پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۶۲۸
تاریخ انتشار : ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۲۱
مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور با تاکید بر پایش پرتوی مستمر و دوره‌ای رودخانه «ارس» تصریح کرد: در آخرین پایش پرتوی صورت گرفته، آلودگی به مواد پرتوزا در این رودخانه رویت نشده است.

شعار سال: مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور درباره گزارش یکی از رسانه‌ها مبنی بر آلودگی رودخانه «ارس» به مواد پرتوزا در توضیحاتی اعلام کرد: رودخانه ارس به‌صورت مستمر در حال پایش پرتوی و رصد مواد پرتوزا است و علاوه بر این پایش‌ها، به‌زودی سیستم‌های پایش آنلاین آب نیز در آن منطقه نصب خواهد شد.

آلودگی به مواد پرتوزا در رودخانه ارس رویت نشده است
در توضیحات مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور آمده است: با توجه به نگرانی‌های ایجاد شده در بین هموطنان ساکن اطراف رود ارس، مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور تاکید می‌کند که رود ارس به صورت دوره‌ای پایش پرتوی می‌شود.

بر اساس اعلام این مرکز، در آخرین پایش پرتوی صورت گرفته، آلودگی به مواد پرتوزا در رودخانه ارس رویت نشده است.

این در حالی است که مطابق نظر مسوولان و کارشناسان مرکز نظام ایمنی هسته‌ای، نیروگاه اتمی «متسامور ارمنستان» تا رودخانه ارس و محدوده مورد اشاره فاصله قابل توجهی داشته و امکان رهاسازی مستقیم پسماند مایع این نیروگاه به رودخانه و آلوده شدن آن به مواد پرتوزا وجود ندارد.

لازم به ذکر است؛ در ادامه نظارت‌های مرکز نظام ایمنی هسته‌ای کشور، تمهیدات لازم برای نصب سریع ایستگاه پایش آنلاین آب در محدوده مورد اشاره فراهم شده تا پایش‌ها و بررسی‌های لازم در کوتاه‌ترین زمان ممکن انجام شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایسنا، تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۴۰۲، کدخبر:۱۴۰۲۰۳۳۰۱۹۸۲۲، www.isna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین