پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۱۱
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۳
شیرزنان پرچم‌دار ورزش کشورمان در آوردگاه بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگ‌ژو، از کیان ورزش دختران ایرانی دفاع نموده و در دیار اژدها، تاریخ‌سازی کردند.

شعارسال: نوزدهمین دوره از بازی‌های آسیایی در حالی با یک سال تأخیر نسبت به سال ۲۰۲۲ در هانگ‌ژو برگزار شد و به پایان رسید که سهم مدالی کاروان ورزش کشورمان با نام «ایمان، ایران و افتخار» از مدال‌های توزیع‌شده، ۵۴ نشان رنگارنگ شامل ۱۳ طلا، ۲۱ نقره و ۲۰ برنز بوده است.

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| زنان تاریخ‌ساز ورزش ایران؛ پرچم دخترها بالاست

در این بین، اما نقش بانوان ورزشکار کشورمان در سبد مدال‌آوری کاروان ایران اصلاً قابل چشم‌پوشی و انکار نیست. شیرزنان ایرانی با وجود تمام داوری‌های مشکوک و رقابت‌های ناعادلانه با ورزشکاران کشور میزبان و هم‌چنین شرایط نابرابری که وجود داشت؛ خوش درخشیدند و نزدیک به ۳۰ درصد از مدال‌های کل کاروان را با تکیه بر توانایی‌شان کسب کردند.

در این دوره از بازی‌های آسیایی، زنان کشورمان موفق به کسب ۱۷ مدال رنگارنگ از ۵۴ مدال مجموع کاروان کشورمان شده‌اند که این رقم اگر چه نسبت به دوره گذشته بازی‌ها یک مدال کم شده، اما باید در نظر داشت که در بازی‌های ۲۰۱۸، تعداد ورزشکاران زن اعزامی به جاکارتا ۱۰۵ نفر بوده و امسال، تنها ۷۸ ورزشکار بانوی ایرانی راهی بازی‌های آسیایی شده‌اند.

از طرفی دیگر، همیشه آغاز و پایان مدال‌آوری در تورنمنت‌های ورزشی برای مردم کشورمان خاطره‌ساز و دراماتیک بوده که این افتخار را هم در هانگ‌ژو ۲۰۲۲، باید به نام دختران ایران نوشت. مسابقات با مدال نقره تیم قایق‌رانی روئینگ دونفره زنان کشورمان برای کاروان ایران آغاز شد و در نهایت با مدال برنز سارا بهمن‌یار در کاراته نیز خاتمه یافت.

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| زنان تاریخ‌ساز ورزش ایران؛ پرچم دخترها بالاست

در کنار تصویر به‌یادماندنی از مدال‌های نقره باارزش تیم‌های روئینگ ۲ و ۴ نفره قایق‌رانی کشورمان، فرانک پرتوآذر نیز در عین شایستگی به مدال برنز در دوچرخه‌سواری کوهستان دست یافت؛ مدالی که شاید انتظارش را نداشتیم، اما دختر ایران در کوه‌های چین به حقش رسید و پرچم کشورمان را بر فراز آسمان‌ها برافراشت.

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| زنان تاریخ‌ساز ورزش ایران؛ پرچم دخترها بالاست

مدال نقره زهرا کیانی در تالو که با زیبایی هر چه تمام‌تر به دست آمد یا رکوردشکنی جهانی رومینا سالک‌اصفهانی و مدال نقره ترانه احمدی در اسکیت فری‌استایل نیز از آن دست افتخارات و مدال‌آوری‌هایی هستند که قطعاً تا سال‌های سال، نام صاحبان‌شان بر تارک ورزش ایران خواهد درخشید و نوید روز‌های بهتری را با خود به همراه خواهد داشت.

در این دوره از بازی‌ها خواهران منصوریان نیز مانند همیشه به سبد مدال‌آوری کاروان کشورمان کمک کردند تا ووشو هم دست پُر از میدان آسیایی به میهن بازگردد. هم‌چنین مدال‌های نقره زنان کوراش‌کار به همراه برنز تیم ملی کبدی و اعضای تیم‌های ملی تکواندو و کاراته هم در افزایش تعداد مدال‌های کاروان ایران نقش زیادی بازی کرده‌است.

خالی از لطف نیست اگر به این نکته هم توجه کنیم که در راستای سیاست‌های برابری جنسیتی کمیته بین‌المللی المپیک و شورای المپیک آسیا، ناهید کیانی؛ تنها زن ایرانی قهرمان تکواندوی جهان نیز افتخار پرچم‌داری کاروان اعزامی کشورمان در مراسم افتتاحیه را به همراه جواد فروغی برعهده داشت که تصاویر بسیار زیبایی را به ثبت رساند.

بازی‌های آسیایی هانگ‌ژو| زنان تاریخ‌ساز ورزش ایران؛ پرچم دخترها بالاست

زنان مدال‌آور کشورمان در نوزدهمین آوردگاه بازی‌های آسیایی که در واقع المپیک باستانی قاره کهن هم هست، در هانگ‌ژو ۲۰۲۲ به شرح زیر بوده‌اند.

مدال نقره: تیم قایقرانی روئینگ دوبل (مهسا جاور - زینب نوروزی)، تیم قایقرانی روئینگ چهار نفره (مهسا جاور - زینب نوروزی - نازنین ملایی - فاطمه مجللی)، زهرا کیانی (ووشو - تالو)، الهه منصوریان (ووشو ساندا)، دنیا آقایی و زهرا باقری (کوراش)، ترانه احمدی (اسکیت).

مدال برنز: مرجان سلحشوری (تکواندو پومسه)، مبینا نعمت‌زاده و ملیکا میرحسینی (تکواندو کیوروگی)، فرانک پرتوآذر (دوچرخه‌سواری)، شهربانو منصوریان (ووشو ساندا)، تیم تیراندازی تپانچه میکس (هانیه رستمیان)، ملیکا امیدوند (کوراش)، هدیه کاظمی (قایقرانی کایاک تک نفره)، تیم ملی کبدی بانوان، فاطمه سعادتی و سارا بهمن‌یار (کاراته).

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دانا، تاریخ انتشار: 16مهر1402، کدخبر: 2033287، dana.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین