پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۷۵۵۱
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۰
سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران درباره حملات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق و شهادت دو عضو مستشاری ایران در سوریه، به رئیس شورای امنیت و دبیرکل ملل متحد نامه نوشت.

شعارسال: در نامه نماینده دائم کشورمان به رئیس شورای امنیت و دبیرکل سازمان ملل، حملات تروریستی اخیر رژیم صهیونیستی به دمشق پایتخت سوریه که شهادت دو مستشار نظامی کشورمان به نام‌های سرگرد میلاد حیدری و سروان مقداد مهقانی جعفرآباد و تعدادی غیرنظامیان و خسارت به زیرساخت‌های سوریه را درپی داشت، جنایت فجیع و نمونه بارز دیگری از تجاوز‌های مستمر رژیم اسرائیل و نقض آشکار قوانین بین المللی در خاک سوریه توصیف شده است.

نامه ایران به دبیرکل سازمان ملل درباره شهادت دو مستشار نظامی

در این نامه تاکید شده است رژیم اسرائیل به اقدامات تجاوزکارانه خود علیه سوریه بدون هرگونه عواقب و مجازاتی از سوی جامعه بین‌المللی، به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد بی وقفه ادامه می‌دهد. رژیم اسرائیل طی ماه‌های اخیر، قوانین بشردوستانه را آشکارا نقض کرده و به‌طور نظام‌مند و عمدی زیرساخت‌های حیاتی سوریه، از جمله فرودگاه‌های بین‌المللی دمشق و حلب را هدف قرار داده است، که مسیر حیاتی برای کمک‌های بشردوستانه و تلاش‌های امدادی پس از زلزله اخیر سوریه است. زیرساخت‌های حیاتی سوریه به دلیل تجاوزات اسرائیل آسیب زیادی دیده است.

در ادامه این نامه آمده است: با توجه به پیامد‌های جدی چنین اقدامات غیرقانونی و جنایتکارانه‌ای برای صلح و امنیت منطقه‌ای و بین المللی و همچنین چالش‌های جدی حاکمیت قانون، جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل باید اقدامات قاطعی را برای پایان دادن به این نقض‌ها انجام دهد و رژیم اسراییل را در قبال تمام اقدامات خلاف بین الملل خود پاسخگو کند. علاوه بر این، شورای امنیت باید رویکرد دوگانه را کنار گذاشته و با محکوم کردن صریح نقض مداوم اصول اساسی حقوق بین‌الملل و منشور سازمان ملل از سوی رژیم اسرائیل، به وظایف قانونی خود عمل کند. باید به حاکمیت و تمامیت ارضی سوریه احترام گذاشته شود و اقداماتی که آن را تضعیف می‌کند نباید تحمل کرد.

نماینده ایران در این نامه افزوده است: جمهوری اسلامی ایران بار‌ها به صراحت اعلام کرده است که از اتخاذ تدابیر لازم مطابق با حقوق بین الملل و منشور ملل متحد برای پاسخ قاطعانه به هر تهدیدی از سوی رژیم اسرائیل و دفاع از امنیت خود و منافع ملی و نیز حفاظت از مردم ایران تردید نخواهد کرد.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایلنا، تاریخ انتشار: 17فروردین1402، کدخبر: 1345959، www.ilna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین