پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۹۲۲۷۶
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۲
دادستان کل کشور گفت: خوشبختانه عزم جدی نظام بر مبارزه قاطعانه بر فساد استوار است. هم نگاه رئیس قوه قضاییه و هم نگاه رئیس جمهور و همچنین نگاه دیگر بخش‌های حاکمیتی حول محور مبارزه با فساد می‌چرخد. طبیعتا اگر خواستار برچیده شدن فساد و جرایم هستیم باید به صورت ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم و از مبدا ریشه فساد را بخشکانیم.

شعارسال: محسن منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور با حضور در دفتر دادستان کل کشور با حجت الاسلام و المسلمین موحدی دیدار و گفتگو کرد.

رئیسی و اژه‌ای در مورد مبارزه با فساد تفاهم دارند

در این دیدار دادستان کل کشور یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی داشته و گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی استوار و مقتدر است که از همان ابتدای انقلاب دشمنی‌ها با این نظام نوپا به انحای مختلفی شکل گرفت تا بتواند این نظام را متزلزل کرده و شکست دهد؛ لذا یکی از روش‌های دشمن در جهت سرنگونی نظام، ترور مقامات و شخصیت‌های عالی و برجسته‌ای همچون شهید رجایی و شهید باهنر است که نماد اخلاص و تعهد و ایمان به خداوند متعال هستند.

وی گفت: قوه قضاییه، قوه مجریه و قوه مقننه و سایر بخش‌های کشور همه تحت پرچم و بر اساس قانون جمهوری اسلامی ایران در حال خدمت به مردم بوده و تلاش‌ها و اقدامات مثبت هر دستگاهی به عنوان یک دستاورد برای جمهوری اسلامی ایران تعبیر خواهد شد.

دادستان کل کشور با بیان اینکه توان و قدرت دولت باید در مسائل اقتصادی و معیشتی متمرکز باشد گفت: همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند باید نتیجه این تلاش‌ها و اقدامات ملموس و در سفره مردم قابل مشاهده باشد.

موحدی در ادامه به تعامل و همکاری بین قوا هم اشاره کرده و گفت: در چاچوب منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان مبنی بر حمایت از تولید و کمک به مسائل اقتصادی، قوه قضاییه هم به این موضوع توجه داشته و اکنون یکی از برنامه‌های اولویت دار دستگاه قضایی حمایت از تولیدکنندگان و بنگاه‌های اقتصادی می‌باشد.

وی افزود: در حال حاضر بازدید از کارخانجات و شرکت‌های تولیدی و بررسی مسائل و مشکلات آنان و کمک به رفع موانع تولید، جزو برنامه‌های اصلی دستگاه قضایی است که نمود آن را می‌توان در سفر‌های استانی رئیس دستگاه قضا و مسئولان عالی رتبه مشاهده کرد. در این سفر‌ها علاوه بر شخص رئیس قوه قضاییه معاونین و مدیران عالی رتبه هم در سفر به شهرستان‌ها حتما از بنگاه‌های تولیدی بازدید داشته و به رفع مشکلات آن‌ها کمک خواهند کرد.

دادستان کل کشور جلب رضایت مردم را نتیجه همکاری‌ها و تعاملات بین دستگاهی دانست و گفت: یکی از ثمرات بسیار خوب همکاری و همفکری بین دولت و دستگاه قضایی را می‌توان در حوزه گمرکات، بنادر و انبار‌های سازمان اموال تملیکی مشاهده نمود که خروجی این همکاری صیانت بسیار عالی از حقوق مردم و بیت المال بوده است.

موحدی راهکار رهایی از مشکلات اقتصادی را توجه جدی به سیاست اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: اگر می‌خواهیم در اقتصاد موفق باشیم علاج کار در حمایت از تولید و ایجاد اشتغال است. مقام معظم رهبری بار‌ها و سال‌ها بر این موضوع تاکید داشته و شعار‌های سال انتخابی از سوی ایشان موید همین مطلب است.

وی همچنین گریزی به موضوع مبارزه با فساد زده و گفت: خوشبختانه عزم جدی نظام بر مبارزه قاطعانه بر فساد استوار است. هم نگاه رئیس قوه قضاییه و هم نگاه رئیس جمهور و همچنین نگاه دیگر بخش‌های حاکمیتی حول محور مبارزه با فساد می‌چرخد. طبیعتا اگر خواستار برچیده شدن فساد و جرایم هستیم باید به صورت ریشه‌ای به این موضوع بپردازیم و از مبدا ریشه فساد را بخشکانیم.

دادستان کل کشور افزود: بحمدالله این نگاه در حال حاضر در بین مسئولان عالی رتبه قضایی وجود دارد و دولت هم مصر است این امر محقق شده و جامعه‌ای عاری از فساد و جرایم داشته باشیم.

موحدی در پایان ضمن اعلام آمادگی مجدد در همکاری با دولت و دیگر دستگاه‌های حاکمیتی گفت: همه ما یک پیکره واحد و مقدس به اسم نظام جمهوری اسلامی ایران و در حال تلاش و کوشش جهت اعتلای این نام مقدس هستیم و لذا همچون گذشته آمادگی خود را در جهت پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی و کمک به دولت اعلام می‌داریم.

در ادامه منصوری معاون اجرایی رئیس جمهور ضمن قدردانی از تعامل و همکاری دستگاه قضایی با دولت سیزدهم، مساعدت دستگاه قضایی در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه حمایت از تولید را بسیار راهگشا دانسته و گفت: با تعامل و همکاری خوبی که بین قوه قضاییه و قوه مجریه وجود دارد بیش از ۵ هزار واحد صنعتی و تولیدی در دولت مردمی و در قالب نهضت احیای واحد‌های اقتصادی راکد و تعطیل به چرخه فعالیت بازگشته است.

شعارسال با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از سایت گسترش، تاریخ انتشار: 18مهر1402، کدخبر: 309238، www.gostaresh.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین