پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۳۸
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۱
متاسفانه مدیران ورزشی گیلان به آمار و ارقامی دلخوش هستند که حتی در بیان آن هم واقعیت را نمی‌گویند.جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اعلام کرده کاروان گیلان ۱۵ درصد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی را به دست آورده است. مشخص نیست این چه جور آمار و ارقامی است که آقای آرمان برای تبلیغ خود می‌گوید. در رده بندی مدالی،گیلان پائین‌تر از دو استان شمالی دیگر است. مازندران رشد خوبی در ورزش دارد و در رشته‌های مختلف خودشان را نشان می‌دهند. گلستان هم در والیبال و کبدی حرف اول را می‌زند و آن وقت مدیرکل گیلان مدال‌های این دو رشته را به نام گیلان ثبت کرده است.

شعار سال: جهانبخش آرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان گیلان اعلام کرده کاروان گیلان ۱۵ درصد مدال‌های ایران در بازی‌های آسیایی را به دست آورده است.

مدیرکل ورزش و جوانان آمار ۱۵ درصد مدال توسط گیلان در بازی‌های آسیایی را از کجا آورده است؟!


مشخص نیست این چه جور آمار و ارقامی است که آقای آرمان برای تبلیغ خود می‌گوید. یک مدال طلا و یک نقره‌ای که می‌گوید در والیبال و کبدی صورت گرفته که هر کدام از آن‌ها دوازده نفر عضو هستند و تنها دو نفر گیلانی هستند که بازیکن اصلی تیم هم نیستند. در مدال نقره روئینگ چهار نفره تنها یک خانم گیلانی (نازنین ملایی) حضور داشت، در شمشیربازی تیمی هم محمد رهبری شمشیرباز گیلانی با سه نفر دیگر شریک بود. تنها مدال برنز سارا بهمنیار در کاراته، برنز پیمان قویدل و سپهر ساعتچی در قایقرانی و برنز سابر انفرادی محمد رهبری را می‌توان به نام کاروان گیلان ثبت کرد.

البته به نسبت دوره گذشته ۲۰۱۸ جاکارتا حضور گیلانی‌ها بهتر بود. در دوره گذشته یک مدال نقره در روئینگ با نازنین ملائی، یک نقره تیمی در شمشیربازی توسط محمد رهبری و یک برنز تیمی در قایقرانی کایاک توسط پیمان قویدل و علی آقا میرزایی کسب شد. اما در دوره‌های گذشته گیلان مدال‌های انفرادی بیشتری کسب می‌کرد. به طور مثال در ۲۰۱۴ اینچئون گیلانی‌ها توسط ۹ ورزشکار یک مدال طلا، چهار نقره و دو برنز کسب کردند.

از نظر طلای انفرادی هم گیلان رشدی نداشته است و ظاهرا دیگر گذشت آن دوران که امثال محمود نامجو، ابراهیم مهربان، جاسم ویشگاهی و سعید حسنی پور مدال طلا می‌گرفتند.

در رده بندی مدالی هم گیلان پائین‌تر از دو استان شمالی دیگر است. مازندران رشد خوبی در ورزش دارد و در رشته‌های مختلف خودشان را نشان می‌دهند. گلستان هم در والیبال و کبدی حرف اول را می‌زند و آن وقت مدیرکل گیلان مدال‌های این دو رشته را به نام گیلان ثبت کرده است.

در گیلان تک ستاره‌هایی هستند که بیشتر از انکه سرمایه گذاری روی آن‌ها باشد به استعداد‌های ذاتی و خانواده وزشکار خود مدیونند. همین مهدی جلوه اگر خانواده والیبالی نداشت چه کسی روی او حساب باز می‌کرد. حالا اصلا کاری نداریم که او سال‌ها در کرج زندگی می‌کند. متاسفانه مدیران ورزشی گیلان به آمار و ارقامی دلخوش هستند که حتی در بیان آن هم واقعیت را نمی‌گویند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت حکایت گیلان، تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۴۰۲، کدخبر: ۱۶۵۹۵، hekayatgilan.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین