پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۹۹۱۸
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
هفت سال پس از مرگ تراژیک حبیب محبیان در ایران، ساعاتی پیش قطعه «قبله نما» در شب عید قربان از شبکه دو سیما پخش شد. این اثر سالها پیش تولید و منتشر شده بود و هرگز در زمان حیات این خواننده اجازه نشر و پخش در صداوسیما را نداشت.محمد محبیان، فرزند حبیب محبیان، در واکنش به پخش صدای پدرش از صداوسیمای جمهوری اسلامی، با انتشار ویدیویی که شبکه معاند ایران اینترنشنال هم آن را بازنشر کرده، گفت: «فقط این را دارم بگویم که شما با پدرم چه‌کارها کردید. شما هنرکُش هستید. هیچ اجازه‌ای ندارید که از آثار پدرم استفاده کنید.» . نکته حقوقی این است که احتمالا بنا بر ملاحظات حقوق معنوی و مالکیت فکری، صداسیما من بعد اجازه انتشار آثار حبیب محبیان را نخواهد داشت.

شعارسال: هفت سال پس از مرگ تراژیک حبیب محبیان در ایران، ساعاتی پیش قطعه «قبله نما» در شب عید قربان از شبکه دو سیما پخش شد. این اثر سال‌ها پیش تولید و منتشر شده بود و هرگز در زمان حیات این خواننده اجازه نشر و پخش در صداوسیما را نداشت.

پخش صدای حبیب محبیان از شبکه دو، ۷ سال پس از فوتش + اعتراض  محمد محبیان

*توضیحات تکمیلی برای بهره برداری بیشتر از خبر:

حبیب در سال ۱۳۶۲ به‌دلیل ممنوعیت خواندن وی در ایران، ایران را ترک کرد و در سال ۱۳۶۴ در لس آنجلس در ایالات متحده آمریکا ساکن گردید. او در سال ۱۳۸۸ با نگاشتن نامه‌ای به رئیس‌جمهور وقت، محمود احمدی‌نژاد، خواستار حضور در کشور شد و با موافقت ضمنی و پذیرفتن رعایت برخی شرایط به‌همراه خانواده‌اش به ایران بازگشت و در رامسر، چهارصد دستگاه اقامت کرد.

حبیب در سال ۱۳۸۹ درخواست خود برای دریافت مجوز انتشار آلبوم را ارائه کرد و اعلام کرد که می‌خواهد در ورزشگاه آزادی کنسرت برگزار کند؛ و ادعا کرد که این کنسرت اگر ۱۰ شب هم برگزار شود، ۱۰۰ هزار نفری آزادی خالی نمی‌شود. حبیب بدلیل ابتلا به بیماری قلبی در ساعت ۹ صبح جمعه ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ در ۶۸ سالگی بر اثر ایست قلبی در روستای نیاسته، کتالم، رامسر درگذشت.

در سال ۱۳۹۶، یک سال و نیم پس از درگذشت حبیب نماهنگ «دیره» با صدای پسرش، احمدرضا محبیان و سمیر زند و همچنین با تصویر و صدای نه چندان شفاف «حبیب» از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز انتشار گرفت. این در حالی است که فروردین ماه همان سال قطعهٔ صوتی «دیره» از دفتر موسیقی مجوز انتشار گرفته بود. در زمستان ۱۳۹۶ در پی حادثه نفت‌کش سانچی، قطعهٔ مرگ قو با صدای حبیب برای اولین بار از صدا و سیما به یاد جان‌باختگان سانچی پخش شد.

تعداد بازدید : 52

 

تعداد بازدید : 59

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال، برگرفته از منابع گوناگون

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین