پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۸۳۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
در ۸ ماه نخست امسال ۹ سانحه ریلی در محدوده لرستان رخ داده است که فرسودگی مسیر و خطای انسانی ۲ عامل مهم در این سوانح است.

شعارسال: خطوط ریلی استان لرستان دچار فرسودگی شدید شده‌اند و همین موضوع سبب شده که در هشت ماه نخست امسال نه حادثه ریلی در این محور رخ دهد و نه قطار باری از ریل خارج شود که هرچند تلفات انسانی نداشته است اما سبب وارد شدن خسارات زیادی به محیط زیست استان و ناامن نشان دادن خطوط ریلی لرستان شده است.

بعد از هر بار خارج شدن قطار از ریل مسئولان بازسازی چند کیلومتر از مسیر ریلی را آغاز می‌کنند و بعد از مدتی دوباره بازسازی مسیر ریلی استان لرستان متوقف می‌شود.

ماشالله نعمتی فرماندار دورود اظهار کرد: واقعیت این است که در چند ماه گذشته سوانحی که در خطوط ریلی لرستان اتفاق می‌افتد شدید شده که این نگران‌کننده است.

مدیرعامل راه‌آهن باید منطقه ریلی لرستان را از نزدیک مشاهده کند

وی افزود: ما این موارد را به صورت تخصصی با استاندار و مدیرکل راه آهن لرستان مطرح کردیم که استاندار عنوان کرد در ابتدای سال 93 لزوم بازسازی خطوط راه‌آهن را به مدیر عامل راه‌آهن کشور یاد آور شده‌اند.

فرماندار دورود تصریح کرد: البته با توجه به تشدید اتفاقاتی که در خطوط ریلی لرستان رخ می‌دهد علاوه بر عوامل فنی عوامل دیگری مانند خطاهای انسانی را از نظر نباید دور داشت که باید در این زمینه دقت نظر و حساسیت یشتری به عمل آید.

وی عنوان کرد: راه آهن لرستان ناحیه‌ای صعب العبور و کوهستانی عبور می‌کند و به نظر لازم است مدیر عامل راه آهن کشور باید در منطقه حضور پیدا کند و از نزدیک مسائل را پیگیری کند که متاسفانه باوجود پیگیری‌های استاندار و فرمانداری هنور مدیرعامل راه آهن برای پیگیری موضوع به این منطقه نیامده‌اند.

نعمتی خاطرنشان کرد: بحث بازسازی خطوط ریلی لرستان باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد تا این اتفاقات در قطارهای مسافربری رخ ندهد.

فرماندار دورود بیان کرد: در حقیقت با این اتفاقاتی که افتاده ما دل نگرانی‌های زیادی داریم و یکی از دغدغه‌های همه مسئولان استانی به ویژه استاندار لرستان اتفاقات راه آهن است.

افراد با تجربه در خطوط ریلی لرستان به‌کار گرفته شود

محمود لک رئیس شورای شهر دورود پیرامون سوانح ریلی در خطوط ریلی استان لرستان و منطقه دورود اظهار کرد: راه‌آهن لرستان قدمتی بیش از 70 سال دارد و با گذشت سال‌های متمادی به دلیل اجرا نکردن برنامه‌های بازسازی کلی همیشه شاهد اتفاقات ریلی بوده‌ایم که در سال اخیر تشدید شده است.

وی افزود: راهبانان یکی از عوامل موثر در کاهش اتفافات ریلی هستند که به صورت مستمر خط را چک می کردند که باید از افراد با تجربه در این زمینه استفاده شود.

رئیس شورای شهرستان دورود افزایش تردد قطارهای مسافری و باری را از دیگر عوامل تشدید حواث ریلی در ناحیه لرستان عنوان و بیان کرد: تردد زیاد قطارهای مسافری و باری از عوامل رخ دادن این سوانح است و خوشبختانه اتقاقات ریلی چند وقت اخیر در بخش مسافری نبوده است.

وی بر بازسازی خطوط ریلی برای جلوگیری از اتفاقات ناگوار تاکید و تصریح کرد: برای تردد ایمن قطارهای مسافری و باری بازسازی خطوط ریلی امری اجتناب ناپذیر است که راه آهن باید در این زمینه چاره جوئی کند.

سوانح ریلی لرستان منشاء فنی و انسانی دارد

بیژن علیزاده مدیرکل راه آهن لرستان به ویژگی‌های راه آهن لرستان اشاره و اظهار کرد: این ناحیه کوهستانی و صعب‌العبور است و طول مسیر راه‌آهن لرستان 155 کیلومتر و دارای 11 ایستگاه است.

وی با اشاره به مشخصات فنی مسیر ریلی لرستان افزود: 97 تونل به طول 30 کیلومتر از مومن آباد تا تنگ هفت و 580 دستگاه پل و ابرو پل در مسیر به طول 3 کلیومتر، وجود شیب 15 در هزار و اختلاف سطح ارتفاع در این ناحیه به میزان 1282 متر، وجود 291 عد د قوس تند با شعاع 218 تا 500 متر از مشخصات فنی مسیر را ه آهن لرستان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری اقتصادی ایران، تاریخ انتشار: 25آبان1393، کدخبر: 250028: www.econews.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین