پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۶۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۷
ابراهیم رئیسی در مراسم استقبال بازگشت از چین، اظهار داشت: ۲۰ تفاهمنامه بین دو کشور به امضا رسید و بعد از امضای این توافق‌نامه‌ها اراده جدی دو طرف بر ادامه همکاری و توسعه روابط در حوزه‌های تجازی، اقتصادی، انرژی، علم و فناوری مطرح شد و تصمیمات خوبی گرفتیم. رئیسی تاکید کرد:درباره عضویت ایران در گروه بریکس گفتگو شد و چین تمایل خود در این‌باره مطرح کرد. وی گفت: برداشت مقامات ایران و چین از این سفر این است که سفر موفقی بوده و امیدواریم تاثیر آن در عرصه‌های مختلف و به‌ویژه اقتصادی و تجاری شاهد باشیم. از فعالان اقتصادی و اعضای دولت می‌خواهم مصوبات سفر را دنبال کنند. اگر مصوبات سفر پیگیری صحیح نشود آثارش را نخواهیم دید، ولی اجرایی کردن این مصوبات گشایش‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی و تجاری در ارتباط با این کشور برقرار خواهد شد.

شعار سال: رئیس جمهور دقایقی پیش وارد فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران شد.

سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور پس از سفری سه‌روزه به چین، ساعاتی پیش وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

رئیسی بعد از مراسم استقبال، طی سخنانی درباره این سفر ضمن تسلیت شهادت امام کاظم (ع) و تبریک مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد (ص)، اظهار داشت: نکات مد نظر دو طرف در دیدار روسای جمهور مطرح شد و سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران اعتمادسازی در حوزه همسایگان و همگرایی اقتصادی در آسیا بود که این سفر از این جهت بسیار اهمیت دارد که بتواند توافق مصداقی در حوزه‌های تجاری و اقتصادی بین دو کشور را اجرایی کند.

وی افزود: ۲۰ تفاهمنامه بین دو کشور به امضا رسید و بعد از امضای این توافق‌نامه‌ها اراده جدی دو طرف بر ادامه همکاری و توسعه روابط در حوزه‌های تجازی، اقتصادی، انرژی، علم و فناوری مطرح شد و تصمیمات خوبی گرفتیم. خوشبختانه وزرای حاضر در این سفر با همتایان خود گفتگو‌های مناسبی داشتند تا این ارتباطات همراه با انتقال تکنولوژی باشد و بتوانیم دانش لازم برای توسعه را داشته باشیم.

رئیس‌جمهور بیان کرد: نکته دیکر که مورد تأکید قرار گرفت همکاری ما و چین در سازمان‌های بین‌المللی، مطنقه‌ای و فرامنطقه‌ای و هم‌چنین سازمان همکاری‌های شانگ‌های بود و کشور چین نقشی مهم در این سازمان دارد. ضمنا درباره عضویت ایران در گروه بریکس گفتگو شد و چین تمایل خود در این‌باره مطرح کرد. ما این مسئله را دنبال می‌کنیم و می‌تواند برای کشور مفید باشد.

رئیسی عنوان کرد: ما در حوزه امنیت نقش موثری در سطح منطقه و بین‌الملل داریم و باید در مسائل اقتصادی هم نقش موثری ایفا کنیم.

وی گفت: چین به‌عنوان اقتصاد بزرگ و نوظهور مطرح است و ارتباط ما با این کشور می‌تواند موثر باشد؛ ایران اسلامی ظرفیت‌های خوبی دارد و این مهم باید در ارتباطات خارجی مد نظر قرار بگیرد.

رئیس‌جمهور خاطر نشان کرد: در دیدار با فعالان اقتصادی در چین به برخی ظرفیت‌ها اشاره کردم و برای آنان قابل توجه بود که با آنان نشست داریم؛ در آن جلسه ارتباطات خوبی برقرار شد و این موارد باید عملیاتی شود تا آثارش در زندگی مردم روشن شود.

رئیسی تصریح کرد: هم‌چنین با چهره‌های موثر در این کشور ملاقات داشتیم و به‌صورت پرسش و پاسخ مسائلی مطرح شد تا موضع جمهوری اسلامی ایران برای آنان تبیین شود.

وی گفت: برداشت مقامات ایران و چین از این سفر این است که سفر موفقی بوده و امیدواریم تاثیر آن در عرصه‌های مختلف و به‌ویژه اقتصادی و تجاری شاهد باشیم. از فعالان اقتصادی و اعضای دولت می‌خواهم مصوبات سفر را دنبال کنند. اگر مصوبات سفر پیگیری صحیح نشود آثارش را نخواهیم دید، ولی اجرایی کردن این مصوبات گشایش‌های بسیاری در حوزه‌های اقتصادی و تجاری در ارتباط با این کشور برقرار خواهد شد.


بر اساس این گزارش، رئیس‌جمهور در این سفر ضمن دیدار رسمی و گفتگو با شی‌جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین، رئیس کنگره ملی و نخست‌وزیر این کشور، در دانشگاه پکن حاضر شد و سخنرانی کرد و عنوان «استاد افتخاری» این دانشگاه به وی اعطا شد.

گفتگو با فرهیختگان و اندیشمندان چینی، ایرانیان مقیم پکن، نمایندگان ده‌ها ابر شرکت چینی، حضور در مسجد «دونگ سی» پکن و سخنرانی در جمع این نمازگزاران از جمله برنامه‌های این سفر بود.

هم‌چنین در جریان این سفر، ۲۰ سند و تفاهمنامه در حوزه‌های مدیریت بحران، گردشگری، ارتباطات و فناوری اطلاعات، محیط زیست، تجارت بین‌المللی، مالکیت معنوی، کشاورزی، صادرات، بهداشت و درمان، رسانه، ورزش و میراث فرهنگی به امضای مقامات دو کشور رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۷ بهمن ۱۴۰۱، کدخبر: ۲۸۵۴۳۶۰، www.tasnimnews.com

اخبار مرتبط
برچسب ها: بازگشت رئیسی از سفر چین ، دستاوردهای سفر رئیسی به چین ، دستاورد مذاکرات رئیسی با رئیس جمهور چین ، سفر رئیسی به چین ، رابطه ایران و چین ، توسعه روابط تجاری ایران و چین ، توسعه روابط سیاسی ایران و چین ، امضای20تفاهمنامه بین ایران و چین ، توسعه روابط اقتصادی بین چین و ایران ، همکاری ایران و چین در حوزه منطقه ای ، عضویت ایران در سازمان شانگهای ، نقش چین در شانگهای ، دیدار رئیسی با فعالان اقتصادی چین ، رابطه با چین چقدر برای ایران اهمیت دارد؟ ، چین در رابطه با ایران به دنبال منافع خودش است ، چین دوباره به ایران نارو نزند ، پیگیری مصوبات سفر رئیسی به چین ، مصوبات سفر رئیسی به چین ، گشایش در روابط چین و ایران ، سفر رئیسی به چین چه دستاوردی برای ایران خواهد داشت؟ ، دیدار رئیسی با شی‌جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین ، کدام اسناد با چین امضا شد؟ ، رئیسی در چه زمینه هایی با چین تفاهمنامه امضا کرد ، 20 تفاهمنامه ایران و چین در چه حوزه هایی است؟
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین