پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۷۷۱۰۶
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۸
وزیر برق عراق گفته ایران در تامین گاز داخلی خود با مشکل مواجه است و عراق باید برای جایگزین کردن گاز وارداتی از ایران، به فکر تامین منابع جدید باشد.
شعار سال: دولت عراق قصد دارد ماه آینده قراردادی را برای واردات گاز طبیعی مایع (ال ان جی) از قطر امضا کند تا بتواند سوخت مورد استفاده برای تولید برق را تامین کند و منابع تامین خود را متنوع کند.

"عادل کریم" وزیر برق عراق در مصاحبه‌ای گفت که خرید گاز مایع از قطر به جایگزین کردن گازی که در حال حاضر از طریق خط لوله از ایران وارد عراق می‌شود کمک می‌کند.

کریم افزود: ایران به دلیل نیاز داخلی خود در تامین نیاز‌های گاز عراق با مشکل مواجه شده است.

او گفت:" قیمت‌ها بالا است، اما ما هیچ گزینه‌ای نداریم. ما برای جبران کمبود گاز ایران به گاز قطر نیاز داریم. "

عراق میلیارد‌ها دلار برای افزایش تولید گاز خود هزینه می‌کند تا از اختلالات عرضه که منجر به قطعی برق و ناآرامی‌های مردمی گسترده در سال‌های اخیر شده است جلوگیری کند.

عادل کریم گفت که شرکت آمریکایی "اکسلرِیت انرژی" ممکن است یک کشتی را برای انتقال گاز مایع وارداتی از قطر، در اختیار این کشور قرار دهد.

وزیر نیرو عراق قصد دارد به زودی در راس هیاتی به ایران سفر کند تا در مورد تامین و روش‌های پرداخت بهای گاز وارداتی از ایران مذاکره کند.

ایالات متحده، عراق را تحت فشار قرار داده است تا خرید گاز از ایران را متوقف کند. اما به دلیل نیاز عراق به واردات گاز از ایران، طی سال‌های گذشته عراق را از تحریم‌های انرزی علیه ایران، معاف کرده است؛ با این حال به دلیل تحریم ها، دولت عراق در پرداخت بهای گاز وارداتی به ایران با مشکل مواجه است.

قیمت‌های جهانی گاز از زمانی که جنگ در اوکراین نگرانی‌هایی را ایجاد کرد که روسیه عرضه گاز خود را قطع کند و خریداران اروپایی برای توقف خرید این سوخت تحت فشار قرار بگیرند، بسیار در نوسان بوده و افزایش یافته است.

کشور‌های اروپایی به دنبال پیدا کردن منابع جایگزین به جای نفت و گاز وارداتی از روسیه هستند.

عراق که پس از عربستان سعودی در تولید نفت در میان اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) در رتبه دوم قرار دارد، برای روشن نگه داشتن نیروگاه‌های تولید برق خود نیاز به واردات گاز دارد.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی انتخاب، تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۱، کد خبر: ۶۷۲۶۲۰، www.entekhab.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین