پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۰۷۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸
کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شانزدهم مرداد در پی افزایش حجم آلاینده‌های گرد و غبار برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار گرفته است.

شعارسال: مهدی اله‌پور مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی گفت: این گرد‌وغبار حاوی مواد بسیار خطرناکی بود که ۱۰ برابر میزان مجاز وزارت بهداشت گزارش شده است و بارش‌های رگباری عصر دیروز، گرد‌و‌غباری را که آلایندگی‌اش ۱۰ برابر میزان مجاز بود را شست.

آلودگی هوای مشهد در وضعیت هشدار

او علت بروز پدیده گرد‌و غبار در هوای استان و مشهد را فعال شدن کانون‌های قره‌قوم در ترکمنستان، هرات در افغانستان و نیز کانون‌های داخلی و وزش باد اعلام کرد و افزود:کیفیت هوای کلانشهر مشهد در شانزدهم مرداد در پی افزایش حجم آلاینده‌های گرد و غبار برای دومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و شرایط ناسالم برای تنفس شهروندان قرار گرفته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست خراسان‌رضوی ادامه داد: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۲۰۶ نشانگر هوای ناسالم است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر در یک تا ۲ ساعت گذشته با عدد ۱۴۱ نیز از ناسالم بودن و آلودگی هوا حکایت دارد.

اله‌پور بیان کرد: وقوع پدیده گرد و غبار طی دیروز و امروز موجب تعطیلی فعالیت‌های آموزشی، ورزشی و مهد‌های کودک بنابر مصوبه کارگروه اضطراری آلودگی هوای خراسان رضوی شد؛ ضمن اینکه کیفیت هوا در مناطق سرافرازان، شهید مفتح، هفت حوض، خاقانی و شهر در شرایط خطرناک است و شاخص کیفیت هوا در ۱۸ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در شرایط بسیار ناسالم گزارش شده است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت خبربان، تاریخ انتشار: 16مرداد1402، کدخبر: 38401842، khabarban.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین