پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۴۷
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۴
رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با آغاز اجرای طرح ترخیص وسایل نقلیه رسوبی در پارکینگ‌های پلیس، شرایط تقسیط جرائم راهنمایی و رانندگی را اعلام کرد.

شعارسال: سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور روز شنبه در خصوص این طرح توضیح داد: با توجه به آغاز هفته انتظامی که از روز ۱۳ مهرماه آغاز شده است، دستورالعملی از سوی پلیس راهور فراجا در خصوص ترخیص خودرو‌های رسوبی اعلام شده است.

شرایط تقسیط خلافی خودرو اعلام شد

وی افزود: در این دستورالعمل امکانی برای ترخیص خودرو‌های رسوبی از روز - شنبه ۱۵ مهر ماه - فراهم شده و تا بیست و هفتم مهر ادامه خواهد داشت.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: در این طرح ستاد ترخیص هر روز تا ساعت ۱۸ به استثنای روز‌های تعطیل فعالیت خواهد داشت و مالکینی که قبض خود را به هر دلیلی گم کرده‌اند، می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و در خصوص ترخیص خودروی خود اقدام نمایند.

سرهنگ موسوی پور در ادامه گفت: ممکن است برخی از موتورسواران و رانندگان فاقد گواهینامه رانندگی باشند و در این حالت با اخذ تعهدی مبنی بر گرفتن گواهینامه، خودرو تحویل فردی می‌شود که گواهینامه داشته و از سوی مالک معرفی شود.

*شرایط تقسیط خلافی خودرو

وی بیان داشت: محاسبه و هزینه توقفگاه هم براساس نرخ تعیین شده هیات وزیران در سال ۱۳۹۴ است؛ یعنی در خصوص خودرو‌های رسوبی تا سال ۱۳۹۹ و پایان سال ۱۳۹۹ و در خصوص موتورسواران تا پایان سال ۱۳۹۸ خواهد بود.

به گفته سرهنگ موسوی پور، در خصوص گواهینامه آسان نیز موتورسیکلت سوارانی که موتورسیکلت آنان در پارکینگ متوقف است اولویت به آن‌ها داده شده که بتوانند در این طرح شرکت کرده و گواهینامه موتورسیکلت را اخذ و موتورسیکلت خود را ترخیص کنند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ اضافه کرد: در بحث خودرو‌هایی که خلافی دارند برابر دستورالعمل‌های ابلاغی این فرصت فراهم شده است که ۵۰ درصد از جرائم رانندگی توسط مالک پرداخت و بقیه مبالغ جریمه تا یکسال تقسیط و خودرو برابر مقررات ترخیص شود.

وی افزود: تنها نکته‌ای که وجود دارد این است که خودرو‌هایی که دارای دستور قضایی هستند و شکایت دارند، مشمول این طرح نخواهند بود.

دپوی و رسوب وسایل نقلیه متخلف و توقیف شده در پارکینگ‌ها همواره یکی از مشکلات پلیس راهور است؛ طبق گزارش‌های رسمی بیش از ۸۶ هزار خودرو در پارکینگ‌های عمومی کشور توقیف شده که بیشتر آن‌ها مربوط به استان و شهر تهران است.

اردیبهشت ماه امسال پلیس راهور تهران بزرگ به مالکان وسایل نقلیه هشدار داد که اگر خودرو و موتورسیکلت خود را ترخیص نکنند، دیگر صاحب آن نیستند.

طبق دستورالعمل صادره از سوی قوه قضاییه، خودرو‌هایی که بیش از یکسال و موتورسیکلت‌هایی که بیش از ۶ ماه در پارکینگ‌ها متوقف و مالک آن جهت ترخیص وسیله نقلیه خود اقدام نکرده باشند، ظرف سه ماه از انتشار این آگهی فرصت دارند با مراجعه به دفاتر پلیس +۱۰ نسبت به ترخیص وسیله نقلیه اقدام کنند.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت چابک، تاریخ انتشار: 15مهر1402، کدخبر: 39006، www.chabokonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین