پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۴۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۲۶
مهدی خالدی مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی از مدیران نسبتا موفق وزارت جهادکشاورزی محسوب می شود و انتظارات ما نیز در همان سطح از ایشان است. توضیحات ایشان در خصوص کشاورزی قراردادی بجای برنامه محوری بی شباهت به ارزو نیست؟ لازم به توضیح است که دبیر کارگروه کشاورزی قراردادی مدعی شده بود که در تولید قراردادی محصولات کشاورزی علاوه بر کالاهای اساسی که با دستور وزیر جهاد کشاورزی به شرکت های دولتی انجام می شود برای سایر محصولات نیز پلترفی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

شعارسال: دبیر کارگروه کشاورزی قراردادی گفت: در تولید قراردادی محصولات کشاورزی علاوه بر کالاهای اساسی که با دستور وزیر جهاد کشاورزی به شرکت های دولتی انجام می شود برای سایر محصولات نیز پلترفی برای بخش خصوصی در نظر گرفته شده است.

برنامه برای کشاورزی قراردادی یا آرزو تحقق تدریجی کشاورزی قراردادی ؟

مهدی خالدی مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: مشکل اصلی واحد‌های خرد در بخش کشاورزی، فروش یا دسترسی به بازار محصولات تولیدی است که برای رفع این مشکلات برنامه مهمی در نظر گرفته شده که از مهم ترین آنها کشاورزی قراردادی است.

وی افزود: واحدها و صنایع تبدیلی را از طریق کشت قراردادی در کنار کشاورزان قرار دادیم تا قبل از آغاز تولید برای محصولات آنها مشتری وجود داشته باشد.

مدیرکل امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: در مورد کالاهای اساسی مانند گندم و گوشت، وزیر جهاد کشاورزی شرکت‌های دولتی را موظف کرده است تا تولید به صورت قراردادی را اجرا کنند.

وی تصریح کرد: در سایر محصولات کشاورزی نیز کشاورزی قراردادی با مشارکت بخش خصوصی انجام می‌شود به طوری که بر اساس گزارش‌های به دست آمده در تولید محصولی مانند آلوئه‌ورا و گلاب نیز تولید قراردادی وجود دارد.

دبیر کارگروه کشاورزی قراردادی ادامه داد: تامین مالی کشاورزی قراردادی از یک سال قبل به بانک‌ها ابلاغ شده است که برای تولید قراردادی محصولات اساسی استفاده می‌شود.

خالدی در پاسخ به اینکه چه میزان تولید قراردادی برای سال زراعی جدید برنامه ریزی شده است گفت: هنوز آمار دقیق درباره تولید قراردادی در کشور وجود ندارد به همین منظور پلتفرمی در نظر گرفته شده تا اطلاعات این بخش ثبت شود.

وی در ارتباط با ساختار حقوقی کشاورزی قراردادی برای الزام آور بودن طرفین به تعهدات گفت: خود شرکت ها باید در این ارتباط ساختارهای الزام آوری در قراردادها ایجاد کنند تا به یکدیگر اعتماد داشته باشند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت دهقان نیوز، تاریخ انتشار: 16مهر1402، کدخبر: 59631، dehghannews.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین