پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۱۳۹
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۴
علی‌محمد قادری معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی به افزایش میزان مستمری مددجویان در سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق تصویب مجلس امسال حدود ۴۰ درصد افزایش مستمری را خواهیم داشت که در صورت ابلاغ از ماه جاری اعمال خواهد شد.

شعار سال: علی‌محمد قادری چهارشنبه در گفت و گویی این میزان را از ۵۴۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۷۲۰ هزار تومان اعلام کرد و توضیح داد: مقصود ما از مستمری کمک هزینه معیشت است و قبول داریم که با توجه به شرایط معیشتی رقب قابل توجهی نیست که امیدواریم با توانمندسازی مددجویان درآمدی پایدار برای آنان ایجاد کنیم.

هیچ کسی پشت نوبت مستمری قرار ندارد

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین درباره آخرین وضعیت متقاضیان مستمری گفت: در مقطعی ۱۶۰ هزار نفر پشت نوبت مستمری بودند که امروز افتخار می‌کنیم اعلام کنیم تا پایان سال ۱۴۰۱ تمامی افراد مشمول که پشت نوبت بودند به صفر رسید.

افزایش ۴۰ درصدی مستمری بهزیستی و ادعای صفر شدن پشت نوبتی‌های مستمری بگیر
قادری ادامه داد: در حال حاضر تمامی زنان سرپرست خانوار یا فاقد سرپرست موثر که قانوناً مشمول دریافت مستمری بودند به تعداد بیش از ۳۰۰ هزار نفر به طور کامل در سامانه ثبت نام و در حال دریافت مستمری خود هستند.

کاهش اعتبار توانمندسازی بهزیستی قابل قبول نیست

رئیس سازمان بهزیستی نسبت به مسئله اشتغال و توانمندسازی مددجویان سازمان بهزیستی اشاره کرد و افزود: بسیاری از معلولان توانمندی ویژه‌ای دارند که در حوزه‌های مختلف می‌توان از آن استفاده و بهره برد و ما نیز در کمیته‌های مختلف در حال شناسایی این استعداد هستیم.

وی ادامه داد:، اما مهم‌ترین عامل در پایدارسازی اشتغال موضوع تسهیلات است که امسال این تسهیلات به نصف رسیده است.

وی با اشاره به اینکه دولت ۱۰ هزار میلیاردتومان اعتبار در لایحه بودجه ۱۴۰۲ تعیین کرد، توضیح داد: این اتفاق برای ما جا نیفتاده که چرا این اعتبار پیشنهادی توسط مجلس به نصف یعنی پنج هزار میلیارد تومان کاهش یافت.

به گفته قادری، این میزان اعتبار پیش بینی شده دولت برای مولدسازی و محکم سازی اشتغال بسیار مهم بود که به دلایلی نا معلوم پنجاه درصد کاهش یافت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا از مجلس توضیحی در این باره ارائه شد، افزود: هنوز توضیحی از سوی نماینده‌های مجلس ارائه نشده و به دست ما نرسیده است.

رئیس سازمان بهزیستی ابراز امیدواری کرد که بتوان با استفاده از ظرفیت اعتباری استانداران در این بخش محدودیت‌ها را برای توانمندسازی معلولان جبران کنند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر:۸۵۰۹۳۳۳۳، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین