پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۷۵۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۲
دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: در مورد قرارداد با هندی‌ها در زمینه توسعه بندر چابهار نیز اظهار داشت: طرف هندی موظف بوده سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیون دلاری که بخشی از آن معادل ۸۵ میلیون دلار در حوزه تجهیزات است را انجام دهد، اما تعهدات اولیه خود را اجرا نکرده‌اند که دولت سیزدهم در رفع مشکلات توافق ایران و هند و تحقق قرارداد اثر گذار با هندی‌ها در بندر چابهار، جدیت خود را نشان داده و امیدواریم قرارداد با هندی‌ها به‌صورت بلندمدت و در قالب یک قرارداد با ضمانت اجرایی و به صورت تکلیفی صورت گیرد.

شعار سال: دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران گفت: دولت سیزدهم در رفع مشکلات توافق ایران و هند و تحقق قرارداد اثر گذار با هندی‌ها در بندر چابهار، جدیت خود را نشان داده است.

جدیت دولت سیزدهم در رفع مشکلات ایران و هند برای توسعه بندر چابهار
«مسعود پل‌مه» به ویژگی‌های بندر چابهار اشاره کرد و گفت: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که از نظر سوق الجیشی قبل از تنگه هرمز قرار دارد و طبیعتاً با بسیاری از مخاطراتی که سایر بنادر در زمان بحران با آن مواجه می‌شوند، روبرو نیست.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران در ادامه تصریح کرد: علاوه بر این، بعد مسافت و دسترسی به سرزمین اصلی از طریق اتصال به آب‌های آزاد، از دیگر مزیت‌های بی‌نظیر بندر چابهار تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه نزدیکی بندر چابهار به کشور‌های پاکستان، افغانستان و امکان انتقال بار از مسیر این بندر به کشور‌های آسیای میانه و روسیه اهمیت راهبُردی این بندر را دو چندان می‌کند، عنوان کرد: ایجاد زیرساخت‌های لازم برای اینکه بندر چابهار بتواند نقش مهمی را در فرآیند‌های اقتصادی کشور ایفا کند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

پل‌مه با اشاره به اینکه رونق و توسعه بندر چابهار نیازمند مشارکت تمامی بخش‌های مرتبط و دستگاه‌های مربوطه است، گفت: به طور حتم بندر چابهار از اهمیت بسیار بالایی در اقتصاد ایران برخوردار است و توسعه آن می‌تواند بار سنگینی از اقتصاد کشور بردارد.

وی بیان کرد: بخشی از زیرساخت‌های مورد نیاز در بندر چابهار آماده شده است و بخشی نیز همانند اتصال ریلی هنوز تکمیل نشده و از نظر افزایش حجم تخلیه و بارگیری و انبارش کالا هم نیازمند تأمین تجهیزات لازم به منظور تحقق مأموریت‌های پیش‌بینی شده برای این بندر هستیم.

دبیرکل انجمن کشتیرانی ایران با اشاره به اینکه سعی و تلاش بسیاری صورت گرفته تا بندر چابهار به مرحله‌ای از آمادگی برای فعالیت‌های لجستیکی برسد، افزود: انصافاً سازمان بنادر و دریانوردی به تکالیف خود در توسعه بندر چابهار عمل کرده؛ اما متأسفانه سایر ارگان‌های مرتبط در بخش تسهیلات مالی آن‌گونه که باید، عمل نکرده‌اند.

به گفته پل مه، بخشی از عوامل اصلی و راهبردی که مانع از استفاده تمامی ظرفیت‌های بندر چابهار می‌شود، مربوط به وجود بار و ایجاد انگیزش برای صاحبان کالا و همچنین مالکان کشتی و سایر شقوق بخش خصوصی است که خوشبختانه سازمان بنادر و دریانوردی در این خصوص نیز اقدامات شایسته‌ای را انجام داده است.

وی با تاکید بر اینکه از نظر انبار کالا مشکلی در بندر چابهار نداریم، عنوان کرد: از نظر توسعه امور زیر بنایی و ایجاد زیر ساخت‌ها و اسکله‌های مورد نیاز نیز سازمان بنادر اقدامات مناسبی انجام داده؛ اما در مورد تجهیزات تخلیه و بارگیری همچنان دچار مشکل هستیم.

دبیرکل انجمن کشتیرانی و خدمات وابسته ایران ادامه داد: البته اسکله‌ها نیازمند ساخت و ساز‌های بیشتری است و اگر تجهیزات راهبُردی فراهم شود، قابلیت تخلیه و بارگیری کشتی با تناژ بسیار بالاتری را خواهیم داشت.

پل‌مه در مورد قرارداد با هندی‌ها در زمینه توسعه بندر چابهار نیز اظهار داشت: طرف هندی موظف بوده سرمایه‌گذاری ۲۲۰ میلیون دلاری که بخشی از آن معادل ۸۵ میلیون دلار در حوزه تجهیزات است را انجام دهد، اما تعهدات اولیه خود را اجرا نکرده‌اند که دولت سیزدهم در رفع مشکلات توافق ایران و هند و تحقق قرارداد اثر گذار با هندی‌ها در بندر چابهار، جدیت خود را نشان داده و امیدواریم قرارداد با هندی‌ها به‌صورت بلندمدت و در قالب یک قرارداد با ضمانت اجرایی و به صورت تکلیفی صورت گیرد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار: ۱۴ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۵۸۷۹۷۹۳، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۶/۲۸
0
0
جلال محمودزاده، عضو کمیسیون کشاورزی آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه پس از سفر مقامات چین به عربستان سعودی سیاست‌های ترانزیت کالا در منطقه تغییر کرد، گفت: ایجاد کریدور هند به اروپا ضربه جبران ناپذیری به صادرات محصولات کشاورزی ایران زد.

به گفته محمود زاده کم‌کاری دستگاه دیپلماسی در این خصوص محرز است و باید وزارت امورخارجه پیش از این کشورهای چین و هندوستان رایزنی می‌کردند و اجازه نمی‌دادند که چنین کریدوری ایجاد شود زیرا ایجاد کریدور هند به منزله حذف کریدور چابهار است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین