پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱
روزنامه آرمان ملی در یادداشتی با عنوان"چالش شوهران برای همسران دولتی! "، به بیان نمونه هایی از تخریب زنان شاغل در بدنه دولت از طریق انتساب فسادهای اقتصادی و سیاسی به همسرانشان پرداخته است و معتقد است؛ بدون تردید پس از حضور زنان در جایگاه‏‌های رسمی توجه به جایگاه و اقدامات اعضای خانواده آن‌ها پررنگ می‏‌شود و برخی اوقات بهانه خوبی برای تخریب دولتمردان زن است و برخی اوقات هم نمی‏‌توان منکر نقش این همسران در برخی اتفاقات شد.

شعار سال: بدون تردید پس از حضور زنان در جایگاه‏‌های رسمی توجه به جایگاه و اقدامات اعضای خانواده آن‌ها پررنگ می‏‌شود و برخی اوقات بهانه خوبی برای تخریب دولتمردان زن است و برخی اوقات هم نمی‏‌توان منکر نقش این همسران در برخی اتفاقات شد.

نقش همسر خزعلی در تخریب بافت قدیمی شیراز

در روز‌های اخیر نام سیدمحمدرضا رضازاده بیش از گذشته مطرح می‏‌شود. او همسر انسیه خزعلی، معاون امور زنان رئیس‏‌جمهور و عضو هیأت امنای آستان‏‌های مقدس در شیراز و مشاور تولیت حرم شاهچراغ است که برخی خبر از نقش او در تخریب بافت تاریخی شیراز می‏‌دهند. محمدمهدی کلانتری، دبیر کمیته میراث فرهنگی اتحادیه انجمن‏‌های علمی معماری، مرمت و شهرسازی ایران همسر انسیه خزعلی، معاون رئیس‏‌جمهوری را یکی از چهره‏‌های اثرگذار در ماجرای توسعه حرم شاهچراغ و تخریب بافت تاریخی شیراز عنوان می‏‌کند. رضازاده ۲۳ بهمن چنین پاسخ داد: «آنهایی‌که امروز در مقابله با طرح ساماندهی پیرامون حرم مطهر که اقدامی است در جهت مناسب‏‌سازی محیط، احیای زندگی در بافت پیرامونی، حفظ و مرمت آثار ارزشمند تاریخی و ایجاد محیطی فرهنگی و معنوی در خور سومین حرم اهل‏‌بیت (ع)، به مخالفت برخاسته‏‌اند و با انتشار مطالب خلاف واقع جوسازی می‏‌کنند، اقدام درخوری برای جلوگیری از اجرای آن پروژه به عمل نیاوردند! همان‏‌ها که بعضی‏‌شان آن زمان بر کرسی‏‌های مسئولیت میراث فرهنگی کشور تکیه زده بودند و امروز طلبکارانه در جایگاه مدعی ایستاده‏‌اند!» ظاهرا هنوز پاسخی به ادعا‌های همسر خزعلی داده نشده است.

چالش شوهران برای همسران دولتی!
چالش خانوادگی معاون احمدی‏‌نژاد با همسرش

پرونده همسران اصولگرا جالب است، مانند فاطمه واعظ جوادی! در سال ۸۶ برطبق برخی شنیده‏‌ها روابط خانوادگی فاطمه واعظ جوادی رئیس سازمان حفاظت محیط‌‏‌زیست و همسرش مجید یزدانی تیره شد. به گزارش «فرارو» گفته می‏‌شود تیرگی روابط این دو تا آنجا پیش رفته که واعظ جوادی، دستور داده است از ورود یزدانی به سازمان محیط‌زیست جلوگیری شود. برخی سایت‏‌های خبری اعلام کردند که مجید یزدانی که از سوی همسرش به‏‌عنوان بازرس ویژه رئیس سازمان منصوب شده بود، به اتهام فساد اقتصادی بازداشت شده است. هرچند این خبر از سوی یزدانی به شدت تکذیب شد، اما رسانه‏‌های نزدیک به دولت تصریح کردند که وی جهت ادای پاره‏‌ای توضیحات و ارائه شهادت به دستگاه قضائی احضار شده است. مجید یزدانی پس از مدتی از سمت خود استعفا کرد و پس از آن به‌عنوان نماینده سازمان محیط‌زیست در کمیته ملی طبعیت‏‌گردی به فعالیتش در این سازمان ادامه داده است. خبری ‏‌مبنی بر بازداشت ۴۸ ساعته مجید یزدانی، هم منتشر شد و فاطمه واعظ جوادی بالاخره از سال ۸۸ از این سمت کناره گرفته و در مراسم تودیعش گفت که زیر بار این مسئولیت خمیده شده است.

اتهام به شوهر برای سکوت همسر

سیدمحمد هاشمی، همسر معصومه ابتکار از دانشجویان پیرو خط امام و از فعالان سابق سیاسی کشور است و بار‌ها اتهاماتی از سوی اصولگرایان به او وارد شد و این در حالی بود که همگان می‏‌دانند هدف اصلی تخریب معصومه ابتکار است. سال ۹۳ جهان‌نیوز نوشت: آقای موسوی‌نژاد پشت پرده واردات بنزین را منتشر کرده و گفت که همسر سرکار خانم ابتکار در این رانت بنزینی دست دارند. سیدمحمد هاشمی همسر معصومه ابتکار؛ که به‌دلایلی خاص از یکی از ارگان‌های مهم کنار گذاشته شده بود؛ به‌همراه همسر خود (معصومه ابنکار) و چند نفر از دوستانشان در سال ۱۳۶۹ شرکتی را در زمینه صادرات و واردات تاسیس می‏‌نمایند و محمد هاشمی به عنوان رئیس هیات‏‌مدیره انتخاب می‏‌گردد.

در تاریخ ۹/۸/۷۱ شرکتی به‌نام (آرین شید) قراردادی به مبلغ ۳۸۰۰۰۰۰۰۰ ریال در خصوص تامین ۴۰۰۰ مترمکعب چوب روسی مورد نیاز استانداری تهران منعقد می‏‌نماید. نکته قابل تامل این است که آقای محمد هاشمی، همسر خانم ابتکار رئیس هیات‏‌مدیره شرکتی به‏‌نام «تبت» به شماره ثبت ۵۷۸۶۷ طبق درج در روزنامه رسمی کشور است ولی در قرار دادی که با استانداری می‏‌بندند نام شرکت به آرین شید با همان شماره ثبت و مدیرعامل تغییر پیدا می‏‌کند. این شرکت با تمهیداتی خود را مالک چوب روسی و قادر به تحویل آن معرفی می‏‌نماید و با انعقاد قرارداد مبلغ ۱۸۰۰۰۰۰۰۰ ریال اخذ می‏‌نمایند ولی بعدا معلوم می‏‌شود مدیران شرکت با تظاهر به داشتن کالا و امکانات و قدرت واهی اقدام به کلاهبرداری نموده‏‌اند.

سال ۹۴ هم پس از اعتراضات سازمان محیط‌زیست به کیفیت بنزین‏‌های تولیدی در پتروشیمی‏‌ها، شایعه‏‌ای از سوی برخی مسئولان سابق وزارت نفت و همچنین برخی رسانه‏‌ها مطرح شد که پای همسر رئیس سازمان محیط‌زیست وقت را وسط می‏‌کشید. در همان سال محمد هاشمی گفت: «من حتی یک لیتر بنزین در پمپ بنزین هم خرید و فروش نکرده‏‌ام، زیرا من با تاکسی تردد می‏‌کنم. علاوه بر آن در تجارت بنزین، کار احمقانه‏‌ای است که یک نفر برود، بنزین را با ارز آزاد از خارج از کشور بخرد و بیاید در داخل کشور بفروشد، به‌غیر از همه این‌ها خرید و فروش بنزین کمیسیونی در وزارت نفت دارد و در آنجا نظارت عالیه‏‌ای است که خبر دارد، چه کسی بنزین وارد می‏‌کند یا نمی‏‌کند.» و در سال ۱۴۰۰ ابتکار درباره شایعات و خبر‌ها درباره همسرش گفت: «سناریوی واردات بنزین توسط همسر من کاملا دروغین و ساختگی بود که از طریق بولتنی سردرآورد و نماینده‏‌ای هم تهمتی زد. من با مقام معظم رهبری مکاتبه کردم و ایشان دستور دادند مرحوم آقای فیروزآبادی گزارش کاملی تهیه کردند و مشخص شد کاملا اتهام بی‏‌پایه و اساس و کثیفی بود.»
چالش شوهران برای همسران دولتی!

داستان‏‌سرایی از بازداشت چند ساعته همسر مولاوردی

اتهام به همسران زنان اصلاح‌طلب با عدم فعالیت آن‌ها عیان است. برخی اوقات هم یک احضار یا بازداشت چند ساعته با تیتر هدفمند «بازداشت همسر معاون رئیس‏‌جمهور» منتشر می‏‌شود مانند سال ۹۹ که جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «شهیندخت مولاوردی» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران برگزار شد. یکی از حواشی دادگاه بازداشت همسر مولاوردی یعنی حمید آیتی بود. پس از بازداشت آیتی چنین عنوان شد همسر مولاوردی که امکان حضور در جلسه دادگاه را نیافته بود در بیرون دادگاه انقلاب در انتظار همسرش بود که ناگاه بازداشت و به دادسرای اوین برده شد. مولاوردی درباره بازداشت همسرش توضیح داد: «روز دوشنبه سوءتفاهمی برای حفاظت قوه‏‌قضائیه پیش آمد و همسرم همان ‏‌شب آزاد شد.»

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از روزنامه آرمان ملی، تاریخ انتشار:۲۶ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: 351241، www.armanmeli.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین