پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۰۱
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
عینک‌ ابداعی شرکت امریکایی EnChroma به افراد دارای مشکلات کوررنگی امکان دیدن درست رنگ‌ها را می‌دهد.
شعار سال: خبرگزاری «ایسنا» نوشت: انسان‌ها چون در چشمانشان دارای گیرنده‌هایی موسوم به مخروط هستند، می‌توانند رنگ‌ها را ببینند. اشخاص دارای توانایی دیدن رنگ عادی، از سه مجموعه از این مخروط‌ها برخوردارند که می‌توانند رنگدانه‌های قرمز، سبز و آبی را شکار کنند.

بسیاری از افراد دارای مشکل کوررنگی، در تشخیص‌دادن رنگ‌های قرمز و سبز با مشکل مواجه‌اند، زیرا مخروط چشمان آن‌ها رنگ‌هایی را شکار می‌کند که دارای طیف همپوشان هستند.

عینک‌های EnChroma در اصل برای محافظت‌کردن از چشم جراحان در طول عمل طراحی شده‌ بودند اما هم‌اکنون شرکت سازنده آن‌ها را برای افراد مبتلا به کوررنگی بازاریابی می‌کند.

این عینک حاوی فیلتری است که در جایی که طیف‌های رنگ بیشترین همپوشانی را دارند، نور را جذب می‌کند و مولفه‌ای ویژه را بین فرکانس‌های نوری که دو مخروط شکار می‌کنند، قرار می‌دهد.

نتیجه بدست‌آمده نوعی تقویت رنگ است که به شخص کوررنگ امکان تشخیص شفاف‌تر رنگ‌ها را می‌دهد.

گفته می‌شود عینک ابداعی درمانی برای کوررنگی نیست درست همان‌ طور که عینک‌گذاشتن به معنای درمان نزدیک‌بینی نیست؛ اما برای افراد مبتلا به کوررنگی داشتن این عینک مزیت قابل‌توجهی دارد.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار:28 مرداد 1394، کد مطلب: 2887117، www.mehrnews.com..........
اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین