پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۷۸۹۶
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۸
حجت الاسلام آقامیری رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران از عدم اجرای مصوبه مدیریت بحران در مورد ایجاد برج‌های تخلیه گاز اضطراری در زمان وقوع زلزله واکنش نشان داد. طبق مصوبه مدیریت بحران در سال ۹۶، اداره گاز باید برج‌های اضطراری تخلیه گاز در مناطق مختلف تهران ایجاد کند.در این راستا ۲۳ نقطه شناسایی شده که اداره گاز برای ایجاد این برج‌های ۶۰ تا ۸۰ متری به فضای ۴۰۰ متری احتیاج دارد تا در زمان وقوع زلزله گازهای باقیمانده حدودا 3 و نیم میلیون مترمکعبی گاز در لوله‌ها را به سرعت تخلیه کند. قرار بوده در سال ۹۸ ایجاد این برج‌ها تمام شود، اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و این در حالیست که اداره گاز معتقد است تجهیزات اجرای این طرح مهم را خریداری کرده و در انبارها نگه داشته است و تنها منتظر زمین هستند.

شعارسال: حجت الاسلام والمسلمین آقامیری صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با بیان اینکه تهران دارای انشعابات زیاد گاز است، گفت: طبق مصوبه مدیریت بحران در سال ۹۶، اداره گاز باید برج‌های اضطراری تخلیه گاز در مناطق مختلف تهران ایجاد کند.

ادعای بی توجهی شهرداری تهران به تامین زمین لازم برای ایجاد برج‌های تخلیه گاز اضطراری در زمان وقوع زلزله

*۳.۵ میلیون متر مکعب گاز در زیر تهران وجود دارد

وی با بیان اینکه در این راستا ۲۳ نقطه شناسایی شده که اداره گاز برای ایجاد این برج‌های ۶۰ تا ۸۰ متری به فضای ۴۰۰ متری احتیاج دارد تا در زمان وقوع زلزله گاز‌های باقیمانده در لوله‌ها را به سرعت تخلیه کند، تصریح کرد: ۳.۵ میلیون متر مکعب گاز در زیر تهران وجود دارد که کارشناسان ژاپنی که چند سال پیش به تهران آمدند اعلام کردند که قبل از اینکه ریزش آوار در زلزله‌های بالای هفت ریشتر جان مردم را بگیرد شاهد انفجار علمک‌های گاز خواهیم بود.

*اداره کار در انتظار زمین برای ایجاد برج‌های تخلیه گاز اضطراری

عضو شورای شهر تهران گفت: اداره گاز با ارائه گزارش فنی اعلام کرده است که می‌تواند با کارگذاری این برج‌ها در ظرف چند ثانیه نسبت به تخلیه اضطراری گاز‌ها اقدام کند؛ اما پیگیری‌ها نشان داده است که هنوز شهرداری زمین‌های مورد نظر را در اختیار اداره گاز قرار نداده و این در حالیست که قرار بوده در سال ۹۸ ایجاد این برج‌ها تمام شود، اما تا کنون هیچ اقدامی صورت نگرفته و این در حالیست که اداره گاز معتقد است تجهیزات اجرای این طرح مهم را خریداری کرده و در انبار‌ها نگهداشته است و تنها منتظر زمین هستند.

مهدی چمران در واکنش به این تذکر گفت: خیلی از زمین‌های مورد نظر گرانقیمت هستند و باید شهرداری آن‌ها را بخرد و بهتر بود اداره گاز که این مقدار انشعاب دارد از اول خودشان فکر می‌کردند نه اینکه توقف داشته باشند شهرداری آن را انجام دهد. البته شورا و شهرداری نیز این مسئله را پذیرفته‌اند، اما باید بررسی شود که ایجاد برج‌های ۸۰ متری آن هم وسط بافت مسکونی چگونه خواهد بود و نمونه‌های خارجی را نیز باید بررسی کنیم.

سایت تحلیلی خبری شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گسترش، تاریخ انتشار: 29فروردین1402، کدخبر: 292014، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین