پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۰۷۰۴
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۳
نوباوه و برخی از عزیزان مجلس، تاکید خاص بر ممنوعیت فیلمبرداری از پلیس در حین انجام ماموریت دارند. در حالی که طبق تاکیدات دین مبین و تجارب اثبات شده ، همه می دانیم که کاهش نظارت ، الزاما می تواند تشدید کننده پتانسیل فساد یا سلیقه محوری باشد. از طرف دیگر، سوال این است که چرا متقابلا پلیس مجهز به دوربین برای پاسخگویی نیست؟ آیا با ممنوعیت فیلمبرداری،عزیزان تصور کرده اند که فیلمبرداری قطع می شود؟ در صورت وقوع فاجعه های احتمالی چه کسی پاسخ خواهد داد؟ بنظر می رسد ، این حد تاکید بر تصویب لایحه ممنوعیت فیلمبرداری از پلیس در حین انجام ماموریت، از نوعی اشتباه شناختی نشات گرفته باشد.

شعار سال: نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: جرم انگاری فیلم گرفتن و انتشار تصاویر پلیس در حین انجام مأموریت در لایحه عفاف و حجاب دیده شده و این لایحه نیز هم‌اکنون در مجلس در حال بررسی و تصویب است.

تمایل شما به جرم انگاری تصویربرداری از پلیس در حین انجام ماموریت از نوعی اشتباه شناختی نشات می گیرد اقای نوباوه
بیژن نوباوه وطن نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در باره بحث فیلم برداری از پلیس در حین انجام وظیفه گفت: این اقدامات نتیجه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات غربی‌ها در مورد جامعه ماست و آن‌ها به دنبال سیاه نمایی برخی مسائل در جامعه ما هستند.

وی افزود: فیلم گرفتن از پلیس به هنگام انجام وظیفه قانونی‌اش صددرصد جرم است، چرا که پلیس اعمال قانون می‌کند و باید هم این کار را انجام دهد.

نائب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: قوه قضائیه به طور مصرح اعلام کرده که درباره برخورد با کسانی که از پلیس به هنگام انجام وظیفه قانونی‌اش فیلم می‌گیرند قانون داریم و می‌توانیم با عوامل اینگونه اقدامات برخورد کنیم که البته باید هم این برخورد‌ها به صورت جدی انجام شود.

نوباوه خاطرنشان کرد: پلیس طبق قانون با متخلف برخورد می‌کند و تاکنون هیچ برخورد اضافی هم با اشخاص نداشته است.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از گیل خبر، تاریخ انتشار: ۲ مرداد ۱۴۰۲، کدخبر: ۴۸۸۹۰۴، gilkhabar.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین