پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۸
دبیر اجرایی هجدهمین کنگره علمی انجمن اپتومتری ایران، خواستار حضور اپتومتریست ها در برنامه پزشک خانواده شد.
شعار سال: محمدرضا محمدعلی‌ها روز سه شنبه در نشست خبری هجدهمین کنگره علمی جامعه اپتومتری ایران، گفت: این کنگره با همکاری انجمن اپتومتری خراسان، فارس و جامعه اپتومتری ایران از ۱۴ تا ۱۶ مرداد ماه جاری در مرکز همایش‌های رازی برگزار می‌شود. هدف از این برنامه، معرفی نوآوری‌ها و روش جدید درمان است.

وی در خصوص چالش‌های حرفه‌ای رشته اپتومتری در برنامه پزشک خانواده گفت: لازم است اپتومتریست‌ها در این طرح فعالیت داشته باشند. در آیین‌نامه‌های مربوط به پزشک خانواده نام اپتومتریست‌ها ثبت شده، اما تا امروز از توانمندی های آنان در برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع استفاده نشده است.

محمدعلی ها افزود: تمام مسئولان از حضور اپتومتریست‌ها در طرح پزشک خانواده استفاده می‌کنند، اما هنوز قراردادی با ما در این زمینه بسته نشده است.

وی ادامه داد: در طرح پزشک خانواده از خدمات اپتومتریست‌ها با وجود تمام توانایی‌ها و خدمات ارزا‌ن‌ قیمتی که می‌توانند ارائه کنند، استفاده نمی‌شود و این مسئله باعث بالا رفتن هزینه پزشک خانواده می‌شود. یکی از دلایلی که در خصوص عدم استفاده از اپتومتریست‌ها بیان می‌شود، عدم قرارداد ما با بیمه‌های پایه است. ما پرونده‌ای در سازمان تامین اجتماعی داشتیم که همه تاکید کردند این قرارداد به نفع خود سازمان تامین اجتماعی است.

به گفته محمدعلی‌ها، در حال حاضر ۲۵۰۰ اپتومتریست فارغ‌التحصیل در کشور وجود دارد و چهار دانشکده نیز در سه سطح تحصیلی در این زمینه فعالیت می‌کنند. همچنین حداکثر ۳۰۰ کارشناس ارشد و ۵۰ دکترای تخصصی در این زمینه فعالند.

با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: 6 مرداد 1394، کد مطلب: 2869369، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین