پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
يکشنبه ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 28
کد خبر: ۳۸۸۱۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۰۷
واقعا به چه کسانی با چه طرز فکر و عملکردی داریم از بیت المال حقوق چند ده میلیونی می‌دهیم جای سوال دارد. طرف بجای انجام وظایفش یا آستین همت بالا زدن برای راه اندازی سامانه، دارد به مردم توصیه و دستور (بخوانید امر و نهی) می‌دهد. اخوی عزیز ما گویا چندان هم در باغ تشریف ندارند. حتی با اجاره دادن‌های نجومی، وضع ممکن است بدتر بشود و بهتر نشود. اما راهکار برای داداچی خوبمان، زون بندی هشت تا ده گانه در مناطق مختلف تهران با چهار کیفیت ضعیف، متوسط، قوی و فوق العاده، همچنین تهیه بانک اطلاعات ابنیه شهری در کنار ورود شهرداری‌ها به مسکن سازی استیجاری و ورود مالیات بر دارایی‌ها (مالیات بر میزان دارایی نه مالیات بر افزایش قیمت) (پیشنهادات میان و بلند مدت). مابقی موارد را صرفا باید با رویکرد فرهنگی ورود کرد.

شعار سال:  مدیر کل راه و شهرسازی تهران از عزم شورای مسکن استان برای شناسایی واحد‌های خالی خبر داد و گفت: موجران و مالکان به صلاحشان است که خانه‌هایشان را اجاره بدهند.

 خلیل محبت خواه خطاب به صاحبان خانه‌های خالی در شهر تهران و ۴۸ شهر استان تهران گفت: دولت مصمم است برای ساماندهی بازار اجاره خانه‌های خالی را شناسایی کند و در این راه از آمار شهرداری‌ها، سامانه جامع املاک و اسکان، دستگاه‌های خدمات رسان و سایر دستگاه‌های مرتبط استفاده می‌کند.

چشم آقای خلیل محبت خواه، هرچی تو بگی؟ بجای منت کشی برو سامانه مغفول مانده را رونمایی کن
وی با بیان اینکه پس از شناسایی، قانون مالیات بر خانه‌های خالی و خانه‌های لوکس اعمال خواهد شد، تصریح کرد: مقرر شد شهرداری‌های استان تهران آمار شهر‌های خود را به استاندار ارائه کنند و استاندار تهران نیز برای این موضوع ضرب الاجل ده روزه در نظر گرفته است.

محبت خواه ادامه داد: دولت در بودجه سال جاری خود اخذ مالیات از خانه‌های خالی را پیش بینی کرده است و موجران به نفعشان است که خانه‌های خود را هرچه سریعتر اجاره دهند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، کدخبر:۸۵۰۹۶۲۸۷، www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین