کند .سارا خادم‌الشریعه قصد بازگشت به ایران را ندارد. زن شماره یک شطرنج ایران که تصاویر عکس‌های بی‌حجابش در چند روز اخیر در مسابقات قهرمانی جهان در آلماتی خبرساز شده، تصمیم گرفته به اسپانیا مهاجرت کند.وی نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی و در هشتاد و چهارمین کنگره شطرنج جهان توانست عنوان استاد بین‌ المللی شطرنج را به دست آورد

شعار سال: سارا خادم‌الشریعه(متولد 20 اسفند 1375 در تهران، استاد بزرگ شطرنج) زن شماره یک شطرنج ایران(معرف به خانم شماره یک شطرنج) که تصاویر عکس‌های بی‌حجابش در چند روز اخیر در مسابقات قهرمانی جهان در آلماتی قزاقستان خبرساز شده است، گویا قصد بازگشت به کشور را نداشته و تصمیم گرفته است به اسپانیا مهاجرت کند.

مهاجرت سارا خادم‌الشریعه به اسپانیا

 

مهاجرت سارا خادم‌الشریعه به اسپانیا

بر اساس اخبار دریافتی خانم خادم الشریعه به همراه همسر و فرزند خردسالش از قزاقستان راهی یکی از شهر‌های اسپانیا شده که بنابر عللی چند فعلا تمایلی به افشای نام این شهر ندارند. سارا سادات خادم‌الشریعه در رقابت‌های شطرنج قهرمانی آلماتی در قزاقستان بدون روسری در همان دور نخست حاضر شد. مشخص نیست کار‌های اقامت سارا خادم‌الشریعه در اسپانیا چقدر طول بکشد،اما همسر سارا خادم‌الشریعه پاسپورت کانادایی دارد.

مهاجرت سارا خادم‌الشریعه به اسپانیا

سارا خادم الشریعه بعد از علیرضا فیروزجا که به فرانسه مهاجرت کرده و برای آن کشور مسابقه می‌دهد، دومین استعداد برتر شطرنج ایران است که کشور را ترک می‌کند. وی نخستین شطرنج باز زن ایرانی است که علاوه بر کسب درجه استاد بزرگ بانوان، در سن ۱۸ سالگی و در هشتاد و چهارمین کنگره شطرنج جهان توانست عنوان استاد بین‌ المللی شطرنج را به دست آورد. سارا خادم الشریعه در سال 1398 نیز قصد مهاجرت از ایران را داشت.

توضیحات سارا خادم الشریعه در اینستاگرام درباره مهاجرت و نه پناهندگی: 

«اولین مسابقه جهانی پس از یکسال و نیم دوری از شطرنج (به دلیل بارداری و تولد پسر ده ماهه‌ام، سام) که با دعوت فدراسیون جهانی شطرنج و برگزارکنندگان مسابقه در آن شرکت کردم. شایعاتی در مورد پناهنده شدنم مطرح شده که تصمیم دارم شفاف‌سازی کنم. من پناهنده هیچ کشوری نشدم! در حقیقت نیازی به این کار نبوده و سالهاست به دلیل موفقیت در رشته‌ام و همچنین چند ملیتی بودن همسرم چنین امکانی برایم فراهم بوده و هیچگاه دغدغه اخذ اقامت از طریق پناهندگی را نداشته‌ام. موضوع مهاجرت ما یک تصمیم خانوادگی است نه سیاسی. هنوز هم ایران خانه اول ماست و قطعا در زمانی مناسب به ایران بازخواهیم گشت. سه سال گذشته تعدادی از مسابقات مهم که عمری انتظار حضور در آن‌ها را داشتم، به علت ممنوع الخروجی از دست دادم.
در مورد اینکه می‌فرمایند با هزینه دولت و فدراسیون یا بیت المال به اینجا رسیده‌ام هم خاطرنشان می‌کنم که از هشت سالگی با پول زحمت پدرم به مسابقات رفته‌ام و با جوایزی که در مسابقات بین المللی بدست آوردم، هزینه‌های هنگفت مربی خارجی را شخصا و از محل درآمدم پرداخت کرده‌ام و بیت المالی در کار نبوده است. البته سخنان اخیر رییس فدراسیون در ارتباط با حضور من در مسابقات با هزینه شخصی، گویای موضوع و مهر تاییدی بر صحبت‌هایم است. در پایان به فدراسیون و وزارت ورزشی که سال هاست خواسته‌ای از آن‌ها نداشته‌ام جوابگو نخواهم بود.»

اطلاعات تکمیلی درباره خبر برای بهره برداری بیشتر:

 در دهم بهمن ماه 1401 خبر رسید که ‌پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا در صفحه توییتر خود تصاویری از شطرنج بازی کردن با سارا خادم‌الشریعه، استادبزرگ ایرانی که به تازگی مقیم اسپانیا شده، منتشر کرده است. «سانچز گفته که مواجهه با سارا خادم، استاد بزرگ شطرنج برای او «الهام‌بخش بوده و از او «بسیار آموخته است.»

مهاجرت سارا خادم‌الشریعه به اسپانیا ، مهاجرت نه پناهندگی

نخست‌وزیر اسپانیا حمایت تمام‌قد خود را از زنان ورزشکار اعلام کرده و بیان داشته که این زنان به ساختن جهانی بهتر کمک خواهند کرد.

مهاجرت سارا خادم‌الشریعه به اسپانیا ، مهاجرت نه پناهندگی

سارا خادم الشریعه، شطرنج‌باز ۲۵ ساله ایرانی در مسابقات جهانی شطرنج سریع در آلماتی قزاقستان بدون روسری حاضر شد و پس از آن مسابقات به اسپانیا نقل مکان کرد، اما گفت تابعیت خود را تغییر نداده و تنها احساس می‌کرده با حجاب اجباری «خودش نیست و تصمیم گرفته به این وضعیت پایان دهد».

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال،برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین