پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۱۰۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۰:۵۷
احمدی در صفحه شخصی خود عکسی از داخل هواپیما منتشر کرد و خبر از سفر به فرانسه داد؛ سفری که به نظر می‌رسید مسئولان فدراسیون اسکی از آن بی‌اطلاع بوده‌اند؟! بعد از ایجاد شائبه های مهاجرت به فرانسه،دختر اسکی‌باز ایران به این خبر واکنش نشان داده و آن را رد کرد. در نهایت، رسانه معاند ایران اینترنشنال خبر از پناهندگی احمدی به آلمان می دهد و عاطفه احمدی در مصاحبه با این رسانه،آن را تائید می کند.سوال اینجاست که در فدراسیون های ورزشی ما واقعا چه خبر است؟این اتفاق تلخ سال‌هاست که دامن ورزش ایران را فراگرفته و احمدی اولین ورزشکاری نیست که تصمیم به مهاجرت و یا پناهندگی می‌گیرد؛ موضوعی که تکرار همیشگی آن با نام‌های تازه نشان از بی‌توجهی به مشکلات ورزشکاران دارد.

شعار سال: فدراسیون اسکی بواسطه شکل فعالیت و البته اقلیم خاص کشور ایران که بیشتر خشک و کویری است، در ایران فعالیت فصلی دارد. فعالیتی که تنها محدود به روز‌های سرد زمستان می‌شود و در بقیه اوقات این فدراسیون در حالت نیمه تعطیل بسر می‌برد. با آغاز فصل سرما و بارش برف در کوهستان‌های ایران، فعالیت فدراسیون اسکی آغاز شده و شاهد برگزار لیگ بین المللی آلپاین در پیست دربندسر و لیگ بین المللی صحرانوردی در پیست الیگودرز هستیم که هر دو لیگ در هفته دوم خود بسر می‌برند.

اما یک اتفاق شوک آور فصل اسکی در میانه راه را ، تحت الشعاع قرار داده است. سفر ناگهانی و بدون اطلاع احمدی به فرانسه خیلی ها را شوکه کرد و شائبه یک مهاجرت جدید در اسکی را ایجاد نمود. کشوری که تا چند هفته دیگر میزبان مسابقات جام جهانی آلپاین است و اتفاقا تیم اسکی آلپاین ایران نیز در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

تکذیب مهاجرت عاطفه احمدی، اسکی باز ایرانی به فرانسه؟+ تائید پناهندگی به آلمان

عاطفه احمدی(متولد 1379- آبعلی - دانشجوی علوم ورزشی دانشگاه الزهرا تهران) یکی از مطرح ترین اسکی بازان زن ایران محسوب می شود. او در مسابقات جهانی سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ حضور داشت و در مسابقات جهانی ایتالیا برای اولین بار در تاریخ اسکی زنان ایران، توانست به مانش دوم راه یابد هرچند که به خط پایان نرسید.ورزشکاری که ۵ مدال آسیایی و چندین مدال طلای رقابت‌های بین‌المللی اسکی آلپاین ترکیه را در کارنامه دارد. احمدی در المپیک زمستانی پکن ۲۰۲۲ به عنوان تنها نماینده زن کاروان ایران حضور یافته و حتی در مراسم افتتاحیه به عنوان پرچمدار انتخاب شد تا پیشاپیش کاروان ایران رژه برود.

تکذیب مهاجرت عاطفه احمدی، اسکی باز ایرانی به فرانسه؟+ تائید پناهندگی به آلمان

ماجرا از آنجا شروع شد که رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی آلپاین از هفته گذشته به میزبانی پیست دربندسر آغاز شده و دیروز (شنبه) نیز هفته دوم آن برگزار شد. در هفته اول این رقابت‌ها عاطفه احمدی بهترین اسکی‌باز لیگ بود و به مقام قهرمانی نیز رسید، اما او در روز نخست هفته دوم در مسابقات به شکل عجیبی غیبت داشت. چند ساعت بعد علت غیبت این اسکی باز مشخص شد؛ وقتی احمدی در صفحه شخصی خود در شبکه‌های اجتماعی عکسی از خود داخل هواپیما منتشر کرد؛ هواپیمایی که مقصد آن پاریس بود. یک سفر بی سر و صدا و بدون اطلاع مسئولین فدراسیون اسکی که البته خود در سفر هستند!

مهاجرت عاطفه احمدی، اسکی باز ایرانی به فرانسه؟+ تکذیبیه
عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی که در چند وقت اخیر به فربه کردن فدراسیون و اضافه کردن رشته‌های دیگر از هاکی روی یخ تا والیبال برفی به این فدراسیون تلاش کرده، هم اکنون در روسیه است. او پس از اضافه کردن رشته هاکی روی یخ به فدراسیون اسکی در نخستین سفر هاکی بازان ذیل فدراسیون که برای بازی‌های کشور‌های اسلامی صورت پذیرفت، فرصت را از دست نداد و همراه هاکی بازان به شهر کاران جمهوری تاتارستان سفر کرد . نظریان با وجود نیمه تعطیل بودن فدراسیون اسکی در نیمی از سال در سال جاری به کشور‌های ایتالیا، سوئیس و چک سفر کرده و روسیه چهارمین سفر او در سال جاری محسوب می‌شود. جالب اینکه با وجود بازگشت تیم‌های هاکی روی یخ ایران به کشور با کسب مقام نائب قهرمانی در روز جمعه 30 دیماه جاری، هنوز نظریان در روسیه حضور دارد! بر اساس برخی شنیده ها، یکی از ملی پوشان ایران در تاتارستان به کرونا مبتلا شده و از همین رو در قرنطینه به سر می‌برد و مجوز پرواز نگرفته و رئیس فدراسیون نیز برای اینکه این ملی پوش تنها نماند، ترجیح داده که کماکان در روسیه حضور داشته باشد!

عباس نظریان، رئیس فدراسیون اسکی و فاطمه کیادربندسری، مربی تیم ملی اسکی بانوان از سفر احمدی ابراز بی اطلاعی کرده و اظهار کردند این اسکی باز ایرانی در حالی راهی فرانسه شده که آن ها منتظر حضور وی در هفته ی دوم مسابقات لیگ اسکی آلپاین ایران بودند.

تکذیب مهاجرت اسکی باز زن ایرانی به فرانسه در یک توئیت

احمدی در صفحه شخصی خود عکسی از داخل هواپیما منتشر کرد و خبر از سفر به فرانسه داد؛ سفری که به نظر می‌رسید مسئولان فدراسیون اسکی از آن بی‌اطلاع بوده‌اند!سفری که شائبه های مهاجرت را در افکار عمومی ایجاد کرد. اما دختر اسکی‌باز ایران به این خبر واکنش نشان داد و تکذیبش نمود. عاطفه احمدی در این باره اظهار داشت:

مهاجرت عاطفه احمدی، اسکی باز ایرانی به فرانسه؟+ تکذیبیه
سلام دوستان روزتون بخیر. امیدوارم حالتون خوب باشه. طی خبر‌های چند ساعت گذشته شایعه مهاجرت کردن بنده بوده... جا داره به همه شما عزیزان اطلاع بدم این خبر کاملا اشتباه هست و تکذیب می‌کنم. من مثل سال‌های پیش با هزینه شخصی خودم تمرین اومدم! تا برای مسابقات جهانی با آمادگی بیشتری حضور داشته باشم... این موضوع را قبلا به‌صورت مکتوب به فدراسیون و کمیته فنی اعلام کردم. در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ شما رو خواهم دید.

تائید پناهندگی به آلمان

طی روز گذشته رسانه معاند ایران اینترنشنال با انتشار خبری مدعی اعلام پناهندگی عاطفه احمدی به آلمان شده بود.ساعتی پیش عاطفه احمدی در مصاحبه ای با رسانه ایران اینترنشنال خبر پناهندگی خود را تأیید کرد و مدعی شد تنها دلیلش برای درخواست پناهندگی، پیشرفت در رشته ورزشی خود بوده، چرا که برخی سنگ اندازی ها در ایران مانع از این امر می شود.
او در بخشی از صحبت های خود درباره علت تصمیمش برای پناهندگی مدعی شد: «من به فدراسیون و کمیته فنی اعلام کردم مثل همیشه با هزینه شخصی برای تمرین به اروپا می‌ روم چون در ایران برف برای تمرین نیست. حتی گفتم در مسابقات انتخابی‌ شرکت می‌ کنم تا نفر اول بمانم و عضو ثابت تیم ملی باشم. اما خبردار شدم قرار است اسم من از تیم اعزامی به بازی‌ های جهانی خط بخورد و حتی ممکن است برای همیشه از تیم‌ ملی حذف شوم. این برای ورزشکاری مثل من خیلی سخت بود. من در ۲۲ سالگی، ۵ سال است نفر اول ایران هستم، چندین مدال دارم و بهترین رکورد زنان ایران در مسابقات جهانی، دست من است و اصلاً برای جا به جایی رکورد خودم می خواستم در مسابقات جهانی شرکت کنم.»

تکذیب مهاجرت عاطفه احمدی، اسکی باز ایرانی به فرانسه؟+ تائید پناهندگی به آلمان

لیست ورزشکاران پناهده شده در ده سال اخیر

پایگاه تحلیلی خبری شعار سال برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
برچسب ها: مهاجرت عاطفه احمدی ، عاطفه احمدی از مهمترین اسکی بازان زن ایران ، مهاجرت اسکی باز زن ایران ، مهاجرت عاطفه احمدی اسکی باز به فرانسه ، مهاجرت عاطفه احمدی به فرانسه ، مقامات عاطفه احمدی ، قهرمانی عاطفه احمدی در اسکی ، غیبت عاطفه احمدی در رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی آلپاین ، قهرمانی عاطفه احمدی در رقابت‌های لیگ بین‌المللی اسکی آلپاین ، حضور عاطفه احمدی در المپیک زمستانی پکن۲۰۲۲ ، سفر عاطفه احمدی به فرانسه برای مهاجرت است یا سفر؟ ، عباس نظریان رئیس فدراسیون اسکی ، تکذیب مهاجرت اسکی باز زن ایران به فرانسه ، سفر عاطفه احمدی به فرانسه برای تمرین ، حضور عاطفه احمدی در مسابقات جهانی2023 ، تکذیب مهاجرت عاطفه احمدی اسکی باز ایرانی ، چرا ورزشکاران ایرانی مهاجرت می کنند ، عاطفه احمدی اسکی باز 22 ساله ایرانی ، ATEFEH AHMADI ، پناهندگی عاطفه احمدی به آلمان ، سفر عاطفه احمدی به فرانسه ، مسابقات جام جهانی آلپاین ، تیم اسکی آلپاین ایران ، لیگ بین المللی آلپاین در پیست دربندسر ، لیگ بین المللی صحرانوردی در پیست الیگودرز ، تنها نماینده زن کاروان ایران در پکن ، راه یابی به مانش دوم اسکی ، عکس عاطفه احمدی در هواپیما ، پیام عاطفه احمدی و تکذیب مهاجرت ، والیبال برفی ، شهر کاران جمهوری تاتارستان ، علت حضور عباس نظریان در روسیه ، کرونای عضو تیم ملی و حضور عباس نظریان در روسیه ، افتخارات ورزشی عاطفه احمدی ، مدال های عاطفه احمدی ، فاطمه کیادربندسری مربی تیم ملی اسکی بانوان ، تائید پناهندگی عاطفه احمدی به آلمان ، ورزشکاران پناهنده در ده سال اخیر
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
0
1
یکی نمی خواهد تحقیق کنه و ببینه که توی فدراسیون چه خبره؟ تا کی باید اجازه دخالت نهادهای خاص داده بشه؟ این هم نتیجه اش. بازم می خواهیم ادامه پیدا کنه یا اینکه باید مسئولیت کارهای اجرایی و مدیریتی رو به اهلش بسپریم.
هنوز برامون درست عبرت نشده؟ هنوز هم شهوت قدرت و منابع در بعضی از افراد حاضر در جاهای خاص وجود داره؟ هنوز هم کشور باید تاوان بده؟ هنوز هم انقلاب باید از بد عملی این افراد ضریه بخوره
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین