پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۶۷
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳
ثبت نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس از امروز ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ آغاز و تا ۲۲ مرداد ماه ادامه دارد. ادعا می شود که دواطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مهلت مقرر در سامانه مذکور، درخواست خود را ثبت یا شناسه رهگیری دریافت نکنند و یا مطابق بررسی دستگاه‌های مربوطه، شرایط داوطلب شدن را نداشته باشند؛ نمی‌توانند در مرحله بعد، به‌ عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کنند.برخی از منتقدین با نگاه منفی به این رویه نگریسته و آن را نوعی مکانیزم کسب اطلاع برای حمایت از داوطلبان خاص می دانند. برخی دیگر هم بحث ساماندهی را مطرح کرده اند.

شعارسال: رضا ابراهیمی معاون سیاسی استانداری آذربایجان غربی ، از آغاز ثبت نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس از ۱۶ مرداد خبر داد و اظهار داشت: دواطلبان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مهلت مقرر در سامانه مذکور، درخواست خود را ثبت یا شناسه رهگیری دریافت نکنند و یا مطابق بررسی دستگاه‌های مربوطه، شرایط داوطلب شدن را نداشته باشند؛ نمی‌توانند در مرحله بعد، به عنوان داوطلب نمایندگی مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

آغاز ثبت نام اولیه داوطلبان انتخابات مجلس از امروز 16 مرداد 1402 تا 22 مرداد + سامان دهی یا شناسایی رقبا؟

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعیه شماره پنج ستاد انتخابات با عنایت به ابلاغ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی متقاضیان داوطلبی نمایندگی دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی باید از روز دوشنبه ۱۶ مرداد تا روز یکشنبه ۲۲ مرداد از ساعت هشت تا ۱۸ در مجموع به مدت هفت روز، از طریق پنجره واحد وزارت کشور به لینک «ثبت درخواست متقاضیان داوطلبی در انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی» وارد و با تکمیل اطلاعات و مدارک مورد نیاز درخواست پیش ثبت نام خود را ثبت کند.

ابراهیمی یادآورشد: انتخابات سراسری دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد.

معاون سیاسی استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام عنوان کرد: تکمیل فرم اطلاعات درخواست شده، بارگزاری تصویر آخرین مدرک معتبر، بارگزاری تصویر کارت گواهی پایان وظیفه عمومی و یا کارت معافیت دائمی برای آقایان با سن کمتر از ۵۰ سال، بارگزاری تصویر گواهی رسمی مبنی بر قبول استعفا و عدم اشتغال در پست و مشاغل مشمول استعفای موضوع ماده ۲۹ قانون انتخابات شورای اسلامی است.

وی عنوان کرد: متقاضیان در خارج از کشور با مراجعه به سفارت خانه‌ها کنسولگری‌ها یا نمایندگی‌ها سیاسی جمهوری اسلامی ایران اقدام به ثبت اطلاعات و بارگزاری مدارک خود نمایند.

ابراهیمی اضافه کرد: براساس قانون انتخابات متقاضیانی که در مهلت ثبت نام در سامانه مذکور درخواست خود را ثبت نکنند یا شناسه رهگیری دریافت نکنند و یا مطابق بررسی دستگاه‌های مربوطه شرایط داوطلب شده را نداشته باشند نمی‌توانند در مرحله بعدی به عنوان داوطب نماینده مجلس شورای اسلامی ثبت‌نام خود را نهایی کنند.

وی تصریح کرد: مدارک و شرایط لازم برای ثبت نام درخواست داوطلبی مجلس شورای اسلامی داشتن حداقل ۳۰ و حداکثر ۷۵ سال تمام است، داشتن مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد یا معادل آن است.

ابراهیمی با اشاره به ممنوعیت ثبت نامی یادآور شد: ممنوعیت ثبت درخواست توسط اتباع ایرانی که اقامت دائمی کشوری دیگری را دارد و ممنوعیت ثبت درخواست توسط اتباع ایرانی که تابعیت کشور دیگر را داشته یا دارند و ممنوعیت ثبت درخواست برای افرادی که تابعیت ایرانی را کسب کرده‌اند از جمله موارد هست که نمی‌توانند افراد ثبت نام کنند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: تمام جانبازان و آزادگان و فرزندان شهدا ورزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه را دارند از مقطع تحصیلی بالاتر برخوردار خواهند شد و هر دوره نماینده مجلس شورای اسلامی معادل یک مقطع تحصیلی محاسبه می‌شود.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار: 10مرداد1402، کدخبر: 14020510000583، www.farsnews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین