پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۵۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۷
شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره آخرین وضعیت طرح سربازی حرفه‌ای در مجلس، گفت: باید قانونی تصویب شود تا خدمت سربازی حرفه‌ای شود که این موضوع را در مجلس پیگیری می‌کنیم.

شعار سال: شهریار حیدری عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره ضرورت اصلاح قانون سربازی، گفت: چند ماه پیش در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی موضوع اصلاح قانون سربازی در قالب لایحه مطرح شد و اعضای کمیسیون پیشنهادات خوبی در این زمینه داشتند.

وی بیان کرد: البته مجلس هم طرحی برای اصلاح قانون سربازی داشت که آن طرح و لایحه را با هم تجمیع کردیم تا نظرات مجلس و دولت در آن لحاظ شود. سپس این موضوع در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی متذکر شد: پیشنهاد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی آن بود که خدمت سربازی حرفه‌ای شود، به گونه‌ای که مشمولان ۵ سال به عنوان سرباز خدمت کنند و حقوقشان در حد یک درجه‌دار باشد. پس از ۵ سال اگر آن فرد تمایل داشت و مراحل گزینش را به خوبی طی کرد، استخدام شود و در غیر این صورت می‌تواند از نهاد‌های نظامی یا به عبارت دقیق‌تر نیرو‌های مسلح خارج شود. آن پیشنهاد هنوز به جایی نرسیده است.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم باید قانونی تصویب شود تا خدمت سربازی حرفه‌ای شود. البته دولت برای تخصصی شدن خدمت سربازی باید بودجه آن را تعیین کند، چرا که وقتی سربازی حرفه‌ای می‌شود، حتماً دولت باید اعتبار آن را در لایحه بودجه سنواتی ببیند. برای مثال، سربازی که الان سه میلیون تومان حقوق می‌گیرد، اگر خدمت سربازی حرفه‌ای شود، حداقل ۱۰ میلیون تومان دریافتی خواهد داشت که باید بودجه آن در نظر گرفته شود.

حیدری با اشاره به اهمیت تخصصی شدن خدمت سربازی، تصریح کرد: اگر سربازی حرفه‌ای شود، پس از دوران خدمت می‌توان فهمید که یک سرباز قابلیت استخدام و ماندن در نیرو‌های مسلح به مدت ۳۰ سال را دارد یا ندارد و از سوی دیگر، این اقدام می‌تواند باعث تبدیل یک سرباز به درجه‌دار شود. ما همچنان بر این موضوع اصرار داریم و آن را در مجلس پیگیری خواهیم کرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دیار میرزا، تاریخ انتشار:۱۱ دی ۱۴۰۱، کدخبر: ۷۵۰۷۶۸، diyarmirza.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین