پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۳۷
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
دکتر اسماعیل فاتحی فر، رییس دانشگاه صنعتی سهند گفت: نخستین مرکز نوآوری گیربکس با مشارکت صنایع شهید رسولی باهدف رفع نیاز‌های فناورانه صنایعی از قبیل صنایع دریایی، نظامی، هوایی، خودرویی و ماشین‌آلات صنعتی راه‌اندازی خواهد شد.

شعار سال: نخستین مرکز نوآوری گیربکس کشور در دانشگاه صنعتی سهند ایجاد می‌شود.

به گزارش روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی سهند، رییس دانشگاه صنعتی سهند گفت: نخستین مرکز نوآوری گیربکس با مشارکت صنایع شهید رسولی باهدف رفع نیاز‌های فناورانه صنایعی از قبیل صنایع دریایی، نظامی، هوایی، خودرویی و ماشین‌آلات صنعتی راه‌اندازی خواهد شد.

ایجاد نخستین مرکز نوآوری گیربکس کشور در دانشگاه صنعتی سهند


دکتر اسماعیل فاتحی فر افزود: با آغاز به کار این مرکز بستر نوآوری و فناوری در حوزه طراحی، ساخت، مونتاژ، کنترل، راه‌اندازی و فروش انواع گیربکس فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به توانمندی‌های اساتید و دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند در حوزه فناوری‌های پیشرفته اظهار کرد: بسترسازی برای پیاده‌سازی ایده‌های نو مبتنی بر دانش، ایجاد زمینه مناسب برای ظهور و حمایت از خلاقیت جوانان به‌ویژه دانشجویان و فارغ‌التحصیلان، پرورش و بقاء محصول نوآورانه، هدایت آن‌ها تا مرحله تبدیل‌شدن به محصولات فناورانه قابل‌عرضه به بازار و تجاری‌سازی این محصولات از اهداف ایجاد این مرکز نوآوری است.

رییس دانشگاه صنعتی سهند تأکید کرد: با ایجاد سازوکار مناسب برای حضور اعضای هیات علمی دانشگاه در صنایع و مرکز نوآوری گیربکس در قالب فرصت‌های مطالعاتی داخل صنعت، تعریف موضوعات پایان‌نامه‌های دانشجویان تحصیلات تکمیلی و انجام طرح‌های تحقیقاتی موردنیاز مرکز توسط دانشگاهیان می‌توان ارتباط مؤثری بین دانشگاه و صنایع ایجاد و نیاز‌های پژوهشی، تولیدی و فناورانه این واحد‌ها را مرتفع کرد.

دانشگاه صنعتی سهند بزرگ‌ترین دانشگاه صنعتی شمال غرب کشور است که حدود ۲۰۰ نفر هیات علمی و بیش از ۵ هزار نفر دانشجو دارد.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت وزارت علوم و تحقیقات، تاریخ انتشار:۱۷ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۷۹۸۰۸، www.msrt.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین