پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۷۵۸
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۴
حسین زاهدی معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد، امسال ارتقای حقوق سربازان با توجه به محل خدمت، بومی یا غیر بومی، تأهل یا تجرد، فرزند و مدرک تحصیلی صورت گرفته که حداقل آن ۳ و حداکثر آن ۹ میلیون است. منتقدان می گویند که بر اساس این وضعیت ، احتمالا گرایش به پذیرش سرباز دیپلمه و فوق دیپلم در نیروهای انتظامی و نظامی بیشتر شده و رد کردن سربازان فوق لیسانس و دکتری به سمت نهادهای متمایل به پذیرش امریه افزایش خواهد یافت. همچنین با این هزینه ، نیروهای انتظامی و نظامی، گرایش پذیری به سمت ارتش حرفه ای و استفاده از توان کادر تخصصی بجای سرباز خواهند شد.

شعارسال: حسین زاهدی معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا در برنامه «گفتگوی اجتماعی» رادیو گفتگو درباره میزان حقوق سربازان گفت: طبق قانون باید حداقل ۶۰ درصد حداقل حقوق و حداکثر ۹۰ درصد حداقل حقوق کادر رسمی به سربازان داده شود. افزایش حقوق‌ها در سال ۱۴۰۱ حداقل حقوق را به ۳ میلیون رساند و امسال نیز ارتقای حقوق با توجه به محل خدمت، بومی یا غیر بومی، تاهل یا تجرد، فرزند و مدرک تحصیلی صورت گرفت که حداقل آن ۳ و حداکثر آن ۹ میلیون است.

افزایش حقوق سربازان تا ۹ میلیون تومان + زمزمه های گرایش به ارتش حرفه ای

کاهش زمان خدمت برای سربازان دارای فرزند

وی ادامه داد: براساس محل و یگان خدمت، ساعات کار سربازان متفاوت است. سربازان متأهل از بدو ورود در جا‌هایی تحت آموزش قرار می‌گیرند که در نزدیک محل سکونتی خودشان یا همسرشان باشد و در غیر این صورت امکان انتقالی وجود دارد.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا همچنین با اشاره به کاهش زمان خدمت به ازای هر فرزند خاطرنشان کرد: برای سربازان و افراد تحت تکفل آنها، بیمه در نظر گرفته است.

وی درباره انواع معافیت‌های سربازی نیز یادآوری کرد: معافیت‌های پزشکی، کفالت، موارد خاص مانند افراد تحت پوشش و کفالت پدر نیازمند و مادر فاقد همسر با شرایط خاص جزو معافیت‌های سربازی است. همچنین معاف از رزم برای آن دسته از سربازانی است که بیماری محدودی دارند که همه اطلاعات در پایگاه‌های اطلاع رسانی قابل مشاهده است. شماره ۰۹۶۴۸۰ نیز از ساعت ۸ صبح تا ۳۰/۱۳ و در نوبت عصر از ساعت ۳۰/۱۴ تا ۱۷ در سراسر کشور پاسخگو است.

کاهش دوره خدمت ضرورت با پیشنهاد ستادکل نیرو‌های مسلح

زاهدی خاطرنشان کرد: براساس پیشنهادی که ستاد کل نیرو‌های مسلح به فرمانده معظم کل قوا داد، دوره خدمت ضرورت کاهش یافته و به شکلی هدفمند شد و برای افرادی که در مناطق مرزی هستند حتی تا ۱۴ ماه کاهش یافته است. تمام اطلاعات در سایت Vazifeh.polis.ir درج شده است. همچنین در سایت Vazifeh.ir (پایگاه فرهنگی سرباز) نیز اطلاعاتی وجود دارد. در قالب فضای مجازی در پیام رسان‌های ایتا، سروش و روبیکا ۲ کانال خبر سربازی و کانال خبردار فعال است و آخرین اتفاقات این حوزه در این کانال‌ها بارگذاری می‌شود.

هدفمندسازی سربازی

وی با اشاره به رویکرد جدید نیرو‌های مسلح برای هدفمندسازی سربازی اظهار کرد: حداقل آموزش نیروی کادر نیرو‌های مسلح که از دانشگاه افسری می‌آید، ۴ سال است و اگر برای دوره کاردانی رفته باشد بیش از ۲ سال آموزش می‌بیند. همچنین نیرو‌های بخش‌های درجه دار، حداقل ۹ ماه تحت آموزش هستند در حالیکه نیرو‌های وظیفه حداکثر ۲ ماه آموزش می‌بینند.

معاون اجتماعی سازمان نظام وظیفه عمومی فراجا با اشاره به مساحت‌های بالای مرز‌های زمینی و آبی اذعان کرد: برای حفظ مرزها، نیرو‌های کادری، کفایت نمی‌کند. سربازان مرزی، ۳ ماه تحت آموزش قرار می‌گیرند تا در مقابل اشرار و قاچاقچی‌ها ایستادگی کنند. در کنار شهدای نظام وظیفه، قطعا یک نیروی کادر وجود دارد.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری حوزه، تاریخ انتشار: 16آبان1402، کدخبر: 1117801، www.hawzahnews.com 

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین