پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۱۹۸۸
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۲
مرکز پژوهش‌های مجلس اخیرا در گزارشی به بررسی فرصت‌های پیش‌روی ایران برای تبدیل شدن کشورمان به مرکز مبادلات (هاب) انرژی منطقه با محوریت تجارت گاز پرداخته است. در این گزارش آمده است با تحولاتی که در سال‌های اخیر و ازجمله جنگ روسیه-اوکراین رخ داده، فرصت تبدیل شدن ایران به هاب گازی منطقه وجود دارد.

شعار سال: مرکز پژوهش‌های مجلس اخیرا در گزارشی به بررسی فرصت‌های پیش‌روی ایران برای تبدیل شدن کشورمان به مرکز مبادلات (هاب) انرژی منطقه با محوریت تجارت گاز پرداخته است. در این گزارش آمده است با تحولاتی که در سال‌های اخیر و ازجمله جنگ روسیه-اوکراین رخ داده، فرصت تبدیل شدن ایران به هاب گازی منطقه وجود دارد.

فرصت ۷ برابر شدن صادرات گاز ایران
طبق بررسی‌های مرکز پژوهش‌ها، علاوه‌بر صادرات گاز فعلی کشور، ایران در صورت واردات گاز از ترکمنستان و روسیه، می‌تواند نیاز گازی کشور‌های همسایه و منطقه را در کمترین مقدار تا ۶۰ میلیارد مترمکعب و در بیشترین مقدار تا ۱۲۰ میلیارد مترمکعب تامین کند.

مرکز پژوهش‌های مجلس در این گزارش پیشنهاد داده حتی ظرفیت تجارت و سواپ نفت خام، فرآورده و برق در منطقه نیز در دستور کار کشورمان قرار گیرد.

قابل ذکر در سال‌های اخیر حجم صادرات سالانه گاز ایران حدود ۱۷ میلیارد مترمکعب بوده که با تبدیل شدن کشورمان به هاب گازی منطقه، در حالت بیشینه، صادرات گاز ایران (تولید داخل و صادرات‌مجدد و ترانزیت) به ۷ برابر وضعیت فعلی خواهد رسید که علاوه‌بر درآمد، به تقویت موقعیت ژئوپلیتیکی کشورمان نیز کمک خواهد کرد.

فرصت ۷ برابر شدن صادرات گاز ایران

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی نود اقتصادی، تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۴۰۲، کدخبر: ۲۱۵۳۱۱۷، www.90eghtesadi.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین